Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@19:41:04 GMT

12 ميليون جوان در آستانه ازدواج

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۳۲۷۸

12 ميليون جوان در آستانه ازدواج

خبرگزاری آریا- عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: 12 میلیون جوان در آستانه ازدواج داریم که باید برای آنان فکری کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «زهره سادات لاجوردی» افزود: قانون تسهیل ازدواج در سال 1384 مصوب شده اما همچنان خاک می خورد.
وی ضمن برشمردن دلائل اجرایی نشدن قانون تسهیل ازدواج اظهارداشت: قانون مزبور نهادها و دستگاه‌های مجری این امر را بطور مشخص اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مشخص نبودن منابع مالی از دیگر دلائل اجرایی نشدن این قانون است.
وی افزود: برای مثال در این قانون گفته نشده منابع صندوق ذخیره ملی جوانان باید از چه محلی تامین شود.
لاجوردی بیان داشت: همچنین در قانون تسهیل ازدواج حکمی برای دستگاه‌های که این قانون را اجرا نمی‌کنند، پیش بینی نکرده است.
وی ادامه داد: قانون تسهیل ازدواج جوانان نیازمند بازنگری و به روز رسانی جدی است.
نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از یک نکته بسیار مهم نباید غاقل شد آنهم اینکه بحث ازدواج به خصوص در شرایط فعلی با این همه مشکلاتی که خانواده‌ها از لحاظ معیشتی با آن مواجه هستند علاوه بر بحث اقتصاد به فرهنگ جامعه هم برمی گردد.
وی افزود: وضعیت معیشتی مردم بسیار سخت شده و این قضیه برکسی پوشیده نیست و از طرفی وام ازدواج به هر زوج 50 میلیون تومان پرداخت می شود حال سئوال اینکه آیا این وام می تواند مشکل ازدواج جوانان را برطرف کند یا نه؟!
لاجوردی بیان داشت: در حال حاضر 12 میلیون جوان در آستانه ازدواج داریم بواقع باید برای این ها فکری عاجل کرد.
وی ادامه داد: آمار جمعیت کشور بطور مرتب رو به کاهش است اگر فکری عاجل برای این قضیه نکنیم زمان را از دست می‌دهیم و در چاله جمعیتی خواهیم افتاد که برای مملکت تهدید کننده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت از مولفه‌های اقتدار یک ملت و کشور است.
وی افزود: وقتی همه این مولفه ها را کنار هم قرار می‌دهیم می‌بینیم باید اقدام موثری برای ازدواج جوانان انجام دهیم.
لاجوردی بیان داشت: به این مسئله باید به شکل همه جانبه نگاه کنیم یعنی علاوه بر وظایف دولت بحث فرهنگ جامعه هم بسیار مهم است و هیچکدام را نباید جداگانه دید.
وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب سال 95 سیاست‌های کلی خانواده را در قالب 16 بند ابلاغ کرده است.
نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه دختران و پسران و افراد در سنین مناسب ازدواج و تشکیل خانواده و نفی تجرد در جامعه با وضع سیاست‌های اجرایی و قوانین و مقررات تشویقی و حمایتی و فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری به تشکیل خانواده متعالی بر اساس سنت الهی از جمله این سیاست هاست.
وی افزود: در این بند از سیاست‌های کلی خانواده از کلمه نهضت فراگیر استفاده شده یعنی علاوه بر وظایف دولت، تدوین قانون، مقررات و مواردی از این دست عزم جدی باید در جامعه و خانواده‌ها به مسئله ازدواج وجود داشته باشد.
لاجوردی بیان داشت: در جامعه هنوز بحث ازدواج و تشکیل خانواده یک ارزش است اما یکسری موانعی در این مسیر بوجود آمده که باید با سازو کارهای مختلف مثل فرهنگ سازی، آموزش، مشاوره و بسیاری موارد دیگر برطرف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی یادآورشد: کمیسیون فرهنگی مجلس هم عزم خود را در بحث جمعیت و خانواده جزم کرده از اینرو می طلبد با همکاری وزارت ورزش و جوانان گام های بلندی در این زمینه برداشته شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آستانه ازدواج قانون تسهیل ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر

در هفتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) از زوج‌های جوان دعوت شد، تا در غرفه ازدواج آسان پای مراسم ازدواج واقعی یک زوج جوان باشند. 

این مراسم با اجرای گروه «نونهالان» و بازدید کوتاه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود و وزیر ارشاد به زوجین گفت: ان‌شاء‌الله ازدواجتان سرشار از خیر و برکت باشد. در انتها کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زده شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی
  • زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی/ تخلفات وام ازدواج را گزارش دهید