Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:40:00 GMT

نقاط حادثه خیز استان تهران اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۳۳۴۷

نقاط حادثه خیز استان تهران اصلاح می‌شود

محمدعلی صحرایی روز شنبه در جلسه مشترک با فرمانداران شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران گفت: بر اساس بند الف ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ضرورت کاهش جان‌باختگان تصادفات رانندگی، بررسی وضعیت نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز در دستور کار استانداری تهران قرار گرفته و تلاش می‌شود تا با برگزاری جلسات تخصصی، این نقاط شناسایی و مشکل آن‌ها رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌ها با تأکید وزارت کشور، در دستور کاراستانداری تهران قرار دارد تا بر اساس آن، مشکلات نقاط حادثه‌خیز برطرف و تا حد توان، عامل جاده در ایجاد تصادفات منجر به فوت و جرح حذف شود.

این مقام تصریح کرد: لازم است تا با تدوین برنامه منسجم در هر شهرستان که با همکاری پلیس راهور، شهرداری، بخشداری، راهداری و سایر ادارات مرتبط صورت می‌گیرد، تمامی نقاط حادثه‌خیز جاده ای در شهر و روستاها رفع و وضعیت عبور و مرور در داخل شهر و روستاها و مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها بهبود یابد.

کاهش تصادفات جاده‌ای منجر به فوت و جرج در ورامین

فرماندار ورامین نیز در این جلسه اظهار کرد: با انجام اصلاحات هندسی و رفع مشکل ۱۱ نقطه پرخطر شهرستان، میزان وقوع تصادفات جاده‌ای منجر به جرح و فوت در این شهرستان در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

حسین کاغذلو افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در مناطق مختلف ورامین شناسایی شده که از این تعداد، ۱۱ مورد به طور کامل برطرف و ۸ مورد دیگر در این جلسه تعیین تکلیف و در کمترین زمان رفع مشکل می‌شود.

وی اعلام کرد: با رفع مشکلات نقاط حادثه خیز ورامین،  تصادفات منجر به فوت ۶۰ درصد، تصادفات جرحی ۲۲ درصد و تصادف منجر به خسارت ۴۱ درصد نسبت به ۴ ماهه نخست سال گذشته کاهش یافته است.

این مقام  گفت: یکی از نقاط حادثه خیز ورامین به دلیل عبور عابران پیاده از عرض خیابان، بلوار سپهبد سلیمانی است که ظرف یک‌ماه آینده یک‌دستگاه دوربین کنترل سرعت در این مکان نصب می‌شود تا با کاهش سرعت خودروها، از بروز حوادث رانندگی پیشگیری شود.

کاغذلو افزود: سال گذشته یک و نیم کیلومتر از مسیر ۷ کیلومتری ورامین به روستای‌آب‌باریک توسط دهیاری جدول‌کاری شد که در بازدید وزیر راه از این مسیر، دستور جمع‌آوری جداول و نصب نیوجرسی(دیواره‌های بتنی) صادر شد که با توجه به هزینه چندصد میلیونی در این محور، درخواست داریم که این جداول باقی مانده و مابقی راه تا ورامین نیوجرسی کار شود.
وی تصریح کرد: با احداث کمربندی شمالی، مسیر دسترسی روستاهایی مانند جعفرآباد اخوان مسدود شده که دسترسی روستائیان به احداث دوربرگردان نیاز دارد.

فرماندار ورامین با اشاره به تاریکی مطلق کمربندی شمالی ورامین – پیشوا و وقوع تصادفات متعدد منجر به فوت گفت: این مسیر در حوزه دو شهرستان ورامین و پیشوا قرار گرفته که اگر بر اساس دستور معاون استاندار تهران، نگهداری این مسیر به ورامین سپرده شود، این آمادگی وجود دارد که با استفاده از منابع داخلی، روشنایی آن به طور کامل تأمین گردد.

نقاط حادثه خیز ترافیکی شهرستان قرچک کاهش یافت

فرماندار شهرستان قرچک نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: با اجرای طرح اصلاحی شبکه معابر، میادین، دوربرگردان ها و ... نقاط حادثه خیز ترافیکی در شهر و روستاهای قرچک کاهش یافت.

بهمن خطیبی اظهار داشت: روزانه ۸۵ هزار تردد در مسیر ری به قرچک اتفاق می افتد که این حجم از تردد با عبور خودروها از جاده تهران- قم برابری می‌کند ضمن این که قرچک، شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران است.
وی افزود:  احصای نقاط حادثه خیز جاده ای از اهداف مهم و اولویت دار شورای ترافیک شهرستان است تا حتی یک نفر فوتی در تصادفات جاده‌ای وجود نداشته باشد.
خطیبی، جای خالی مباحث آموزشی را در شورای ترافیک استان محسوس دانست و افزود: برای دست‌یابی به هدف کاهش تصادفات جاده‌ای،  لازم است تا فرهنگ ترافیک و رانندگی قانونی در بین افراد جامعه نهادینه شود و این مهم جز با آموزش مستمر میسر نمی‌شود.
شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده اند.

برچسب‌ها حسین کاغذلو استانداری تهران بهمن خطیبی ورامین قرچک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران بهمن خطیبی ورامین قرچک استانداری تهران بهمن خطیبی ورامین قرچک تصادفات جاده ای نقاط حادثه خیز منجر به فوت شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن یمینی گفت:  با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی تصریح کردخط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری بوشهر
  • ۵۴ فوتی در تصادفات هفته آخر فروردین/ ۱۱ فوتی بر اثر غرق‌شدگی
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟