Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسنعلی اصغری روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان برگزار شد،افزود: یکی از سیاست‌های برنامه ششم توسعه و وزارت آموزش و پرورش سرمایه گذاری بر روی هنرستان‌ها است تا با تربیت هنرجویان در رشته‌های فنی و کاردانش شاهد رونق تولید و اشتغال در جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزان باید با یک نوع مهارت آشنا شوند، اظهار داشت: توسعه متوازن رشته‎های تحصیلی و هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‎های فنی و حرفه‎ای و کاردانش در راستای تقویت مهارت‌های شغلی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصغری افزود،: هم اکنون ۳۹ درصد دانش آموزان قزوین در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این رقم باید به ۴۵ درصد افزایش یابد.
این مسوول با تاکید بر مهارت آموزی در هنرستان‌ها به عنوان راه مناسبی در تربیت‌ نیروی انسانی متخصص برای بازار کار، افزود :اقتصاد پویا و فعال نیازمند پرورش دانش آموزانی متخصص است که هنرستان‌ها مهمترین مراکز مهارت آموزی در یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند.
وی اضافه کرد :امروز تعدادی از هنرستان‌ها با مشکلاتی مانند کمبود فضا و تجهیزات فنی مورد نیاز روبه رو هستند که این موضوع مهم باید در چشم انداز بلند مدت تدبیر شده و برای تقویت و توسعه این فضاها تلاش کرد.
اصغری خاطر نشان کرد:برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های توسعه کمی و کیفی، نیازمند ساخت فضاهای آموزشی، سوله کارگاهی و تامین تجهیزات کارگاهی هستیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سند چشم انداز پنج ساله آموزش و پرورش استان قزوین، افزود:باید تدوین برنامه‌های سالانه براساس سند راهبردی مستند به برنامه‌های اجرایی و همچنین سند چشم انداز از سطح اداره کل تا واحدهای آموزشی انجام شود. 
 معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت:  در حال حاضر، سهم تحصیل دانش آموزان قزوین در هنرستان‌ها بالاتر از میانگین کشوری است اما به علت محدودیت فضا و تجهیزات، امکان دستیابی به اسناد بالادستی و رسیدن به رقم ۵۰  درصدی در این زمینه دشوار است.
توفیق محمد حسینی افزود: رشته‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در اسناد بالادستی جایگاه خاصی دارند و برای تامین نیازهای بازار کار توجه به این رشته‌ها اهمیت دوچندانی دارد.
وی اظهار داشت: آموزش نیروی کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی دانش آموزان در سند تحول بنیادین دیده شده و در ساختار جدید سه سال تحصیل لحاظ شده است.
محمد حسینی در خصوص اعتبارات هنرستان‌های استان نیز  یادآور شد: سالانه سه میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات مصرفی مورد نیاز است و باید برای تامین آن برنامه ریزی کرد.
استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد ۱۶ هزار نفر در هنرستان‌ها مشغول تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس استان قزوین مهارت اموزی آموزش استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استان قزوین مهارت اموزی آموزش استانداری قزوین مدارس استان قزوین مهارت اموزی آموزش استانداری قزوین آموزش و پرورش استان قزوین هنرستان ها رشته های فنی دانش آموزان حرفه ای رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر هنرستان شهید احمد دانش  بردسکن گفت:  نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان در هفته مشاغل با هدف نمایش توانایی های علمی، هنری و مهارتی هنرجویانِ این هنرستان و معرفی رشته های تحصیلی این هنرستان در شاخه کاردانش به دانش آموزان پایه نهم برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آگاهانه  سال آینده برپا شد.

 

 زهرا صمیمی با بیان اینکه این نمایشگاه از دوم  تا ۱۱ اردیبهشت برای بازدید دانش آموزان پایه نهم و سایر علاقه مندان دایر است، افزود: در این نمایشگاه 15 غرفه از توانمندی های هنرجویان این هنرستان در رشته های مختلف از جمله مدیریت خانواده، مشاوره، چهره سازی،  دوخت لباس  شب  و عروس، مهارت سالم زیستن، کامپیوتر و تربیت بدنی به معرض نمایش گذاشته شده است.

 

صمیمی عنوان کرد: رشته های تحصیلی هنرستان شهید احمد دانش در شاخه کاردانش، گرافیک، رایانه ای، طراحی دوخت لباس شب و عروس، مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده است و در سال تحصیلی جاری تعداد ۲۷۰ دانش آموز دختر در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی همچنین  افزود: در سال‌های اخیر با توجه به گرایش بیشتر دانش آموزان به رشته های فنی و مهارتی با کمبود فضای کارگاهی و آموزشی و  همچنین کمبود تجهیزات کارگاهی مواجه هستیم که حمایت و توجه بیشتر  مسئولان را به این هنرستان می طلبد.

 

نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان و هنرآموزان هنرستان شهید احمد دانش بردسکن در محل ساختمان شهید لندی این  هنرستان برپاست.

 

دیگر خبرها

  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه