Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید باشعور مدیر مسئول انتشارات تایماز در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت قیمت کاغذ گفت: قیمت کاغذ به دلیل افزایش قیمت دلار بالا رفته است البته باید قیمت بالاتر از این قیمت بازار باشد، اما به دلیل اینکه تقاضایی برای خرید کتاب در بازار وجود ندارد قیمت کاغذ زیاد افزایش نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:تقاضای کتاب بسیار پایین است و عملا دیگر کتاب، فروش خاصی نخواهد داشت برای همین فکر می‌کنم اوضاع بازار کتاب در ادامه هم خوب نخواهد بود،در بازار نشر تنها با افزایش قیمت کاغذ مواجه نبودیم بلکه قیمت سایر ملزومات چاپ هم از قبیل زینک و جوهر افزایش یافته است مهمترین افزایش قیمتی که در بازار نشر اتفاق افتاده افزایش دستمزد نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید

صفر شدن تقاضا در بازار نشر/ ناشران از جیب می‌خورند مشکل گرانی کاغذ باعث کاهش کتاب خوانی شده است/مناطق محروم داخل وخارج کشور تقاضای کتاب های دینی را دارند

مدیرمسئول انتشارات تایماز ادامه داد:چون هزینه‌های جاری در جامعه گران‌تر از قبل شده است دیگرنمی توان به نیروی انسانی که با انتشاراتی‌ها کار می‌کند، گفت: دستمزد دو سال قبل را بگیرد باید دستمزد نیروی انسانی را هم افزایش داد. در نتیجه هزینه تمام شده انتشار کتاب افزایش یافته است و به دنبال این افزایش، با افزایش قیمت کتاب هم مواجه هستیم.

باشعوربیان کرد:با وضعیت اقتصادی که بر نشر حکمفرماست بی شک انتشار کتاب یک کار فرهنگی است و ناشر نمی‌تواند در این بازار به دنبال منفعت اقتصادی باشد بلکه ناشر باید درآمد واقعی خود را از جای دیگری به دست بیاورد به گونه‌ای که وضعیت اقتصادی نشر پیش می‌رود نمی‌توان انتظار داشت انتشار کتاب منبع درآمدی برای ناشر باشد.

او تصریح کرد: همین الان به طور غیررسمی خبر‌هایی از تعطیلی ناشران می‌شنوم بسیاری از ناشران کار نشر را رها کرده اند و دنبال کار‌های پردرآمد‌تر رفته اند در ادامه هم این وضعیت تعطیلی ناشران و رفتن آن‌ها به سمت فعالیت‌های پردرآمد‌تر اتفاق خواهد افتاد کلیت وضعیت نشر نشان می‌دهد اگر از بازار نشر و محصولات فرهنگی حمایت نشود اوضاع نشر به مراتب بدتر از وضعیت کنونی خواهد بود. حمایت از ناشر به معنای این نیست که کاغذ به ناشر بدهند.

مدیر مسئول انتشارات تایماز اظهار کرد:باید تقاضای خرید کتاب را درجامعه افزایش داد وگرنه اگر برای انتشار کتاب کاغذ رایگان هم در اختیار ناشر قرار دهندکمکی به بهبود وضعیت اقتصاد نشر نمی‌کند، چون تقاضایی برای خرید کتاب در جامعه وجود ندارد اگر این کار را بکنند تنها سرمایه کشور را هدر داده اند الویت اصلی بازار نشر باید روی مصرف کننده باشد وباید او را برای خرید کتاب ترغیب کنند.

باشعور درباره کتاب‌های در دست انتشار نشر تایماز بیان کرد:هم اکنون کتاب «فرهنگ مصور آلمانی» را در دست انتشار داریم این کتاب در هفته جاری وارد بازار نشر می‌شود در واقع مانند فرهنگ مصور انگلیسی رنگی منتشر شده است؛ شاهین نصیری طوسی کتاب را ترجمه کرده و اگر بازار نشر خوب باشد از این کتاب استقبال خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتشار کتاب تقاضای کتاب قیمت کاغذ انتشار کتاب افزایش قیمت بازار نشر خرید کتاب قیمت کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت طلا و انواع سکه در بازار؛ نیم و ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین، امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۶۹ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار
سکه یک گرمی ۷میلیون و ۱۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۷۶۹ هزار

کد خبر 845170 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • طلا تغییر فاز داد؛ سکه سرگردان میان تنش‌ها
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • آخرین وضعیت طلا و انواع سکه در بازار؛ نیم و ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه