Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تعیین سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها در تهران، ۲۰ درصدی در شهر‌های بزرگ و ۱۵ درصدی در سایر شهر‌ها منجر به افزایش کد رهگیری که یکی از شروط اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص کمک ودیعه اجاره مسکن است شده است، گفت: در برخی از استان‌ها از جمله تهران افزایش ۱۰۰ درصدی کد رهگیری ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افراد در شرف ازدواج نیز مشمول دریافت کمک ودیعه اجاره می‌شوند، گفت: متقاضیان از روز شنبه ۴ مرداد به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید

ثبت نام وام ودیعه مسکن آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ثبت‌نام کمک ودیعه اجاره، صفحه‌ای را در سایت طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir ایجاد کرده ایم که افراد می‌توانند برای ثبت‌نام مراجعه کنند. کسانی هم که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اطلاعات لازم و نحوه ثبت‌نام را از طریق سایت دستگاه‌های مربوطه پیگیری کنند.

او افزود: کسانی که از طریق سایت مسکن ملی نام نویسی می‌کنند پالایش و افراد واجد شرایط به سیستم بانکی معرفی می‌شوند.

محمودزاده با اشاره به شروط ثبت نام کمک ودیعه اجاره‌ای گفت: گروه بندی اولیه برای کارگران و حقوق بگیران ثابت اعم از دولتی و بخش خصوصی است. در این بین اولویت با کسانی است که امسال ازدواج کرده‌اند یا در شرف ازدواج هستند. خانوار‌هایی که سه فرزند یا بیشتر دارند و همچنین کارگرانی که حقوق پایین تری دریافت می‌کنند در اولویت قرار دارند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره مهلت ثبت نام تصریح کرد: فعلاً تا پایان ۹ مرداد، نام‌نویسی‌ ادامه دارد، اما فرایند ثبت نام نیاز به هماهنگی با دو تا سه مرجع دارد که آن‌ها نیز باید برنامه زمانبندی خود را اعلام کنند.

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم که از طریق اتصال به سامانه‌های مشترک کار‌ها را پیش ببریم تا نیازی به مراجعه حضوری افراد نباشد؛ مثل کاری که در ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام دادیم؛ با این تفاوت که آنجا فقط یک بانک کامل داشتیم، ولی تسهیلات اجاره با مشارکت چند بانک انجام می‌شود و همین موضوع مقداری کار را پیچیده‌تر کرده است. به هر ترتیب امیدواریم در سه روز اول هفته این اتصال بین بخشی، برقرار شود.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که کمک ودیعه چه تاثیری در بازار اجاره خواهد داشت، گفت: طبیعتاً این تسهیلات برای بالا بردن توان افرادی است که از قبل اجاره پرداخت می‌کردند. در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ ۳۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد پرداخت می‌شود. این ارقام با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، بنابراین می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیاز مستاجران باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره اثرات تعیین سقف ۲۵، ۲۰ و ۱۵ درصد به ترتیب در تهران، سایر کلانشهر‌ها و شهر‌های کوچک برای افزایش اجاره بها که مدتی قبل در ستاد مقابله با کرونا انجام شد اظهار کرد: به دنبال این مصوبه که یکی از شروط آن دریافت کد رهگیری است، در برخی استان‌ها از جمله تهران شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی و در بعضی استان‌ها مثل کرمانشاه شاهد افزایش ۸۰۰ درصدی اخذ کد رهگیری هستیم.

او در پایان گفت: بعضی سایت‌های خبری به اشتباه از قول من نوشتند که اجاره بها ۸۰۰ درصد افزایش داشته، در حالی که من رشد تعداد کد رهگیری را اعلام کرده بودم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی ودیعه مسکن وام ودیعه مسکن وام مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی کمک ودیعه اجاره کد رهگیری ثبت نام شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان، اتحادیه مشاورین املاک، اتاق اصناف، نمایندگان ادارات مسکن و شهرسازی، شورای شهر، شهرداری و دانشگاه بوعلی‌سینا در جلسه‌ای نحوه اجرای طرح ساماندهی مسکن همدان در دو حوزه اجاره و فروش بررسی شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان در این جلسه با اشاره به شرایط فعلی قیمت‌های اجاره و فروش مسکن در همدان گفت: ساماندهی حوزه فروش و اجاره، کمک بزرگی به کنترل و تنظیم قیمت مسکن است و اتحادیه مشاورین املاک باید در این حوزه ورود جدی داشته و در اجرای طرح پیشگام باشند و دیگر دستگاه‌ها از اتحادیه حمایت کنند.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: طرح ساماندهی اجاره و فروش توسط اساتید دانشگاه بوعلی سینای همدان بر مبنای نظر کارشناسی تهیه شده و در کلان شهر مشهد اجرایی شد و انتظار داریم در شهر همدان این طرح اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت اجاره و فروش مسکن در شهر همدان تابع قانون مشخصی نیست و شرایط فعلی نیازمند ساماندهی و اجرای یک طرح جدید است که با همکاری دستگاه‌های متولی و اتحادیه مشاورین املاک باید طرح ساماندهی پیگیری و اجرا شود تا بخشی از مشکلات فعلی حل شود و بازار مسکن به ثبات نسبی برسد.

کد خبر 6082064

دیگر خبرها

  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • پراید نیز اجاره‌ای شد؛ ساعتی ۳۰۰ هزار تومان!
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • اجاره بها در استان مدیریت شود
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • کار به اجاره ساعتی خودرو رسید | پراید ۳۰۰ هزار تومان!
  • مبلغ اجاره خانه در کدام محله های تهران کمتر است؟
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • در بانک دی بدون صف انتظار وام ازدواج دریافت کنید
  • سربازان مشمول بخوانند