Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان با شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان با بیان اینکه نرم خانوار‌های تحت حمایت نهاد‌های حمایتی در کشور هست درصد است، گفت: این در حالی است که این آمار در استان ثروتمند کرمان ۱۳ درصد است و ۱۰ درصد از این جمعیت تحت حمایت کمیته امداد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان کرمان افزود: با وجود این همه ظرفیت متأسفانه ۱۲۰ هزار خانواده در استان کرمان مددجو و مستمری‌بگیر این نهاد هستند.

صادقی به مشکلات متعدد مددجویان تحت حمایت این نهاد با توجه به شرایط سخت اقتصادی اشاره و بیان کرد: کمبود اعتبارات یکی از عمده‌ترین این مشکلات است و در حال حاضر حدود هزار و ۶۰۰ نوعروس پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به کمک بودن مبلغ مستمری خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و بیان داشت: مبلغ مستمری مددجویان در شرایط کنونی برای یک خانواده عائله‌مند پنج‌نفره به بالا (۵۰۰ هزار تومان) است که گره‌گشا نیست و همان‌طور که در مجالس قبل مستمری مددجویان سه برابر شد، درخواست داریم نمایندگان مجلس یازدهم نیز در این زمینه اقدام کنند.

صادقی عمده مشکل مددجویان را مسکن اعلام کرد و افزود: عمده‌ترین بحران ما در شهر‌های کرمان و سیرجان در حوزه مسکن مددجویان است.

او گفت: ۶۰ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان زنان سرپرست خانوار هستند که با شرایط اقتصادی کنونی و میزان کم مستمری و اجاره مسکن، این خانواده‌های در بحران هستند.

صادقی به نبود تناسب بین نیرو‌های کاری کمیته امداد (مددکار) و مددجو اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود نیرو هر مددکار کمیته امداد حدود هزار پرونده مددجویی دارد.

صادقی ضمن ارائه پیشنهاد‌هایی به مجمع نمایندگان و داشتن درخواست‌هایی از آن‌ها گفت: افزایش سقف تسهیلات تبصره ۱۶ از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، تقسیط سقف اقساط تسهیلات از پنج سال به هفت سال و بیمه اجتماعی طرح‌های اشتغال کمیته امداد و پرداخت حق بیمه سهم مددجو توسط دولت ازجمله این درخواست‌ها بود.

او گفت: از چهار هزار شغلی که در چهارماهه امسال توسط دستگاه‌های مربوطه ایجاد و ثبت سامانه رصد شده است ۱۸۳۱ شغل سهم کمیته امداد استان کرمان بوده است.

صادقی از اجرای ۷ هزار و ۱۹۸ شغل توسط کمیته امداد استان کرمان طی پارسال خبر داد و افزود: تعهد کمیته امداد استان کرمان در کارگروه اشتغال طی امسال ایجاد ۴ هزار و ۵۰۴ شغل است که قطعاً با همکاری خوب بانک‌های استان به تعهد خود عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی کمیته امداد استان کرمان تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی

به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار محمدی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته رقمی معادل ۴۸ میلیارد تومان صرف خرید، احداث و تعمیر یک هزار و ۹۳ واحد مسکونی مددجویان شد، گفت: هزینه‌های صرف شده در بخش مسکن مددجویی از محل اعتبارات دولتی، صدقات، مراکز نیکوکاری، خیران، زکات، آورده مددجو و وام قرض‌الحسنه تأمین شده است.

مدیر اداره مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز مطرح کرد: طی یک سال گذشته ۳۲ مورد کمک به خرید، ۹۹ مورد احداث و تکمیل و کمک به احداث فضاهای جانبی مسکن شهری و روستایی و ۹۶۲ مورد کمک به تعمیر به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک به خرید مسکن در مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بدون سود است، عنوان کرد: این نهاد انجام خدمات عمرانی مختلفی از جمله خرید و احداث مسکن برای مددجویان فاقد مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، گازکشی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و … مددجویان تحت حمایت را در دستور کار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه خدمات تعمیر مسکن مددجویان به‌صورت بلاعوض و معوض ارائه می‌شود، یادآور شد: معرفی خانوارهای تحت حمایت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌منظور اخذ مجوز ساخت و به ادارات برق، گاز و آب و فاضلاب برای بهره‌مندی از انشعابات رایگان نیز از جمله خدمات بخش مسکن و ساختمان کمیته امداد است.

کد خبر 6085020

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی