Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اذعان کرد دولت او در هفته‌ها و ماه‌های آغازین شیوع ویروس کرونا در مهار آن دچار خطا شده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، جانسون در مصاحبه‌ای گفت: «این [بیماری]چیز جدیدی بود که ما آن‌طور که باید در هفته‌ها و ماه‌های اول آن را درک نکردیم».

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «چیزی که نتوانستیم متوجه شویم این بود که این بیماری تا چه حد می‌تواند در حالی که هیچ علائمی ندارد از فردی به فرد دیگر منتقل شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه گفت: «فکر می‌کنم منصفانه باشد که بگویم چیز‌هایی هست که باید درباره کنترل آن در مراحل اولیه [شیوع]یاد بگیریم. شاید کار‌هایی بود که باید به شکل متفاوتی انجام می‌دادیم».

جانسون تأکید کرد با انجام تحقیقاتی درباره نحوه عملکرد دولت انگلیس در قبال شیوع ویروس کرونا موافق است، اما این تحقیقات باید زمان دیگری موکول شود و در حال حاضر تمام تمرکز دولت باید بر روی مهار این بیماری باشد.

این اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که او هفته گذشته در جلسه در پارلمان انگلیس بابت بی‌اعتنایی به گزارش‌های هشداردهنده درباره شیوع موج دوم کرونا مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

در این جلسه، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس گفت، جانسون باید تمام توصیه‌های این گزارش را که توسط «پاتریک والاس» مشاور امور علمی دولت انگلیس تهیه شده است عملی کند.

با این حال جانسون پاسخ داد وزرای دولتش به اطمینان یافتن از اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل نمی‌شوند اکتفا خواهند کرد.

۳۷ دانشمند و دانشگاهی مطرح انگلیسی گزارشی را در نشریه «آکادمی علوم پزشکی» منتشر کردند که مسئولیت تهیه و نگارش آن بر عهده پاتریک والاس قرار داشت.

کارشناسان انگلیسی در این گزارش هشدار دادند در صورت عدم آمادگی برای مواجه شدن با «موج دوم» کرونا احتمال آن وجود دارد که تا ۱۲۰ هزار نفر در فصل زمستان جانشان را از دست بدهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بوریس جانسون پارسی خبر شیوع ویروس کرونا انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.
این افراد ساعت ۵ صبح در حالیکه به همراه بیش از یکصد مهاجر دیگر در یک قایق کوچک قصد عبور از کانال مانش (آبراه میان فرانسه و انگلیس) را داشتند با برخورد به یک ساحل شنی و انحراف از مسیر به داخل دریا سقوط می‌کنند.
این حادثه ساعاتی پس از تصویب قانون دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا رخ داد؛ قانونی که دولت انگلیس قصد دارید از این طریق پناهجویان را از تلاش برای عبور از کانال مانش منصرف کند.
از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حداقل ۱۵ پناهجوی در دریای مانش جان سپرده اند.

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است