Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:44:09 GMT

مجلس تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها را پیگیری کند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۵۰۵۴

مجلس تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها را پیگیری کند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بادامی‌نجات بعدازظهر شنبه در صحن شورای شهر همدان که با حضور نماینده مردم در مجلس برگزار شد، گفت: خوشبختانه با تصویب لایحه قانون ارزش افزوده، سهم شهرداری‌ها و دولت برابر شد که در این صورت میزان درآمد شهرداری‌ها بالاتر می‌رود؛ اما صرف تصویب، مشکل را حل نمی‌کند.

وی گفت: عدم شفافیت در توزیع این منابع همچنان مورد بحث است زیرا اعتبار تخصیص یافته به شهر همدان مشخص است؛ اما در مقایسه با سایر شهرها، این سهم غیرواقعی است و باید در این زمینه شفاف‌سازی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادامی‌نجات خطاب به نماینده مجلس درخواست کرد: ضمن بررسی توزیع منابع از حوزه درآمدهای ارزش افزوده، در صورت امکان سهم همدان بازگردانده شود.

وی همچنین اظهار کرد: بودجه جرایم راهنمایی و رانندگی حقوق شهرداری‌ها در خزانه تجمیع می‌شود که سال‌هاست متأسفانه این مهم پرداخت نمی‌شود و از سویی پرداختی هم در حوزه یارانه بلیط حمل‌ونقل همگانی نداشته‌ایم.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه انتظار نداریم سهم سایر شهرها برای همدان آورده شود، گفت: باید حداقل سهم واقعی آن را دریافت کنیم که در این صورت، بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: مصوبه شورای شهر همدان مبنی بر جذب و دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بود که با انتشار ۵۰ میلیارد تومان آن موافقت شد که این سهم به نسبت جمعیت شهر می‌توان ست بیشتر هم باشد تا ناوگان حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم.

بادامی‌نجات اظهار کرد: با توجه به جایگاه مؤثر نماینده همدانی مجلس به‌عنوان رئیس کمیسیون بودجه انتظار می‌رود شهر همدان را در حوزه‌های مختلف یاری دهید.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به حمله‌های گاه‌وبیگاه به نهاد نوپای شوراها باوجود خدمت‌رسانی به مردم؛ گفت: متأسفانه چند سالی می‌شود که جایگاه شوراها تضعیف شده که به نگاه دولت، مجلس و سایر دستگاه‌های اجرایی بازمی‌گردد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ عضو شورای روستا و شهر در کشور خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: پاسخگویی به بخش زیادی از مطالبات مردم توسط شوراها صورت می‌پذیرد و از سوی دیگر پرواضح است که اقدامات محله‌ای را شوراها و مسائل ملی را مجلس به سرانجام می‌رساند.

وی با تأکید بر حفظ جایگاه و اصلاح قانون شوراها، افزود: متأسفانه در طرح مدیریت یکپارچه شهری، نگاه کاهش اختیار شوراها حاکم بوده و نگرانی‌ها بر این است که شاید اختیارات محدود حال حاضر مدیریت محلی را هم کاهش دهند.

بادامی‌نجات همچنین تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها به‌منظور تضمین آینده شغلی آنان را درخواست کرد.

بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس برای توسعه پایدار شهر

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان هم بگفت: انتظار می‌رود مباحث اقتصادی و تغییر شرایط حاکم بر جامعه که آستانه تحمل مردم را کم‌تر کرده است، مورد توجه ویژه مجلس یازدهم قرار گیرد.

ابراهیم مولوی گفت: طبقه متوسط جامعه که همواره پایگاه و پشتیبان نظام محسوب می‌شوند، در بزنگاه‌های تاریخی به دفاع از نظام به میدان آمده‌اند؛ اما در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری جایگاهی ندارند.

وی از نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس درخواست کرد تا در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، شرایطی فراهم شود تا همه مردم به صورت تساوی از منافع کشور بهره‌مند شود؛ زیرا این مردم هستند که همیشه برای دفاع از انقلاب، در خط مقدم هستند.

مولوی در ادامه با اشاره به اینکه مصوبه شورای شهر سنندج مبنی بر جذب و دریافت ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در راستای توسعه و آبادانی شهر و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی درخواست کرد: این مهم به صورت ویژه پیگیری شود تا شهرداری همدان از فروش اوراق مشارکت نیز بهره‌مند شود؛ زیرا مردم همدان در سطح کشور سومین یا چهارمین استان سپرده گذار محسوب می‌شود که تأثیر بسیاری هم در رونق اقتصادی دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان همچنین اظهار کرد: هزینه احداث و تعمیر و نگهداری ۳ تقاطع غیرهمسطح شهر همدان؛ شهید قهاری، پل غدیر فرهنگیان و شهید سردار همدانی که عملکرد فراشهری و استانی و ملی دارند، از جیب مردم همدان است از این‌رو انتظار می‌رود اعتبارات این طرح‌ها از طریق منابع ملی کشور در نظر گرفته شود.

مولوی افزود: به‌منظور پیگیری بودجه تکمیلی و منابع مورد نیاز این ۳ طرح بزرگ شهری انتظار می‌رود از طریق وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ریاست جمهوری و یا بودجه مناطق محروم اقدام شود.

مولوی گفت: بخش زیادی از عقب افتادگی‌های تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی به عدم تحقق درآمدهای شهرداری و تزریق نشدن منابع مالی بازمی‌گردد که امیدواریم از ظرفیت نمایندگان مجلس برای توسعه پایدار شهر همدان بهره‌مند شویم.

کد خبر 4982889

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم مولوی شورای شهر همدان شهرداری همدان شورای عالی استان ها ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قزوین گرگان ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج مسکن مجلس شورای اسلامی شورای شهر همدان انتظار می رود بادامی نجات شهرداری ها حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر چهارشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در کردستان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سنندج صورت گرفت با تبریک سال جدید و بهار قرآن، اظهار کرد: وظایف شهرداری بسیار گسترده و به وسعت همه نیازهای شهر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ وظیفه برای شهرداری‌ها تعریف شده از این رو نمی‌توان وظایف شهرداری را در پروژه‌های عمرانی یا فضاهای سبز و مسائل فرهنگی خلاصه کرد، گفت: هر موضوعی که یک شهر زنده با آن سر و کار دارد از لحظه تولد انسان تا مرگ آن در واقع بخشی از وظایف شهرداری است.

شهردار سنندج تاکید کرد: شهرداری در سرفصل‌های مختلف خدمات‌رسانی همه روزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با زندگی عموم مردم در ارتباط است و همین مسئله اهمیت فعالیت‌های شهرداری را بسیار بالا و تأثیرگذار در رضایتمندی عمومی کرده است.

رشیدی با بیان اینکه گستره خدمات شهرداری موجب شده انتظارات از شهرداری نسبت به سایر ادارات که تنها یک یا چند وظیفه خاص دارند فراتر رود، گفت: اقدامات مختلفی در راستای عمران شهری و رفع مشکلات در سنندج طی سال گذشته انجام شد، البته ادعا نمی‌کنیم که کل مشکلات را حل کرده‌ایم اما در حد توان هرآنچه در توان داشته‌ایم را به کار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی، احداث پارک‌های بزرگ مقیاس و پروژه‌های عمرانی ریل‌گذاری خوبی در سطح شهر انجام شده است این روند را با قدرت هرچه تمام و با حمایت شورا و همراهی خانواده بزرگ و تلاشگر شهرداری در سالجاری ادامه خواهیم داد.

شهردار سنندج با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، تصریح کرد: شورای دور ششم و شهر در راستای عملیاتی کردن شعار سال هرآنچه در توان داشته باشیم را به کار خواهیم گرفت و در راستای امیدآفرینی و خدمت به مردم کار خواهیم کرد.

رشیدی با تاکید برای اینکه هدف‌گذاری امسال انجام ۲ میلیون مترمربع آسفالت است، گفت: ۶ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده و برنامه‌های متعددی در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توسعه فضای سبز شهری و ایجاد ۳۰ پارک درون محلی در دستور کار است.

وی از همراهی اعضای شورای شهر هم تقدیر کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد مصوبات شهرداری به تصویب رسیده است با همراهی و همدلی که در مجموعه شورا و شهرداری سنندج وجود دارد امسال سعی می‌کنیم بیش از پیش در راستای امیدآفرینی و تحقق شعار سال گام برداریم.

‌خدمت به خلق بالاترین عبادت است
عزت رضایی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج هم به نمایندگی از اعضای شورای شهر در این نشست اظهار کرد: خدمت به خلق بالاترین عبادت است و حتماً کسی موفق خواهد بود که خدمت به مردم را در اولویت کار خود قرار داده باشد.

وی افزود: مسائل معیشتی مردم را اذیت می‌کنند تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید بیش از پیش صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه مدیریت شهری ما گریبانگیر مسائل خاصی است که در دیگر کلان شهرهای کشور چنین مشکلاتی کمتر دیده می‌شود، گفت: نبود درآمد پایدار مشکل اصلی و پاشنه آشیل شهرداری‌ها در استان است.

رضایی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب لقب فرهنگی بودن را به کردستان اعطا کرده‌اند، یک استان فرهنگی نیازمند خدمات بیشتر است تحقق این مهم نیازمند نگاه و اختصاص اعتبارات ویژه است.

کد خبر 6063739

دیگر خبرها

  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا خواهد شد
  • سال ۱۴۰۳ موعد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدیریت شهری است
  • اصفهانی‌ها نمی‌پذیرند که زاینده‌رود به رودخانه فصلی تبدیل شود/ شهرداری خانه بزرگ مردم است
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان