Web Analytics Made Easy - Statcounter

صحنه سیاسی تونس در پی استعفای نخست وزیر این کشور شاهد تنش و اختلافات میان احزاب مختلف و در راس آنها میان الیاس الفخفاخ و حزب النهضه بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عیاض اللومی رئیس کمیته تحقیق در شبهات «تضارب منافع» علیه الیاس الفخفاخ نخست وزیر مستعفی که در حال حاضر به عنوان نخست وزیر پیشبرد امور انجام وظیفه می کند، اعلام کرد وی تا آخرین لحظه بر استفاده از دولت برای منافع شخصی خود و زیر پا گذاشتن قوانین کشور پافشاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اللومی از اینکه هیچ اقدام پیشگیرانه ای علیه الفخفاخ همچون ممنوعیت سفر به خارج یا مصادره اموال و دیگر تدابیر صورت نگرفته، ابراز تعجب کرده است.

اللومی از منبع مشارکت مالی 21 درصدی الفخفاخ در یک مجتمع بزرگی از شرکتها ابراز تعجب کرد.

در دور جدیدی از تنش به وجود آمده میان دولت و نمایندگان پارلمان به ویژه نمایندگن جنبش النهضه به ریاست راشد الغنوشی، نخست وزیر مستعفی، این جنبش حزب قلب تونس و آنچه را «شبکه های منافع و نفوذ» خواند، به سرنگونی دولت خود در راستای خدمت به مافعشان متهم کرد، اتهاماتی که جنبش النهضه رد کرده است.

الفخفاخ همچنین کمیته تحقیق پارلمانی را به دستکاری و سیاسی کاری پرونده تحقیق مربوط به خود متهم کره و آن را انتقامجویی خوانده است.

رئیس جمهور تونس امروز شنبه آماده می شود تا فرد جدیدی را پس از استعفای الیاس الفخفاخ مامور تشکیل دولت جدید کند، این در حالی است که احزاب سیاسی موضع خود را نهایی کرده و اسامی نامزدهای خود را هم انتخاب کرده اند.

جنبش النهضه و حزب قلب تونس درباره نامزدی «محمد الفاضل عبدالکافی» وزیر توسعه و سرمایه گذاری و همکاری بین المللی سابق و خیام الترکی برای تصدی نخست وزیری به توافق رسیدند.

در مقابل حزب «تحیا تونس»(زنده باد تونس) که ریاست آن را یوسف الشاهد نخست وزیر سابق برعهده دارد، اسامی پنج نامزد را برای تصدی نخست وزیری معرفی کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه رای الیوم، در حالی که اختلافات میان الحزب الدستوری(حزب قانون اساسی) به ریاست عبیر موسی و جنبش النهضه در پارلمان به مرحله تلاشهای پارلمانی برای برکناری راشد الغنوشی رئیس جنبش و رئیس پارلمان رسیده است، حالتی از نگرانی درباره دخالتهای خارجی که هدف از آن حمایت ازتوطئه ها برای سرنگونی دولت است، حاکم شده است.

سخنرانی های قیس سعید رئیس جمهور تونس که اخیرا از داخل پادگان های ارتش و مقرهای امنیتی ایراد می کرد و بحث و جدل ایجاد کرده بود، مورد توجه تحلیلگران سیاسی قرار گرفته است. قیس سعید درباره توطئه هایی هشدار داده است که قدرتهای خارجی علیه تونس طراحی می کنند. سعید تاکید کرده است ارتش و نیروهای امنیتی با این توطئه ها مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام/

R7532/P/S8,90/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ واکسیناسیون علیه کرونا در پایتخت روسیه مجانی خواهد بود ۲ سفیر هند در تهران: آمریکایی‌ها حق دخالت در بندر چابهار را ندارند ۳ نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران ۴ عراق| درخواست ائتلاف فتح از برهم صالح برای تایید سریع حکم اعدام تروریست‌ها ۵ مصاحبه| سه تحلیل از چرایی اقدام آمریکا در ایجاد خطر برای هواپیمای مسافربری ایران/بساط آمریکا در منطقه باید جمع شود ۶ تهدید دو جنگنده متخاصم علیه هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان+ تصاویر ۷ عراق| خروج تروریست‌های آمریکایی‌ از پایگاه «بسمایه» در بغداد ۸ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه مهمترین اخبار بین الملل مصاحبه| سه تحلیل از چرایی اقدام آمریکا در ایجاد خطر برای هواپیمای مسافربری ایران/بساط آمریکا در منطقه باید جمع شود یادداشت: سیاست‌های مصر در قبال بحران لیبی؛ آیا قاهره توان دخالت نظامی دارد؟ نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران برگزاری نشست چهارجانبه ضدتروریسم در عراق با شرکت نماینده ایران مهمترین اخبار تسنیم مصاحبه| سه تحلیل از چرایی اقدام آمریکا در ایجاد خطر برای هواپیمای مسافربری ایران/بساط آمریکا در منطقه باید جمع شود نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۹۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته /۱۲ استان در وضعیت قرمز هستند + نمودار سخنگوی وزارت خارجه: سیاست ما حفظ توازن روابط با قدرت‌های اوراسیا، شرق و جنوب آسیاست پرداخت وام ودیعه مسکن به ۱ میلیون نفر/ از هر ۶ مستاجر یک نفر وام می‌گیرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هواپیمای مسافربری ایران جنبش النهضه نخست وزیر بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن

به گزارش جام جم آنلاین، جیمز ماراپه، نخست وزیر پاپوآ گینه‌ نو با اشاره به داستانی که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درباره سربه‌نیست شدن دایی‌اش در این کشور واقع در اقیانوس آرام تعریف کرده است، گفت که پاپوآ گینه نو لایق این نیست که به آن لقب «آدم‌ خوار» داده شود!

بایدن هفته گذشته داستانی را درباره آمبروز فینِگن، برادر مادرش تعریف کرد؛ کسی که به گفته بایدن حین مامورتی در گینه نو، پس از سقوط هواپیمای وی در اقیانوس آرام، مفقود شد. به گفته رییس جمهور آمریکا، هواپیما ساقط شد و جسد دایی او هرگز پیدا نشد چون «آنجا در آن بخش از گینه نو، آدم‌خوارهای زیادی بودند»!

ماراپه با اشاره به اینکه در چهار موقعیت با بایدن ملاقات کرده است، درباره اظهارات وی گفت: او همیشه احترام زیادی برای پاپوآ گینه نو قائل بوده است اما گاهی اوقات خون به مغزتان نمی‌رسد! شاید حرف‌های بایدن اشتباه لفظی بوده است؛ با این حال، کشور من لایق برچسب «آدم‌ خوار» نیست!

نخست وزیر پاپوآ گینه نو ادامه داد: کشور ما در جنگی که برای خودش نبود، به جنگ جهانی دوم کشانده شد. از آمریکا می‌خواهیم تا به پاکسازی این کشور و جزایر سلیمان از بقایای جنگ جهانی دوم از جمله اجساد انسان، لاشه هواپیما و کشتی، تونل و بمب که همچنان جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، کمک کند.

وی در ادامه نیز با طعنه به بایدن گفت: شاید اگر این کار انجام شود، حقیقت درباره سربازان گمشده همچون آمبروز فینِگن مشخص شود.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • ببینید | لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم