Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرامگاه استاد جلال‌الدین همایی در چهلمین سالگرد درگذشت او، همچنان در تکیه لسان‌الارض اصفهان مهجور است.

قدس آنلاین: فریده روشن، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران، درباره آیین بزرگداشت بزرگداشت چهلمین سال درگذشت استاد جلال الدین همایی در لسان‌الارض اصفهان، گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی با حضور فرهیختگان ادبیات اصفهان نشان از آن دارد که ما قدردان بزرگان خود هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه استاد همایی به‌سان گنجینه‌ای برای اصفهان بود، عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان همواره بر اجرای برنامه‌ها و بزرگداشت‌ها برای بزرگان فرهنگ و هنر که گنجینه‌ای برای اصفهان هستند و وجودشان باعث معرفی اصفهان به جهان شده است، تأکید دارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان، همچنین آشنا کردن جوانان با این بزرگان را رسالتی بر دوش مسئولان عنوان کرد و گفت: از این طریق می‌توان فرهنگ غنی ایران و اصفهان را ارج نهاد. برپایی برنامه‌های اینچنینی برای معرفی شخصیت بزرگی چون استاد همایی شایسته تقدیر است.
 
وی افزود: لسان‌الارض بخشی از تخت فولاد است و گنجینه‌ای منحصر به فرد از اصفهان است که تعداد زیادی از بزرگان را در خود جای  داده است و ادیبان و فرهیختگانی که به اصفهان سفر می‌کنند برای تازه شدن روح خود و استفاده از فضای معنوی به این مکان می‌آیند؛ بنابراین باید به مکانی برای گردشگری مذهبی تبدیل شود.

روشن در پایان با اشاره به اینکه به خاک سپردن بزرگان و نام‌آوران در مجموعه تخت فولاد و در دل شهر می‌تواند باعث آشنایی بیشتر شهروندان به‌ویژه نسل جدید و احساس تعلق بیشتر آنان به این بزرگان شود، گفت: جا دارد این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و نیز ساخت بقعه‌ای برای ایشان و یا شناسنامه‌ای در مورد این بزرگان در کنار مقبره‌شان، برای شناخت بیشتر شهروندان از ایشان و دیگر بزرگان مؤثر خواهد بود.

جلال‌الدین همایی (زادهٔ ۱۳ دی ۱۲۷۸ در اصفهان – درگذشتهٔ ۲۹ تیر ۱۳۵۹ در تهران) نویسنده، ادیب، شاعر، ریاضیدان و تاریخ‌نگار معاصر است. استاد همایی قرآن را از حفظ داشت و در شعر تخلصش «سنا» بود. وی به دعوت ضیاءالدین جناب در پی تأسیس مدرسهٔ متوسطه اصفهان، به تدریس دروس فقه و فلسفه و عربی در مقطع دوم دبیرستان پرداخت و شاگردانی چون تقی فاطمی (استاد نامدار ریاضی)، محمد نصیری (رئیس سابق دانشکده حقوق)، کمال‌الدین جناب (استاد فیزیک) و حسین عریضی (رئیس سابق دبیرستان ادب اصفهان) را پرورش داد. چندی بعد همایی برای تدریس فلسفه و ادبیات به تبریز رفت و همزمان کتاب تاریخ ادبیات خود را نوشت.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جلال الدین همایی جلال الدین همایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

دیگر خبرها

  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • تاکتیک ماشاریپوف برای فرار؛ چرا او پاسپورتش را به استقلال تحویل نداد؟
  • ماشاریپوف از ایران فرار کرد!
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!