Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

غذا‌های بسیاری را می‌شود با ترکیب سیب‌زمینی و مواد خوراکی تهیه کرد. به دلیل مصرف بالای سیب‌زمینی ممکن است ما به صورت عمده این محصول را خریداری و برای مدت زمان طولانی نگه داریم. قبل از هر چیزی باید بدانیم که نباید سیب‌زمینی و پیاز را در یخچال و زیر نور خورشید قرار دهیم. ایده‌آل‌ترین مکان برای این محصولات در داخل کابینت بدون رطوبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا می‌شود سیب‌زمینی‌های جوانه‌زده را استفاده کرد؟

به گزارش ایرنا به عقیده مرکز سم‌های طبیعی، سیب‌زمینی‌هایی که جوانه می‌زنند را باید دور ریخت. سولانین و کاکونین، دو ماده سمی هستند که در سیب‌زمینی‌های جوانه‌زده یافت می‌شوند. این دو ماده برای سلامتی ما بسیار مضر هستند. همچنین سیب‌زمینی‌های سبز شده (که نور باعث تولید ماده کروفیل در سیب‌زمینی می‌شود و به رنگ سبز در می‌آیند) را باید دور بریزید. البته که ماده کروفیل سمی نیست، ولی این نشان از افزایش فعالیت تولید سم است. سم سیب‌زمینی در پوست و جوانه‌های آن وجود دارد.

این سیب‌زمینی‌های سمی چه ضرری دارند؟

سم‌ِ سیب‌زمینی وقتی وارد بدن ما می‌شوند موجب بیماری‌هایی از جمله بیرون روی، حالت تهوع، تب، سردرد و دل درد می‌شود. برای مطمئن بودن از سلامت سیب‌زمینی‌ها، بهتر است همیشه آن‌ها را پوست بکنیم.

برای جلوگیری از سبز شدن و جوانه زدن سیب‌زمینی‌ها بهتر است به مقدار مصرف خود خریداری کنیم و در جای مناسب نگهداریم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سیب زمینی های جوانه زده صراط سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)

 

 

 

منبع :فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت یک غذای محلی با مرغ و سیب زمینی توسط یک خانواده غارنشین افغان (فیلم) پخت نان ساجی و دمپخت مرغ توسط یک زوج مسن غارنشین افغان (فیلم) پخت نان و کباب تابه‌ای با گوشت بره و گاو به سبک غارنشین افغان (فیلم)

دیگر خبرها

  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • کمک‌های نیرو زمینی سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)
  • لذت از بهار با گل همیشه بهار
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است