Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:35:56 GMT

وقوع سیلاب در شهرستان رازوجرگلان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۵۷۴۸

وقوع سیلاب در شهرستان رازوجرگلان

‍‍‍‍‍‍

فرماندار رازوجرگلان از بارندگی شدید در این شهرستان خبر داد و گفت: این بارندگی باعث وقوع رواناب و سیلاب در شهرهای غلامان و راز شهرستان شده است.

روح‌الله حسین پور در مصاحبه با خبرنگار فارس در رازوجرگلان با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان رازوجرگلان پس از بارش شدید اخیر اظهار کرد: از ساعت ۱۵ امروز در شهرستان رازوجرگلان و شهر غلامان بارندگی به‌صورت شدید آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بارندگی شدید به مدت بالغ‌بر ۴۵ دقیقه در این شهرستان ادامه پیدا کرد و بر اثر آن در مسیل‌های غلامان و شهر راز سیل شدیدی جاری شد.

فرماندار شهرستان رازوجرگلان با اشاره به انسداد برخی از مسیرهای ارتباطی این شهرستان در هنگام بارندگی گفت: در شهر غلامان، جاده‌های ارتباطی با سوخسوهاشم، انقلاب و تعدادی دیگر از روستاهای این منطقه همچون داشلی قلعه با جاری شدن روانآب مسدود شده بود که اکنون با فروکش کردن سیلاب، این مسیرها آماده تردد است.

وی از حضور کارشناسان بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و راهداری برای تخمین خسارت‌های این بارندگی خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون رسوب برداری از برخی جاده‌های شهرستان رازوجرگلان در حال انجام است و همزمان کارشناسان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن به برآورد خسارت های ایجادشده در بخش کشاورزی و مسکن شهرستان می‌پردازند.

فرماندار رازوجرگلان در انتها گفت: براثر برآورد اولیه تعدادی از محصولات تعدادی از مزارع و باغات به همراه انبارهای علوفه و برخی منازل این شهرستان دچار خسارت شدند و تعدادی از انبارهای علوفه و مسکن‌های شهری و روستایی دچار آب‌گرفتگی شدند.

 

 

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیلاب سیل بارندگی بخش کشاورزی فرماندار رازوجرگلان شهرستان رازوجرگلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم

فرماندار شهرستان کاشان آخرین وضعیت این شهرستان را پس از وقوع سیل تشریح کرد و گفت: سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به وقوع سیل در شهرستان کاشان، اظهار داشت: به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد که کاشان در محاصره سیل قرا بگیرد و از این رو حجم فراوان سیلاب از بالادست کاشان به سمت پایین سرازیر شد.

وی افزود: علی‌رغم انجام طرح مطالعاتی صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل عدم اختصاص اعتبارات سنگین لازم متوقف شده که در این شرایط صحبت‌هایی با مسئولان مربوطه داشتیم و دو مورد بازدید میدانی دیروز و امروز انجام شد و خسارات نیز در حال ارزیابی است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ضمن اشاره به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدماتی ابراز داشت: برخی از مناطق تصمیم گرفته شد به منظور پیشگیری از خسارات جانی خالی از سکنه شود و همه عوامل در حال شست‌وشو و پاکسازی مناطق و ارائه خدمات هستند.

وی ضمن اشاره به حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در کاشان گفت: ستاد مدیریت بحران در هفته پیش‌رو تشکیل می‌شودو سعی می‌شود بخشی از اعتبارات، تخصیص یافته و هزینه شود تا شاهد بروز چنین حوادث و خساراتی نباشیم، اما باید در نظر داشت که این آمادگی برای همه ما وجود داشته باشد.

محمدی فشارکی تصریح کرد: دیواره‌چینی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و توافقات ضمنی بین مجموعه‌های بین بخشی صورت گرفت و امیدواریم در یک بازه زمانی منطقی و به صورت استاندارد برای مردم شهرستان کاشان اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟