Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالم در اطلاعیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار پایگاه خبری "موازین نیوز" قرار گرفته است، نسبت به فعالیت دوباره باقی‌مانده حزب بعث عراق با وجود آن که فعالیت آن غیر قانونی است، به صورت سازمان یافته و حساب شده هشدار داد.

وی هدف این گروه غیر قانونی را  راه‌اندازی یک پایش برای خدشه وار کردن به هویت اسلامی و مراجع دینی و حوزه‌های علمیه در عراق دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالم از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی عراق خواست که سران باقی‌مانده این گروه متعفن را مورد پیگرد قرار دهند، چرا که سکوت در برابر این اقدامات هتاکانه موجب هتاکی بیشتر این گروه و انجام نقشه‌های خبیثانه می‌شود که هدف از آن شایعه پراکنی، انتشار دروغ و فتنه انگیزی در عراق است.

پارلمان عراق سال ۲۰۱۶ (۹ مرداد ۹۵) فعالیت حزب بعث و جریان‌های سیاسی منحل شده و احزاب و فعالیت های نژادی، تروریستی و تکفیری را در این کشور ممنوع اعلام کرده بود.

با تصویب این قانون، فعالیت حزب بعث و احزاب و جریان هایی همانند آن، مانند نقشبندیه و غیره که جزو جریان های مدافع رژیم سابق بعث هستند به صورت غیرقانونی فعالیت دارند و هرگونه احزاب و فعالیت هایی که شائبه نژادپرستی، تکفیری یا تروریستی داشته باشند در عراق ممنوع اعلام شده است.

یادآور می شود که ممنوعیت حزب منحله بعث در ماده هفتم قانون اساسی عراق که در همه پرسی۲۰۰۵ به تایید عمومی رسید نیز اشاره شده است.

برچسب‌ها حوزه علميه عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه عراق بغداد حوزه علميه عراق بغداد حزب بعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  به نقل از خانه ملت، نمایندگان اقلیت‌های دینی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای در خصوص عملیات غرورآفرین و تنبیهی«وعده صادق» ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کردند: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی حق مسلم و انتظار مشروع ملت ایران و انسان‌های آزاده جهان و تحقق وعده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور ایران خط قرمز آحاد ملت به خصوص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم.

ما نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده رشید هوافضای سپاه این موفقیت را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و ملت سرافراز ایران تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همواره هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

این بیانیه به امضای شارلی انوبه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران، روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران و همایون سامح یه نجف‌آبادی نماینده کلیمیان ایران رسیده است.

دیگر خبرها

  • اشجاری: پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد
  • تعیین تکلیف کالا‌های متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • تعیین تکلیف کالاهای متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد/امیدوارم نساجی ماندگار شود
  • اوسمار ویرا: این نتیجه عالی است
  • نتیجه ۳ بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم!
  • اوسمار: نتیجه ۳ بر صفر عالی است
  • هرگونه خطا از سوی رژیم جعلی اسراییل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل