Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، ثبت نام پیامکی برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۰ روز چهارم مرداد ماه آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه ادامه دارد.

در شرایط دریافت این وام شرط تاهل آمده است، تعدادی از مستاجران به خصوص در استان تهران مجرد هستند؛ صلاح‌دید مسئولان برای خارج کردن این گروه از مستاجران از دایره مشمولان دریافت وام چیست؟

یکی دیگر از ابهامات این طرح در خصوص زوج‌های جوان است، براساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی، خانواده‌های پنج نفره و تازه ازدواج کرده‌ها در اولویت دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف قرار دادن تازه ازدواج کرده‌ها با شرط دیگری که در اطلاعیه وزارت راه آمده منافات دارد.

در این اطلاعیه آمده است که داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا یکی از شرایط دریافت وام کمک ودیعه مسکن است، اما ممکن است که برخی از زوج‌های جوان سابقه پنج سال سکونت را نداشته باشند که نیاز است وزارت راه‌وشهرسازی در این خصوص توضیح دهد و ابهامات متقاضیان برطرف شود که آیا این شرط برای زوج‌هایی که کمتر از پنج سال سابقه سکونت دارند حذف می‌شود و چگونه می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند؟

همچنین در اطلاعاتی که در خصوص این طرح از سوی وزارت راه منشتر شده، زمان ثبت نام اینترنتی مشخص نشده است.

براساس اطلاعیه وزارت راه، سرپرست خانوار متقاضی دریافت تسهیلات تا ساعت ۲۴ روز نهم مرداد ماه فرصت دارند تا کد ملی خود را به شماره ارسال ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ کنند، اما اعلام نشده که نتیجه ثبت نام اولیه چه زمانی مشخص می‌شود.

اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و داشتن کد رهگیری دیگر شرط دریافت وام اجاره مستاجرین است، یکی از موضوعات سوال برانگیز در این خصوص این است که آیا تاریخ ثبت اجاره‌نامه اهمیت دارد؟

کد خبر 534258 برچسب‌ها مسکن اجاره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن اجاره دریافت وام وزارت راه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق الزحمه های نجومی با راه اندازی سامانه خود نویس برچیده شد

غلامی، کارشناس مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت سامانه خودنویس در حال حاضر به صورت 24 ساعته انجام می شود گفت: دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است، توسط خود مردم به‌عنوان متعاملین نیز به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت  تمامی معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی سامانه خود نویس به صورت کامل حق الزحمه های که پیش از این به صورت نجومی و خارج از نرخ های عرف از متقاضیان دریافت می شد برچیده شده است گفت: خوشبختانه با راه اندازی این سامانه بازار اجاره مسکن آرام شده واستفاده از ظرفیت های مردمی هم در این سامانه به صورت کامل افزایش یافته است.

 غلامی باین کرد: سامانه خودنویس جهت رفاه حال هم وطنان  و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا مستاجران بتوانند به‌صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

وی یادآور شد: این سامانه به‌صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم است و تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس بوده، همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین املاک قرار گرفته است.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه برای ثبت یک قرارداد اجاره با استفاده از گزینه مدیریت قرارداد یا گزینه ایجاد قرارداد در بخش ابتدایی صفحه اصلی سامانه به پنل مدیریت قرارداد منتقل شده و می‌توان یک قرارداد اجاره رایگان ثبت کرد افزود:  برای این کار لازم است اطلاعات ملک مورد اجاره در اختیار باشد، بعد از ایجاد قرارداد نیز لازم است که حداقل یک شاهد از طرف مؤجر و حداقل یک شاهد از طرف مستأجر، به سامانه معرفی شود و بعد از امضای طرفین قرارداد و امضای شاهدین، قرارداد ثبت نهایی شده و کد رهگیری به‌صورت خودکار صادر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد/ کنترل بازار اجاره‌بها
  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد
  • موجرانی که اجاره زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • حق الزحمه های نجومی با راه اندازی سامانه خود نویس برچیده شد
  • قیمت رهن و اجاره مسکن در ابوذر +جدول
  • چگونه ارز مسافرتی بگیریم؟
  • ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید/ آرامش چگونه به بازار اجاره بازمی‌گردد؟
  • چگونه خانه اجاره کنیم؟ | رازهای تنظیم یک اجاره‌نامه عادلانه که هر موجر و مستأجری باید بدانند