Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@06:17:50 GMT

رکورد غرق شدن در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۶۹۴۰

رکورد غرق شدن در سال ۹۹

آفتاب‌‌نیوز :

حادثه غرق شدگی در استان‌های حاشیه دریا و دارای رودخانه جزء حوادثی است که نیروهای امداد و نجاتی و غواصان محلی آن استان را درگیر خود می‌کند. با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش اشتیاق شهروندان و گردشگران برای سیر و سفر به سوی دریا و رودخانه، آمار غرق شدگی استان های یاد شده نیز سیر صعودی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان البرز نیز از جمله استان هایی است که به دلیل داشتن سه رودخانه پر آب و دو نهر هر ساله در فصل بهار و تابستان با حادثه غرق شدگی به ویژه در حوضه رودخانه کرج مواجه می‌شود، بنابراین اعلام این خبر برای شهروندان، رسانه‌ها و نیروهای امداد و نجات به خبر همیشگی اما دردناک تابستانی تبدیل شده است اما این اخبار روایت خانواده های داغ دیده ای است که روح و فکر خود را کنار عزیزان شان در جریان خروشان، زیبا و مرگ‌آفرین رودخانه کرج جا گذاشته‌اند.

داغی که فراموش نمی‌شود، اثر پایدار غرق‌شدگی

مادر یکی از کودکان غرق‌شده در رودخانه کرج گفت: یک باره فرزندم از جلوی چشمانم غیب شد تا سراغش رفتم دیدم دارد در آب دست و پا می زند، فقط یک مادر درک می‌کند که دیدن این تصویر برای مادرها چقدر می‌تواند سخت باشد. فرزند نوجوانم را از دست دادم و اکنون با دیدن رودخانه تمام بدنم می‌لرزد. شاید اگر توصیه ها را جدی می گرفتیم و برای خوردن یک ناهار به کنار رودخانه نمی رفتیم، الان فرزندم کنار ما بود.

آمار غرق شدگی در رودخانه کرج رکورد زد

اما گویا این روایت های تلخ برای بعضی‌ها درس عبرت نشده است تاجایی که از ابتدای سال تا اواسط تیرماه ۱۸ نفر در رودخانه کرج غرق شده‌اند و ۳۱ تیرماه سال جاری نیز چهار نفر در این رودخانه جان خود را از دست دادند.

کمالی، بخشدار آسارا در این باره می گوید: صبح روز دوشنبه ۳۱تیرماه ۹۹ یک مادر حین نجات فرزند اوتیسمی اش از غرق شدن در رودخانه کرج، جان خود را از دست داد اما فرزندش از مرگ نجات پیدا کرد. ظهر این روز نیز سه نفر از اعضای یک خانواده در این رودخانه غرق شدند و هفت نفر به داخل آن سقوط کردند.

برای پیشگیری از غرق شدگی در رودخانه کرج چه اقداماتی انجام شده است؟

از آنجا که بخشدار آسارا از این میزان غرق‌شدگی به عنوان یک رکورد در سال جاری یاد کرد، محمدرضا فلاح‌نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از اقدامات این مدیریت برای پیشگیری از غرق‌شدگی در رودخانه کرج خبر داد.

فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان این که از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۲۰ نفر در رودخانه‌های استان البرز جان خود را از دست داده‌اند، گفت: استان البرز دارای شش نقطه حادثه خیز از نظر غرق شدگی است که چهار نقطه آن در محور کرج - چالوس قرار دارد. نیروهای مستقر در محل رودخانه کرج به شهروندان و مسافران هشدارهای لازم را می دهند و همچنین ما اطلاعات لازم را از طریق فضای مجازی و صدا و سیما منتقل می کنیم.

وی افزود: در مسیر جاده‌ کرج-چالوس و رودخانه کرج از علائم هشداری بسیاری استفاده شده و غواصان ما نیز در محل‌ها حضور دارند. شهروندان و مسافران اطلاعات کافی از وضعیت رودخانه ها ندارند بنابراین به حریم رودخانه نزدیک می شوند و امنیت جانی خود را به خطر می اندازند.

رودخانه کرج با ظاهری فریبا و باطنی کشنده

سید فتح‌الله هاشم‌نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج نیز گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۹ حادثه تنها به هلال احمر شهرستان کرج اعلام شده‌است. رودخانه کرج ظاهر آرامی دارد و کم عمق به نظر می‌رسد بنابراین بسیاری از گردشگران با تخریب سنگ‌چینی‌ها و حریم کشی‌ها، حاشیه این رودخانه را به عنوان محل اتراق و اسکان انتخاب می‌کنند. سردی آب، بدن فرد اسیر شده در رودخانه را کرخت و کنترل عضلات او را ضعیف می‌کند و جریان تند آب نیز باعث برخورد شدید افراد به صخره و سنگ موجود در رودخانه می‌شود.

وی نجات افراد اسیر شده در رودخانه کرج تقریبا معجزه محسوب می شود و اگر مسافران و گردشگران هشدارها را جدی بگیرند آمار غرق‌شدگی به حداقل می‌رسد اما متاسفانه ما برای دور کردن شهروندان از حریم رودخانه گاهی متوسل به نیروی انتظامی می‌شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رودخانه کرج غرق شدگی رودخانه کرج غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین

 سفرهای هوایی چین در سال نو چینی رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، خطوط هوایی چین در سه ماهه اول سال، در بحبوحه تلاش‌های دولت چین برای تقویت بخش گردشگری این کشور و تقاضای شدید برای تعطیلات در خانه، رکوردی بی‌سابقه ثبت کردند.

شبکه تلویزیون دولتی چین (CCTV) اعلام کرد که مجموع ترافیک هوایی مسافران در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۸۰ میلیون سفر رسیده است.  

رقم منتشرشده بیشترین میزان برای چنین سه ماهه‌ای است و نشان‌دهنده رشد سالانه ۳۷.۷ درصدی است.

در حالی که ترافیک هوایی برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با توجه به  آخرین کنترل‌های سختگیرانه کرونا در ژانویه نسبتاً کاهش یافته بود، این ارقام همچنان ۱۰.۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

مهمترین تعطیلات چین، سال نو چینی و معمولاً در سه ماهه اول سال است. در این جشن که در ماه فوریه امسال برگزار شد، صدها میلیون نفر برای گردهمایی خانوادگی به شهرهای خود بازگشتند.

بر اساس این گزارش،  ۸۳.۵ میلیون سفر هوایی بی‌سابقه در طول تعطیلات ۴۰ روزه امسال انجام شد که ۵۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ و ۱۴.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشت.

تردد مسافران هوایی برای دوره سه ماهه، در مسیرهای داخلی ۱۶۰ میلیون سفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۱۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد، در حالی که در مجموع ۱۴.۱ میلیون سفر در مسیرهای بین‌المللی انجام شده  که ۷۸ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بیشتر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فوت و غرق شدگی کودک بر اثر آبگرفتگی در داراب
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • طلسم اصفهان: رکورد خاص ذوب آهن شکست!
  • غرق شدگی پسربچه و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با ۱۰ مصدوم
  • تاج و تخت الهلال با کلی رکورد به باد رفت
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می شود
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم