Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اتحادیه لاستیک فروشان و آپاراتی استان یزد گفت: نوسان قیمت و کمبود لاستیک در طول ۲ سال گذشته بازار لاستیک فروشان را تحت تأثیر قرار داد. - اخبار استانها -

ناصر صادقیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: از سال 97 کمبود لاستیک و نوسان قیمت بازار لاستیک فروشان سبب تفاوت قیمت بسیار زیادی بین لاستیک‌های وارداتی و تعاونی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از طرفی تمام مصرف کنندگان به مصرف لاستیک داخلی تمایل آوردند و از طرف دیگر تولیدکنندگان محصولات خود را تنها به نمایندگانشان ارائه دادند در حالی که تنها این نمایندگان نیستند که در سطح شهر یا هر استانی به کسب و کار لاستیک فروشی مشغولند و با این کار بسیاری از لاستیک‌فروشی‌ها در این دو سال تعطیل شدند.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان و آپاراتی استان یزد افزود: با وجودی که لاستیک حواله‌ای ارائه می‌شود تنها 20 لاستیک فروشی که نمایندگی دارند می‌توانند فعالیت داشته باشند و از 320 لاستیک‌فروشی که پروانه کسب دارند 300 لاستیک فروش تعطیل شدند چرا که لاستیک حواله‌ای باید داخل شبکه توزیع بیاید تا نمایندگان تولیدی توزیع کنند و مردم ظرف چند روز لاستیک مورد مصرف خود را از نمایندگی که مورد اطمینان هست خریداری می‌کنند.

نابسامانی بازار لاستیک خودرو/ احتکار و گرانی تایر چگونه پایان می‌یابد؟بیش از 110 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان ناوگان عمومی برون شهری لرستان توزیع شدبرخورد با احتکار‌کنندگان تایر شروع شد / اختفای بیش از 8 هزار حلقه لاستیک در برخی‌ انبار‌ها

صادقیان تصریح کرد: از طرف دیگر چون لاستیک حواله‌ای سبد کوچکی دارد در یک ماه و یک دفعه توزیع می‌شود و تا ماه بعدی کاری نیست که بتوانند انجام دهند و از طرفی به دلیل برداشته شدن ارز نیمایی از لاستیک خارجی, مردم خواهان لاستیک داخلی هستند بنابراین اکثر لاستیک فروشان بیکار شده‌اند.

وی تعطیلی 300 لاستیک فروشی را معظل بزرگی در این صنف دانست و تصریح کرد: در این دو سالی که لاستیک‌ها حواله‌ای و با نرخ مصوب عرضه شدند و با تعطیلی بسیاری از لاستیک فروشان, برای ارائه اظهارنامه مالیاتی سال 98 آن هم برای کسب و کار انجام نداده باید تصمیمات بودجه‌ای و یا بخشودگی برایشان در نظر گرفته شود.

صادقیان با اشاره به فعالیت 6 کارخانه تولید لاستیک که نیاز داخل را تأمین می‌کنند بیان کرد: برخی مشکلات مانند واردات مواد اولیه و تهیه ارز در حوزه تولید داریم ولی از نظر کیفیت, لاستیک‌های تولید داخل بر اساس استانداردهای جهانی و بر اساس شاخص‌های سرعت جهانی تولید می‌شوند و تائیدیه شرکت‌های خودروسازی را دارند.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر لاستیک‌هایی که از طریق تولیدی به نماینده‌ها داده می‌شود به اندازه کافی موجود است ولی در برخی سایزها مانند پراید و پیکان کمبود داریم که از مسئولان استانی و دستگاه‌های نظارتی مربوطه که می‌توانند به تولیدی‌ها امر کنند و در ارتباط باشند درخواست داریم تا سهمیه استان را برای لاستیک پراید و پیکان سایز 13 را بیشتر کنند تا مصرف کنندگان 20 تا 30 روز معطل نمانند.

مسئول این اتحادیه گفت: لاستیک تاریخ تولید دارد و نشان دهنده گارانتی محصول است که برای لاستیک‌های داخلی 30 ماه است و عده‌ای که اضافه بر نیاز خود لاستیک خریداری کرده و در خانه نگهداری می‌کنند هم از گارانتی محصول می‌گذرد و نمی‌توانند از خدمات پس از فروش محصول استفاده کنند و هم به افرادی که لاستیک نیاز دارند این محصول به موقع نمی‌رسد و تعادل در بازار عرضه و تقاضا از بین می‌رود.

وی افزود: البته در دستورالعملی که داریم از ماشین‌ها بازدید می‌شود و اگر به لاستیک نیاز داشتند این کالا تحویل داده می‌شود.

صادقیان با اشاره به 140 آپاراتی که خدمات ارائه می‌دهند گفت: آپاراتی‌ها هم متاسفانه در وضع خوبی به سر نمی‌برند چرا که تعداد تعویضی لاستیک بسیار کم شده و تنها لاستیک ایرانی کار می‌شود و رونق بازار از بین رفته است.

 وی در نظر گرفتن لاستیک فروشان و پنچرگیران را برای بیمه سخت و زیان‌آور از جمله کمک‌های مهم به این صنف برشمرد و گفت: از سال 92 تاکنون که پیگیر بیمه سخت و زیان‌آور یا پرداخت حداقل بیمه برای این صنف کاری هستیم به نتیجه‌ای نرسیدیم و انتظار داریم مسئولان به این قشر فعال و زحمت‌کش کمک کنند.

انتهای پیام/ 784/ش

R41376/P/S6,76/CT1 بیشتر بخوانید... پرونده تخلف ۱۲ میلیاردی فروشگاه لاستیک در مازندران صادر شد عرضه لاستیک داخلی و وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط از طریق سامانه جامع تجارت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پرونده تخلف ۱۲ میلیاردی فروشگاه لاستیک در مازندران صادر شد عرضه لاستیک داخلی و وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط از طریق سامانه جامع تجارت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است ۳ اختصاصی|نحوه ورود و خروج عراقی‌ها به ایران اعلام شد ۴ تساوی جنجالی گل ریحان البرز با بادران تهران در کرج؛ استقلالی‌های سابق به جان هم افتادند ۵ نظر آیات صافی‌گلپایگانی و علوی‌گرگانی درباره دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد ۶ آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت ۷ نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰میلیون تومان تعیین شد/ ‌قرارداد رسمی ‌الزامی شد ۸ فرمانده مرزبانی ناجا: ۸۷۵۵ کیلومتر از مرزهای ایران ‌با سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی ‌هوشمندسازی می‌شود مهمترین اخبار استانها اختصاصی|نحوه ورود و خروج عراقی‌ها به ایران اعلام شد گلستان|‌ آخرین وضعیت "دختر گمشده" در جهان‌نما/ هیچ سرنخی پیدا نشد/ پیگیری پرونده تحت عنوان "مفقودی" هفته آینده؛ برگزاری نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با روسای بانک‌ها و وزیر اقتصاد خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی مهمترین اخبار تسنیم اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ماهان/ نقاب واژه بر قانون جنگل مصاحبه| سه تحلیل از چرایی اقدام آمریکا در ایجاد خطر برای هواپیمای مسافربری ایران/بساط آمریکا در منطقه باید جمع شود نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۹۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته /۱۲ استان در وضعیت قرمز هستند + نمودار سخنگوی وزارت خارجه: سیاست ما حفظ توازن روابط با قدرت‌های اوراسیا، شرق و جنوب آسیاست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لاستیک فروشان لاستیک داخلی لاستیک فروشی لاستیک ها حواله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک خودرو در استان خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یدالله ملکی با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت‌طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌منظور برخورد ایجاد ثبات در بازار با حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجرا می‌شود.

 ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تامین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی از جمله اهداف طرح نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند