Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@17:28:55 GMT

افزایش ۲.۵ برابری تولید ماشین لباسشویی در کشور

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۷۲۶۵

افزایش ۲.۵ برابری تولید ماشین لباسشویی در کشور

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)‌ حاکی از افزایش تولید لوازم خانگی و افزایش ۲.۵ برابری تولید ماشین لباسشویی در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز  براساس این آمار در دو ماهه نخست امسال ۱۲۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی در کشور تولید شده که نسبت به تولید ۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه در مدت مشابه سال قبل ۱۵۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین تولید تلویزیون با افزایش ۵۳.۷ درصدی از ۷۲ هزار ۹۰۰ دستگاه در دو ماهه اول سال ۹۸ به ۱۱۲ هزار دستگاه در دو ماهه اول امسال رسیده است.

تولید یخچال و فریزر نیز در این مدت افزایش جزئی معادل ۱۰.۳ درصد داشته است. به طوری که در دو ماهه اول سال ۱۳۹۸و امسال به ترتیب ۱۷۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه و ۱۹۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شده است.

در این میان تولید الکتروموتور در دو ماهه اول امسال با کاهش ۱۹.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و تولید آن از یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در دو ماهه اول اردیبهشت به یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است.

البته اواخر تیر ماه دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از صدور بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی خبر داد که طبق آن تولید کنندگان دیگر نمی‌توانند از ارز اشخاص یا ارز حاصل از صادرات غیر استفاده کنند و هشدار داده بود که در صورت ادامه این شرایط احتمال دارد تولید واحدهای لوازم خانگی تا ۴۵ روز دیگر متوقف شود. چراکه تاکنون ۲۵ درصد نیاز این صنعت از طریق سامانه نیما و مابقی از ارز اشخاص تامین شده است. بنابراین معلوم نیست افزایش تولید لوازم خانگی در ماه‌های آینده هم ادامه پیدا کند.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت ماشین لباسشویی تولید ماشین لباسشویی پول نیوز لوازم خانگی تولید داخلی دو ماهه اول لوازم خانگی مدت مشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده

گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پژو پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با برنامه‌ریزی و هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه خود را از ۴۰۰ دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به ۷۰۰ دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.

 این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

 به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پژو پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی آبسال در تهران و حومه
  • ۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق ماشین آلات راهسازی دستگیر شدند
  • اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • فرآیند تولید پودر لباسشویی توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا