Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: عدم بازگشت 18 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور به سال 97 مربوط بوده، دادستان دیوان محاسبات نیز دادخواستی در این موضوع تدوین کرده و اکنون مراحل قضائی آن طی می‌شود.

سید‌مصطفی میرسلیم در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه رقم ارز بازنگشته به کشور ۱۸ میلیارد دلار است، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور به سال ۹۷ بازمی‌گردد و دادستان دیوان محاسبات نیز دادخواستی در این موضوع تدوین کرده و اکنون مراحل قضائی آن طی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه بررسی‌ها در موضوع عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات در حال انجام است، افزود: به‌زودی مشخص خواهد شد که تخلف در این حوزه به چه دلیلی رخ‌داده و سهل‌انگاری برای چه بوده و درعین‌حال مقصران آن نیز مشخص خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه رسیدگی به موضوع عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور از طریق دیوان محاسبات باید انجام می‌گرفته که انجام‌گرفته است، تصریح کرد: نیازی به ورود کمیسیون اصل 90 به این موضوع نیست.

میرسلیم با تأکید بر اینکه صرافی‌ها تنها امکان موجود کشور برای انتقال ارز در شرایط تحریمی هستند، گفت: در حال حاضر تحریم‌ها بر روی تراکنش‌های بانکی ما اعمال‌شده و اجازه نمی‌دهد که ما از طریق معمول و به کمک شبکه بانک کار انجام دهیم، به این دلیل صرافی‌ها کارها را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: صرافی‌ها برای خود شگردهایی داشته و می‌توانند کمک‌کننده خوبی برای واردات و یا صادرات باشند.

میرسلیم در پاسخ به این سؤال که علت اصلی نوسانات فعلی ارزی چیست، افزود: به نظر می‌رسد سوء مدیریت وجود دارد، زیرا دلیلی برای افزایش نرخ ارز وجود ندارد.

وی ادامه داد: با نگاهی به ترازها از نظر تجاری متوجه اوضاع خوبی در این حوزه می‌شویم و مشکلی از این ‌جهت نداریم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به مؤلفه‌های موردنیاز برای ساماندهی بازار ارز یادآور شد: با شکل‌گیری مجموعه فرآیندها و مدیریت درست می‌توان تا حدودی از انحراف‌های احتمالی ممانعت کرد که متأسفانه اکنون انحراف‌های موجود در ساختار شبکه بانکی اجازه ساماندهی ارزی را نمی‌دهند.

انتهای پیام/ 4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: بانک مرکزی ارز ارز صادراتی ارز حاصل از صادرات عدم بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت