Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای امنیتی اردن روز شنبه اعضای پیشرو اتحادیه معلمان تحت رهبری مخالفان را دستگیر کردند و در حمله به دفتر این اتحادیه آن را به مدت دو سال تعطیل کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، نیروهای امنیتی اردن روز شنبه اعضای پیشرو اتحادیه معلمان تحت رهبری مخالفان را دستگیر کردند و در حمله به دفتر این اتحادیه آن را به مدت دو سال تعطیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان ناصر نواصره ، سرپرست سندیکای معلمان اردن را به سخنان تحریک آمیز در جمع معترضان معلم متهم کرد که از نخست وزیر عمر الرزاز انتقاد می کردند. رسانه های دولتی اعلام کردند که دیگر اتهامات مربوط به اتهامات خلافکاری مالی و اداری است.

 

پلیس ضد شورش روز شنبه در نزدیکی ساختمان دولت در پایتخت و مناطقی دیگر که معلمان قصد داشتند اعتراض کنند مستقر شدند.

 

مخالفت سیاسی اغلب در اردن به حاشیه رانده می شود ، اما اعتراضات در سال های اخیر به دلیل از بین رفتن سطح زندگی ، فساد و سرعت آهسته اصلاحات سیاسی افزایش یافته است.

 

دولت با افزایش 50درصد دستمزد معلمان در سال جاری به خاطر شرایط اقتصادی مربوط به شیوع ویروس کرونا مخالفت کرده است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: پادشاه اردن سفیر اردن اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن: ایران قصد افزایش تنش ندارد

وزیر خارجه اردن اشغالگری رژیم اسرایئل در منطقه را عامل همه تنش‌ها و بحران‌ها در اراضی اشغالی و منطقه دانست و گفت که این اشغالگری امنیت و ثبات برای تل‌آویو به ارمغان نمی‌آورد و نباید به رژیم اسرائیل اجازه تشدید تنش داد.

به گزارش تسنیم، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن امروز پنجشنبه با انتقاد از اقدامات رژیم اسرائیل تنش در منطقه را به اشغالگری این رژیم دانست و گفت که ایران به دنبال درگیری و جنگ نیست.

او گفت که رژیم اسرائیل حدود ۳۴۰۰۰ فلسطینی از جمله ۱۳۰۰۰ کودک و همین تعداد زن را در غزه کشت و غزه را ویران کرد، اما اراده مردم آن برای زندگی کردن را نتوانست بشکند.

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه «صلح، ثبات و امنیت حاصل نمی‌شود مگر با تحقق حقوق کودکان فلسطین در یک کشور مستقل فلسطین»، اظهار داشت: اشغال و صلح ضد هم هستند و به هم نمی‌رسند.

الصفدی درباره خطر تشدید تنش و جنگ هشدار داد و گفت: «خطر تشدید و گسترش جنگ در غزه به صورت منطقه‌ای هر لحظه که تجاوزات ادامه می‌یابد بیشتر می‌شود».

وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه ایران به دنبال تشدید تنش نیست، گفت: پس از اعلام عدم تشدید تنش از سوی ایران، باید از تشدید تنش از سوی اسرائیل در منطقه جلوگیری کرد».

ایمن الصفدی در ادامه مدعی شد: «باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تلاش کنیم و ما اجازه نمی‌دهیم اسرائیل یا ایران، اردن را به عرصه درگیری تبدیل کنند».

به گزارش خبرگزاری عمون اردن، وزیر خارجه این کشور افزود: «تجاوز به غزه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان نمی‌آورد و صلحی که به اشغال پایان می‌دهد، تضمین کننده امنیت و صلح است».

صفدی در مورد قصد رژیم اسرائیل برای حمله به جنوب نوار غزه نیز اظهار داشت: «نمی توان به اسرائیل اجازه حمله به رفح را داد و ما نسبت به این حمله و عواقب آن هشدار می‌دهیم و شورای امنیت باید اسرائیل را ملزم به جلوگیری از این امر کند».

دیگر خبرها

  • فرانسه: به درخواست اردن پهپادهای ایران را رهگیری کردیم
  • به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را رهگیری کردیم
  • اردن: ایران قصد افزایش تنش ندارد
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • تجمع مقابل سفارت اردن در تهران (عکس)
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان