Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: در ماه تیر، تعداد مبتلایان به کرونا، حدود ۳.۳ برابر و تعداد فوتی‌ها هم ۱.۲ برابر نسبت به ۴ ماه گذشته افزایش داشت.

استاندار ایلام، در سی‌ویکمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: تداوم وضعیت قرمز برای چند هفته متوالی در استان نگران کننده است و مردم و مسئولان باید در اجرایی کردن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در سی‌ویکمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، با بیان اینکه  بر سر سلامت مردم با کسی تعارف نداریم، اظهار کرد:  با نقض‌کنندگان مصوبات ستاد و پروتوکل های بهداشتی باید بدون در نظر گرفتن ملاحظه ای برخورد شود و با ادارات و دستگاه‌های اجرایی که با اجرا نکردن مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی جان کارمندان و مردم را به خطر می اندازند، باید برخورد و شکایت کرد.

وی تصریح کرد: در بازرسی های نامحسوسی که از ادارات و بانک های استان صورت گرفت، مشخص شد که چند دستگاه اجرایی با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی جان کارکنان و مراجعان  را به خطر انداخته اند که از این ادارات به دستگاه قضایی شکایت می شود و برخی از مدیران نیز توبیخ می‌شوند.

استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه، گفت : اگر تحت هرشرایطی خارج از قواعد پروتکل های بهداشتی در کنار دیگران قرار بگیریم  ورعایت نکنیم ویروس کرونا بیش از گذشته در جامعه شیوع پیدا می کند، در این شرایط استفاده از ماسک جزو زندگی همه ما شده است و  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  باید زمینه های تهیه فراوان ماسک را فراهم و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه میزان مرگ ومیر مبتلایان به کرونا در تیرماه به صورت بهت‌آوری نسبت به ماه های گذشته روند افزایشی داشت، افزود: در تیرماه بدترین وضعیت را از آغاز بیماری کرونا تاکنون داشتیم و در این ماه  تعداد مبتلایان حدود ۳.۳ برابر  و تعداد فوتی ها هم  ۱.۲ برابر نسبت به ۴ ماه گذشته افزایش داشت.

وی تصریح کرد: مردم همچنان باید در عدم حضور در اجتماعات، عدم سفر و گردهمایی در پارک ها، عدم برگزاری همایش ها و تجمعات، عدم حضور در مراسمات شادی و عزا، عدم برگزاری جلسات با جمعیت بالا  اهتمام ویژه ای داشته باشند و استفاده از ماسک  و رعایت پروتکل های بهداشتی از سلامت خود و هم نوعان خود محافظت کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: امروز بین ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم استان ماسک می زنند و  بعد از سه هفته بحرانی ظاهرا از پیک عبور کرده ایم اما باید مراقبت کرد کرد که به شرایط بدتر از این برنگردیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه با بیان اینکه  از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست دورکاری یک سوم کارکنان ادارات را داشته ایم که مورد موافقت قرار نگرفت، ادامه داد: فعالیت هر صنفی صرفا با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی امکان‌پذیر است و باشگاه های ورزشی با نظر دانشگاه علوم پزشکی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می شوند و باشگاه ها و اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند، همچنان بسته باقی می‌مانند.

وی با اشاره به فرار رسیدن عید سعید قربان، تصریح کرد: مردم گوشت قربانی و نذورات خود را به دست نیازمندان برسانند و از خیرین و نیکوکاران می خواهم که به سمت اهداء و توزیع ماسک هم حرکت کنند که باعث نجات جان بسیاری از کسانی می شود که تمکن خرید ماسک را ندارند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به مراسمات ایام ماه محرم، گفت: این مراسمات با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و زمان بندی دقیق برگزار خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در پایان با تقدیر از  عملکرد مطلوب رسانه ها و فضای مجازی به عنوان بازوان توانمند ستاد استان مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: رسانه ها و فضای مجازی برای آموزش و جهت‌دهی مناسب برای زندگی همزمان مردم با کرونا  همانند گذشته فعالیت داشته باشند و مسئولان را یاری کنند.

«محمد کریمیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام،  با بیان اینکه متاسفانه تا کنون تعداد ۱۶۰ نفر نیز در استان ایلام در اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را  از دست داده‌اند، اظهار کرد:  تعداد ۴هزار و ۶۴۴ نفر نیز با تلاش کادر درمانی و مدافعان سلامت بهبودی کامل یافته و از بیمارستان ترخیص شده و تعداد ۱۱۵ نفر بستری بوده و تحت درمان  قرار دارند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا شدیدترین قدرت واگیری را تاکنون در بین تمام ویروس‌ها داشته است، افزود: مردم باید به صورت جدی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مقابل ابتلا به کرونا از خود مراقبت کنند و باید گفت که کوچک ترین غفلت باعث شیوع دوباره ویروس می شود.

«جمیل صادقی فر» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نیز  با بیان اینکه بیش از دو سوم مبتلایان و نیمی از کل فوتی ها در پنج ماه گذشته مربوط به  تیرماه سال جاری بود، تصریح کرد: میزان استفاده از ماسک توسط مردم در تیرماه و همزمان با ایجاد محدودیت ها توسط ستاد استانی کرونا بسیار بهتر شده است.

وی گفت: امیدواریم حضور مردم در تجمعات و اماکن شلوغ نیز کم شود و مردم و اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هوشیارتر باشند.

صادقی‌فر خاطرنشان کرد: افراد کم علامت و ناقل حتما قرنطینه خانگی را رعایت کنند و مراقب باشند اگر مسئولانه رفتار نکنند و اصول قرنطینه را جدی نگیرند، اطرافیان و اعضای خانواده آنها اولین کسانی خواهند بود که در معرض خطر قرار می گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مبارزه با کرونا استفاده از ماسک استاندار ایلام سلیمانی دشتکی ستاد استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند

آیت الله امان الله علیمرادی ضمن تبریک وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونسیتی، گفت: رعایت حجاب در برابر نامحرم یک حکم شرعی است و همه فقها نسبت به رعایت وجوب حجاب در منظر نامحرمان اعم از کوچه، خیابان، اداره، تاکسی، فروشگاه و اماکن عمومی فتوا داده اند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حجاب حکم خداست‌ و در جمهوری اسلامی رعایت حجاب قانون شده، ابراز کرد: رعایت قانون حجاب به عنوان یک نظم اجتماعی بر همه شهروندان ولو این که شهروندی مسلمان نباشد و به حجاب هم اعتقاد نداشته باشد، لازم است.

 وی افزود: وقتی یک مسئله ای در کشوری قانون شد باید به عنوان رعایت نظم اجتماعی همه آن را رعایت کنند.

آیت الله علیمرادی بیان کرد: گاهی در جامعه برخی افراد از روی عدم آگاهی، حجابشان را رعایت نمی کنند زیرا در خانواده و جامعه کسی به آنها اهمیت حجاب و فلسفه آن را گوشزد نکرده و نمی دانند حجاب یک قانون است و به اصطلاح فقهی باید این افراد جاهل را ارشاد کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عده ای از افراد بی حجاب و بد حجاب می دانند حجاب حکم شرعی و قانون است اما رعایت نمی کنند اینها را باید نه با تحقیر، ناسزا گفتن بلکه باید با زبان و ادبیات تأثیر گذار امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که اگر همراه با رعایت حدود و ادب اسلامی و به دور از تحقیر، اهانت، ایجاد حساس و تحریک کردن مخاطب‌ باشد، قطعا راهکاری تاثیرگذار خواهد بود.

آیت الله علیمرادی عنوان کرد: برخی علی رغم این که حکم شرعی و قانونی حجاب را می دانند اما امر به معروف و نهی از منکر عامه مردم را نمی پذیرند یعنی به نوعی مبارزه ای را علیه این قانون و حکم شرعی انجام می دهند و نوعی رفتار مجرمانه دارند گویی ماموریتی از جانب کسانی دارند که نمی خواهند جامعه ایرانی ظاهر دینی داشته باشد و در برخورد با این دسته افراد باید مطابق قانون عمل کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه اسلامی باید ظاهر و باطن اسلامی داشته باشد و همه احکام اسلامی در آن رعایت شود، ابراز کرد: برخی شاید بگویند چرا روی حجاب حساس هستید اما روی فساد حساس نیستید؟، این حرف درست نیست، در جامعه اسلامی باید نسبت به همه دستورات دین حساس بود.

وی تاکید کرد: هم خود انسان باید نسبت به انجام احکام شرعی حساس باشد و دیگران را دعوت به پایبندی احکام اسلامی کند، هم دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کند.

آیت الله علیمرادی اظهار کرد: ظاهر جامعه اسلامی شامل دستورات، حدود و مقرارت شرعی است و باطن جامعه اسلامی هم اخلاقیات می باشد که باید رعایت شوند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نمی شود در کشوری مسلمان که حاکمیت درصدد است تا دستورات دین اسلام را در جامعه جاری و ساری کند هر کس هر طور خواست در ملا عام ظاهر شود این قابل قبول نیست زیرا نه دین و شرع و نه هر انسان با وجدان، خیرخواه دلسوزی این را تایید می کند.

وی با بیان اینکه بد حجابی و بی حجابی آفات فراوانی دارد، عنوان کرد: یکی از آفات این است که با بی حجابی و بد حجابی امنیت افراد از بین می برد زیرا باعث افزایش تعرضات جنسی در جامعه می شود و قطعا افراد بی حجاب و بدحجاب دوست ندارند از سوی آدم های هرزه مورد تعرض قرار بگیرند.

آیت الله علیمرادی ابراز کرد: نه تنها با بی حجابی و بدحجابی امنیت جنسی و ناموسی از بین می رود بلکه به استحکام خانواده ها نیز آسیب می زند زیرا وقتی فردی بی حجاب یا بد حجاب خود را در معرض لذت های جنسی  مردان متاهل و جوانان مجرد قرار می دهد مردانی که خانواده تشکیل داده اند زندگی آنها از هم می پاشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جوانان مجرد هم دیگر تمایلی به ازدواج ندارند زیرا نیاز به جنس مخالف در آنها بدون این که زیر بار مقرارت ازدواج بروند، تامین می شود.

وی با بیان اینکه طبق آیات و روایات دختران و زنان مسلمان امر به داشتن حجاب و پوشش شده اند، تاکید کرد: پشت پرده این بدحجابی و بی حجابی ها کسانی هستند که با امنیت دینی، ناموسی، روانی همه جانبه ما دشمن هستند، آنها خیرخواه ما نیستند و آدم عاقل نیاید حرف کسانی که بدخواه بوده و دنبال فساد هستند گوش کند.

آیت الله علیمرادی با اشاره به اینکه انسان باید به حرف کسانی که خیرخواه هستند گوش کند، اظهار کرد: در راس همه خیرخواهان عالم خدای متعال، پیامبر اکرم (ص)، ائمه طاهرین (ع) و انسان های خیرخواه هستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی فرد بدحجابی وارد کوچه، مغازه، ادارات، بانک ها و سوار تاکسی شد اگر تذکر دریافت کرد عاقبت ناچار می شود که خود را ملتزم به رعایت خواست عمومی جامعه که همانا حفظ حجاب است، کند.

وی ابراز کرد: اگر در جامعه رعایت حجاب پیگیری نشود کم کم بی حجابی و بدحجابی که ما از آن به یک ناهنجاری یاد می کنیم تبدیل به هنجار می شود یعنی مورد پذیرش عموم قرار می گیرد.

آیت الله علیمرادی تاکید کرد: چنانچه نسبت به بی حجابی و بدحجابی که از منکرات هستند بی توجهی شود کم کم این منکرات به معروف تبدیل می شوند بنابراین همگان باید سعی کنند تا حجاب این دستور و فرمان الهی و این قانون رعایت رعایت شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا