Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی یکی از اهداف خصوصی‌سازی آموزش به‌شمار می‌رود؛ اما با این حال متاسفانه این امر محقق نشده است. در صورت تحقق این امر مدارس می‌توانند فضا،‌ امکانات و خدمات خود را با یگدیگر به اشتراک بگذارند.

حسین ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز بر ضرورت تعامل بین مدارس دولتی و غیردولتی تاکید و اظهار کرد: زمانی‌که تعامل بین مدارس دولتی و غیردولتی برقرار شود، این امکان وجود دارد که شیوه‌های آموزشی مدارس با یکدیگر به اشتراک گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر ارزیابی‌ها نشان داده است مدارس غیرانتفاعی به دلیل آنکه والدین دانش‌آموزان به ازای آموزش بهتر، هزینه را پرداخت کرده و ارئه خدمات بهتر را از مدیران مطالبه می‌کنند، از کیفیت آموزشی بالاتری برخوردار هستند.

این کارشناس آموزش‌وپرورش‌ با اشاره به خلاقیت معلمان مدارس خصوصی گفت: معلمان مدارس غیرانتفاعی معمولاً قراردادی هستند و برای ماندگاری در مدرسه باید رضایت مدیر و خانواده‌ها را جلب کنند، به همین دلیل برای ارائه خدمات آموزشی بهتر تلاش بیشتری می‌کنند.

وی با ذکر مثالی یادآور شد: در زمینه آموزش مجازی شاهد آن بودیم که مدارس غیرانتفاعی برای ارائه مفاهیم درسی به دانش‌آموزان خلاقانه‌تر عمل کرده و حتی چندین گام جلوتر از آموزش و پرورش پیش رفتند.

وی بیان کرد: خلاقیت‌ها و ابتکاراتی که معلمان مدارس غیرانتفاعی در زمینه آموزش حضوری و مجازی از خود نشان دادند، می‌تواند با مدارس دولتی به اشتراک گذاشته شود.

ابوالقاسمی بر ضرورت از بین رفتن دیوار بین مدارس دولتی و غیردولتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه دیواری بین مدارس دولتی و غیردولتی کشیده شده است که صحیح نیست، قرار نیست این دیوار آنقدر بلند باشد که حس تمایز در دانش‌آموزان این مدارس نسبت به دانش‌آموزان مدارس دولتی افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید دیوار میان مدارس دولتی و غیردولتی برداشته شود و این مدارس با یکدیگر آشتی کنند تا بتوانند تجربیات و خدمات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

این کارشناس آموزش و پرورش با ذکر مثالی یادآور شد: ممکن است مدارس دولتی فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند، این فضاها می‌تواند در اختیار مدارس غیرانتفاعی قرار گیرد، از طرفی مدرسه غیرانتفاعی نیز می‌تواند خدمات آموزشی خود را با این مدرسه به اشتراک بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است فضای آموزشی بلا استفاده در مدارس دولتی وجود داشته باشد، اما مدارس غیرانتفاعی برای تهیه همان فضا باید اجاره بهای بیشتری بپردازند.

ابوالقاسمی بیان کرد: دیوار بی‌اعتمادی یا دوگانه بودن منجر شده است طبقاتی شدن آموزش کمی پررنگ‌تر به نظر برسد، این دیوار منجر شده است دانش‌آموزان مدارس غیردولتی تصور کنند تافته جدا بافته هستند، از طرفی احساس ضعیف‌بودن در دانش‌آموزان مدارس دولتی ایجاد شود. در چنین شرایطی از ظرفیت‌های متقابل هر دو طرف استفاده نخواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: قرار نبود 2 نوع مدرسه دولتی و غیردولتی وجود داشته باشد و هر کدام ‌به ‌صورت جزیره‌ای فعالیت کنند، زیرا تعلیم و تربیت امری پیوسته است. هر چه پیوستگی و در هم تنیدگی آن بیشتر شود، ثمرات آن نیز بیشتر خواهد شد، اما هرچه‌قدر این فعالیت‌ها به صورت جزیره‌ای پیش رود، طبیعتا آثار منفی آن نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

31 / 320 مدارس دولتی مدارس غیردولتی ارتقای کیفیت آموزش خصوصی‌سازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس دولتی مدارس غیردولتی ارتقای کیفیت آموزش خصوصی سازی بین مدارس دولتی و غیردولتی دانش آموزان مدارس مدارس غیرانتفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت 6 هزار نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود