Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:10:43 GMT

دستگیری عضو فارک توسط پلیس کلمبیا

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۸۳۸۵

دستگیری عضو فارک توسط پلیس کلمبیا

رئیس جمهوری کلمبیا از دستگیری یکی از اعضای فارک توسط پلیس این کشور خبر داد و اعلام کرد، این فرد به فعالیت‌های مجرمانه خود حتی پس از انحلال این گروه چریکی ادامه داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا در توئیتی نوشت: پلیس در بخش لا گواخیرا "فرانسیسکو دورانگو اوسوگا" را که از اعضای گروه چریکی نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک بود دستگیر کرده و این مرد به دست داشتن در یکسری جرایم، تولید و قاچاق مواد مخدر، حمل سلاح و قاچاق مواد مخدر به ونزوئلا متهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوان دوکو همچنین مدعی شد که این مرد در میان اعضای فارک بود که در ۲۰۱۹ اعلام کردند یک گروه جدید مسلح را پس از انحلال فارک تشکیل داده‌اند.

فارک در ۱۹۶۴ به عنوان یک گروه مسلح چپ تشکیل شد و عملیاتش علیه دولت کلمبیا بود اما در نهایت دو طرف درگیر تصمیم گرفتند تا در مذاکرات صلح شرکت کنند و پیش از توافق در ۲۰۱۶، برای چهار سال درگیر گفتگو بودند.

در سال ۲۰۱۷، پس از روند خلع سلاح، این گروه چریکی به حزب سیاسی نیروی انقلابی جایگزین مشترک تبدیل شد. در اوت ۲۰۱۹، ایوان مارکز، رهبری سابق فارک بازگشتش را به درگیری‌های مسلحانه اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چریک های فارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه

 سرهنگ فارسی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل های برق در سطح حوزه استحفاظی مراغه موضوع با حساسیت ویژه و با هدف کشف این سرقت‌ها و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با گشت زنی‌های نامحسوس و محسوس و انجام اقدامات فنی، تخصصی و اطلاعاتی با تلاش بی وقفه شبانه روزی ۲ سارق حرفه‌ای سیم و کابل‌های برق را شناسایی و در یک عملیات منسجم غافلگیرانه  متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اعترافات سارقان دستگیر شده اظهار کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته به ۶ فقره سرقت سیم و کابل برق های از حوزه استحفاظی اعتراف کردند و از مخفیگاه آنها سیم و کابل‌های مسروقه قابل توجهی به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ فارسی به شهروندان توصیه کرد مراقبت‌های لازم را در خصوص پیشگیری از سرقت به عمل آوردند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • دستگیری و احضار اعضای باند تولید و اتتشار محتوای مبتذل در بوشهر
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • دستگیری عاملان تیراندازی در خرم‌آباد
  • تمرین بهاری استقلال با لباس‌های چریکی (عکس)
  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران