Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک جهانی برنامه‌ریزی کرده برای توسعه بخش کشاورزی در ازبکستان به این کشور معادل 124 میلیون دلار وام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست تسریع اصلاحات اقتصادی در حوزه کشاورزی و منابع آب اظهار داشت: بانک جهانی برنامه ریزی کرده برای توسعه کشاورزی در ازبکستان به این کشور معادل 124 میلیون دلار وام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ازبکستان افزود: هم اکنون با بانک جهانی در مورد اجرای طرح به ارزش 500 میلیون دلار مبنی بر نوسازی بخش کشاورزی به توافق رسیدیم. نخستین بار در تاریخ ازبکستان این مبلغ برای توسعه دانش کشاورزی و نوآوری، سازماندهی و مدیریت بر اساس استانداردهای جهانی هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در چارچوب این طرح فعالیت 8 انستیتوی علمی- پژوهشی کشاورزی به طور کامل بازسازی و همچنین برخی سازمان های وزارت کشاورزی با آزمایشگاه ها و تجهیزات روز مجهز خواهند شد.

به گفته وی، وام 124 میلیون دلار بانک جهانی و 2 میلیون دلار کمک بلاعوض اتحادیه اروپا برای این اهداف سرمایه گذاری خواهد شد.  

کشاورزی یکی از مهم‌ترین حوزه های اقتصادی ازبکستان می باشد که سهم آن در درآمد ناخالص ملی 28 درصد است و در این زمینه 27 درصد و یا 3 میلیون و 600 هزار نفر مشغول به کار می باشند. همچنین این حوزه 10 درصد کل صادرات کشوررا تشکیل می کند.

ازبکستان در سال 1992 میلادی به عضویت بانک جهانی درآمد و این بانک از سال 1995 میلادی برای اجرای طرح‌ها در زمینه‌های خصوصی‌سازی، رشد بخش مالی، مدرنیزه کردن کشاورزی، الکتروانرژی، بهبود زیرساخت‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش به ازبکستان بیش از یک میلیارد و 600 میلیون دلار وام داده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان بانک وام بانک جهانی بخش کشاورزی میلیون دلار برای توسعه بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌الوکاله سپرده‌های مدت دار بانک کشاورزی در سال 1403 اعلام شد

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آیین نامه قانون عملیات بانکی بدون ربا و مصوبه هیات مدیره این بانک، نرخ حق الوکاله به کارگیری سپرده های مدت دار بانک کشاورزی در سال 1403 به میزان 3 درصد تعیین شد.

بر اساس این گزارش، مشتریان عزیز برای آگاهی از آخرین وضعیت نرخ سود سپرده های مدت دار بانک کشاورزی، می توانند به پایگاه اینترنتی این بانک به نشانی www.bki.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • نرخ حق الوکاله سپرده های مدت دار بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب
  • نرخ حق‌الوکاله سپرده‌های مدت دار بانک کشاورزی در سال 1403 اعلام شد
  • بازی آخر با ازبکستان فقط برای سرگروهی
  • لیست سلسائو برای جام جهانی بدون ستاره‌های بارسلونا
  • مقدماتی جام جهانی | پیروزی ازبکستان با گلزنی ستاره پرسپولیس
  • بسته 50 میلیارد دلاری برای نجات از بحران اقتصادی در مصر/ مصری ها برای تامین خوراک  مبارزه می کنند 
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲