Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طی درخواست تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی وزارت بهداشت که با بیش از 1500 امضاء در سامانه «فارس من» به ثبت رسید پیگیر این مطالبه از مسؤولان بوده‌ایم که در این گزارش قسمتی از آن را می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ امنیت شغلی نداریم، بیمه نداریم، حقوقی مکفی برای گذران معیشت‌مان نداریم، قراردادهای نیروهای تخصصی‌مان کارگری است، خبری از تحقق وعده‌ها نیست، از مزایای پرسنلی برخوردار نیستیم، با افزایش 15 درصدی حقوق کارگری کار می‌کنیم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..؛ اینها درد‌دل‌های نیروهای شرکتی وزارت بهداشت است که مدت‌هاست به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود و رفع تبعیض در این وزارتخانه هستند.

 

آنها از وضعیت نابسامان خود ناراضی هستند و از اینکه هیچ کس صدایشان را نمی‌شنود گلایه دارند، آنها معتقدند مسؤولان وزارت بهداشت با شیوع بحران کرونا وعده‌های متفاوتی را به آنها داده‌اند و حالا با گذشت 5 ماه از شیوع بیماری نه تنها وعده‌ها محقق نشده بلکه مشکلات‌شان چند برابر شده است.

 

همین موضوع بهانه‌ای شد تا نیروهای شرکتی برای در جریان گذاشتن مسؤولان از جریان مشکلات‌شان، سوژه‌ای را تحت عنوان «لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی بهداشت و درمان» در سامانه «فارس من» ثبت کنند، موضوعی که در مدت زمان کوتاهی توانست با امضای بیش از 1500 حامی همراه شود.

 

در مرحله اول پیگیری مشکلات این افراد خبرگزاری فارس با دعوت از آنها پای صحبت‌هایشان نشست و در جریان مشکلات‌شان قرار گرفت تا بتواند حلقه وصلی بین نیروهای شرکتی وزارت بهداشت با مسؤولین باشد.

 

 

پس از این جلسه، خبرنگار فارس موضوع را از معاون وزیر بهداشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری کرد و دغدغه نیروهای شرکتی وزارت بهداشت را با آنها در میان گذاشت؛ علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در این خصوص گفت: با توجه به ابلاغ افزایش حقوق نیروهای رسمی فعال در حوزه سلامت، همه معاونین وزارت بهداشت متفق‌القول بودند که باید حقوق همه نیروها از جمله نیروهای شرکتی افزایش پیدا کند.

 

 

وی گفت: تأمین اعتبار افزایش حقوق، فقط برای استخدامی‌ها پیش‌بینی شده بود و ما موضوع افزایش حقوق نیروهای شرکتی را از طریق سازمان مدیریت پیگیر هستیم و امیدواریم این موضوع نهایتاً تا اول مهر محقق شود.

 

عبدالحسین روح‌الامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در پاسخ به سوژه ثبت شده مخاطبان «فارس من» به خبرنگار ما گفت: نظام تأمین نیروی انسانی در کشور با آشفتگی مواجه است و واگذاری خدمات به شرکت‌ها در حوزه درمانی و پرستاری که شرح وظایف مشخصی دارند، دور از عدالت بوده و اینکه برخی از اعضای کادر بهداشت و درمان دارای قراردادهای مشخص هستند و برخی هم به صورت شرکتی فعالیت می‌کنند نوعی تبعیض آشکار است.

 

 

وی در ادامه پیگیری خبرنگار فارس، اشاره‌ای به تأمین منابع از سوی دولت کرد و گفت: دولت باید این رویه را اصلاح کند تا عدالت اجرا شود. متأسفانه در برخی مواقع شاهد ریخت و پاش‌ها در دستگاه‌های دولتی هستیم که می‌توان در موارد غیرضرور صرفه‌جویی کرد.

 

همچنین روح‌الامینی گفت: اینکه شرح وظایف نیروهای بهداشت و درمان یکی باشد و بین پرداختی آنها تبعیض قائل شویم عادلانه نیست.

 

گفتنی است، خبرنگاران فارس همچنان پیگیر این موضوع هستند و امیدواریم بتوانیم مشکلات مدافعان سلامت را از طریق نمایندگان در صحن مجلس مطرح کنیم.

 

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا رئیسی روح الامینی نیروهای شرکتی وزارت بهداشت بهداشت و درمان فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد ؛ از پزشک عمومی تا جراح و سزارین

به گزارش همشهری آنلاین، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه نشست شورای معاونین وزارت بهداشت با اشاره به تعرفه ویزیت پزشکان در بخش خصوصی، افزود: تعرفه پزشکان عمومی در سال جاری، ۱۲۶ هزار تومان، پزشکان متخصص، ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصصان روانپزشکی ۲۵۱ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان است.

وی جز حرفه‌ای اعمال جراحی و خدمات را در بخش خصوصی ۱۰۱ هزار تومان و برای تمام وقت جغرافیایی و بخش دولتی، ۳۰ هزار تومان دانست و گفت: تعرفه‌های پزشکی امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۳۵ درصد افزایش داشته که جای قدردانی از دولت دارد چراکه در دوران گذشته هیچ گاه شاهد رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌ها نبوده‌ایم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به عقب ماندگی تاریخی در تعرفه‌های پزشکی نسبت به نرخ تورم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰، یک واحد جز حرفه‌ای در بخش خصوصی، ۳۶ هزار تومان بوده و بعد از گذشت یک دهه و در سال ۱۴۰۰ به ۵۲ هزار تومان رسیده در حالی که در آن دهه تورم و ارزش پول ملی، تغییرات زیادی داشته است.

کریمی از جبران عقب ماندگی‌های تعرفه پزشکی توسط دولت مردمی در دو سه سال گذشته در مسیر حفظ نخبگان و افزایش انگیزه‌های کاری آنها خبر داد و گفت: از نمونه‌های توجه دولت به جبران عقب ماندگی‌ها می‌توان به افزایش یک واحد جز حرفه‌ای در بخش خصوصی از ۵۲ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۱ هزار تومان در سال جاری اشاره کرد.

وی، افزایش ضریب K از ۲۰ به ۳۰ هزار تومان را مبنای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز عنوان کرد و افزود: پرستاران دریافتی پایین‌تری داشتند و با این مساعدت، کارانه گروه پرستاری تا حدودی ترمیم می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به نرخ ۴۴ هزار تومانی ویزیت پزشکان عمومی در سال ۱۴۰۰، تاکید کرد: نرخ ویزیت پزشکان در سال جاری ۱۲۶ هزار تومان تصویب و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود سه برابر افزایش یافته است، البته عدد ۱۲۶ هزار تومان نسبت به هزینه‌های کنونی، زیاد نیست اما جبران عقب ماندگی‌ها در این دولت، قابل توجه است.

کریمی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی ابتدا در شورای عالی بیمه تصویب می‌شود که افزایش ۴۶ درصدی در نظر گرفته شده بود، گفت: پس از بررسی و تأیید این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه و طرح آن در هیأت دولت، در نهایت افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها ابلاغ شده که مورد حمایت و پوشش بیمه‌ها نیز قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اعمال جراحی بر اساس ضریب K ثبت می‌شود که به عنوان نمونه عمل آپاندیسیت، ۳۱ K، آب مروارید ۳۲ K، سزارین ۴۰ K و زایمان طبیعی ۵۰ K است و K که واحد دستمزد و به جز حرفه‌ای معروف است و هر سال توسط هیأت دولت ابلاغ می‌شود که مبنای قانونی پرداخت است. در بخش خصوصی K از ۳۶ هزار تومان در سال ۱۳۹۰ به ۵۲ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ و ۱۰۱ هزار تومان در سال جاری رسیده است.

معاون وزیر بهداشت، از ابلاغ سراسری تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ توسط معاونت درمان وزارت بهداشت، در روز جاری خبر داد.

کد خبر 844630 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم تعرفه پزشکی

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تحقق ۱۵۰درصدی تعهد اشتغال خوروبیابانک دریک سال گذشته
  • جزئیات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد ؛ از پزشک عمومی تا جراح و سزارین
  • جزئیات تعرفه پزشکان اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد