Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی دینی شهردار ناحیه ۲ منطقه ۹ تهران در گفتگو با همشهری آنلاین در باره وضعیت این ناحیه گفت: ناحیه ۲ منطقه ۹ شهرداری تهران از شمال به خیابان شهید نوری نیارکی و بزرگراه فتح، از شرق به خیابان‌های سادات و امامزاده عبدالله، از جنوب به ۴۵ متری زرند و بزرگراه فتح و از غرب به مسیل کن محدود می‌شود که شامل ۵ محله امامزاده عبداله، مهرآباد جنوبی، شمشیری، سرآسیاب مهرآباد و محله صنعتی فتح می‌شود و در مجموع دارای بافت فرسوده قابل توجهی بوده و نیازمند برنامه‌ریزی ویژه برای نوسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محله امام‌زاده عبدالله دارای بیشترین بافت فرسوده در ناحیه ۲ منطقه ۹ تهران است، درباره وضعیت ساماندهی بافت فرسوده این محله، گفت: محله امام‌زاده عبدالله با حدود ۵۱۴ هزار مترمربع مساحت از شمال به ضلع شمال میدان هرمزان، از جنوب به سه راه آذری، از شرق به خیابان هرمزان و از غرب به خیابان قزوین ختم می‌شود که بافت فرسوده موجود در محله بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع است که مقایسه با شاخص‌های سطح شهر تهران حکایت از فرسودگی بافت مسکونی محله دارد.

شهردار ناحیه ۲ منطقه ۹ تهران از ریزدانگی، ناپایدار بودن و معابر باریک و غیرقابل نفوذ به عنوان ویژگی‌های بافت فرسوده در این ناحیه نام برد و گفت: با بسته‌های تشویقی شهرداری تهران جهت نوسازی در بافت‌های فرسوده و اعطای تراکم مازاد، ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده بیشتر شد. سازندگانی که بافت‌های فرسوده را انتخاب می‌کنند، جهت تخریب و نوسازی هیچ گونه عوارضی پرداخت نمی‌کنند.

دینی افزود: تدبیر دوره جدید مدیریت شهری هم این بود که امضاهای طلایی را کاهش داد و صدور پروانه‌های ساخت‌وساز را سیستمی کرد. با سیستمی شدن صدور پروانه، دست افراد برای اعمال سلیقه بسته شد و دیگر جلوی تراکم‌های مازاد برای ساخت در محدوده‌هایی از شهر که مطلوبیت بیشتری برای ساخت‌وساز دارند، گرفته شد. به این ترتیب از حاشیه سود سازنده‌ها برای ساخت‌وساز در محله‌های با مطلوبیت بیشتر، کاسته شد. به این جهت اقبال سازنده‌ها به ساخت در بافت فرسوده بیشتر شد. واقعیت این است که سازنده‌ها دنبال تراکم مازاد هستند و زمانی که با تدبیر شهرداری تهران بحث تراکم مازاد در محله‌های با مطلوبیت و حاشیه سود بالا منتفی شده و دیگر هیچ راهی برای گرفتن تراکم مازاد به جز ساخت در بافت فرسوده وجود ندارد، میل سازنده‌ها به سمت بافت‌های فرسوده، بیشتر شده است.

شهردار ناحیه ۲ منطقه ۹ تهران خاطرنشان کرد: از زمانی که در دوره جدید مدیریت شهری، فرآیند صدور سیستمی پروانه ساختمانی اجرا شد، هر چند درآمد شهرداری کاهش پیدا کرد اما تعداد مجوزهای صادر شده برای نوسازی در بافت فرسوده در ۱۰ ماه گذشته افزایش پیدا کرد.

کد خبر 534335 برچسب‌ها بافت‌ فرسوده شهرداری منطقه ۹ تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بافت فرسوده شهرداری منطقه ۹ تهران ناحیه ۲ منطقه ۹ تهران بافت های فرسوده بافت فرسوده تراکم مازاد سازنده ها ساخت وساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: از صبح جمعه تا بعدازظهر شنبه (۱۰تا ۱۱ فروردین) وزش باد شدید و گردوخاک برای شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز و با شدت کمتر در دلگان، فنوج، غرب ایرانشهر، گلشن، سراوان، مناطق شرقی شهرستان میرجاوه، خاش و مناطق غربی شهرستان زاهدان محدوده شورگز پیش بینی می‌شود.
 ملاشاهی توصیه کرد: از سفر‌های غیر ضرور و صعود به ارتفاعات پرهیز شود، از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
وی همچنین افزود: وضع جوی استان در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ فروردین نسبتا پایدار همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش بینی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد