Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:21:30 GMT

آغاز برداشت ۶۰ هزار تن غوره از باغات دشمن زیاری

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۱۳۱۲

آغاز برداشت ۶۰ هزار تن غوره از باغات دشمن زیاری

به گزارش خبرنگار مهر، دشمن زیاری ناحیه‌ای در شهرستان ممسنی است که بیش از درختان بلوط و کوه‌های کم ارتفاع و سرسبزش به باغات غوره معروف است.

غوره دشمن زیاری، استان فارس را در مقایسه با سایر استان‌ها در رده بندی این محصول، در جایگاه ممتاز کشور قرار داده است.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: باغبانان دشمن زیاری برداشت بیش از ۶۰ هزار تن غوره را از باغات این منطقه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی معتضدیان تصریح کرد: امسال یکی از سال‌هایی خواهد بود که این منطقه بیشترین میزان غوره را طی سالهای اخیر خواهد داشت.

وی افزود: ۱۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به محصول غوره اختصاص دارد که بخش اعظمی از این زمین‌ها در دشمن زیاری دایر می‌باشد، بارندگی قابل توجه سال قبل باعث رشد فزآینده این محصول شده به طوری که ۱۰ درصد بیشتر از سال قبل، محصول غوره خواهیم داشت.

مدت زمان برداشت غوزه در منطقه حدود ۱ ماه است.

کد خبر 4983326

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس شیراز انگور ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی مسکن دشمن زیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال