Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مدتی است که شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی در حال رسیدگى به پرونده فساد پتروشیمی است، پرونده‌ای با ۱۵ متهم که ۵ تن از آن‌ها به نام‌های مرجان شیخ الاسلامی، محمدحسین شیرعلی، مهدی شریفی نیک نفس، سید امین قریشی سربستانی و اشرف ریاحی متواری هستند، اما در این میان نام یک نفر از متهمان بیش از دیگران به چشم می‌خورد و دلیل آن هم ارتباط خویشاوندی است که وی با وزیر سابق صنعت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی اشرف ریاحی داماد وزیر صنعت سابق که تا جلسات پیشین در دادگاه حضور داشت، دفاعیات خود را هم انجام داد و به یکباره پیش از آغاز دهمین جلسه رسیدگی به پرونده فرار کرد و قاضی مسعودی مقام خبر از متواری شدن او داد.

علی اشرف ریاحی مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی دفتر دبی یکی از متهمان اصلی پرونده ارز‌های دولتی پتروشیمی است و او داماد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت است.

اتهام اشرف ریاحی چیست؟

اشرف ریاحی در پرونده فساد ۶ میلیارد یورویی پتروشیمی نقش زیادی داشته و به اتهام معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع نامش در کیفرخواست ذکر شده و در جلسات دادگاه حاضر می‌شد، اما حال با آغاز دوباره جلسات رسیدگی به این پرونده مشخص شد که او همسر و فرزندانش را روانه یکی از کشور‌های خارجی کرده، اما خودش به دلیل ممنوع الخروج بودن در داخل کشور متواری شده است، البته هنوز اطلاعات دقیقی موجود نیست که آیا او در داخل کشور حضور دارد یا اینکه از کشور خارج شده است.

علی اشرف ریاحی از همکاران مرجان شیخ الاسلامی و محسن احمدیان بوده و از طریق فساد‌های صورت گرفته مبالغ بسیاری را به جیب زده است، البته اشرف ریاحی برای دفاع از خود و حراست از عنوان خانوادگی همسرش یک بار اعلام کرد که موضوع پتروشیمی به قبل از سال ۹۵ و آغاز رابطه خویشاوندی او با خانواده نعمت زاده بر می‌گردد.

قاضی مسعودی مقام: افرادی به متهمان گفته‌اند که در دادگاه حاضر نشوند

حال موضوعی که وجود دارد آن است که قاضی مسعودی مقام در جلسه یازدهم رسیدگی به پرونده پتروشیمی صراحتا اعلام کرد که متهمان در جلسات دادگاه حاضر نمی‌شوند.

همچنین قاضی مسعودی مقام در ادامه جلسه دادگاه گفت: به متهمانی که در دادگاه حاضر نیستند و افرادی که به آن‌ها گفتند که در جلسه دادگاه حاضر نشوند تا این دادگاه تمام شود باید بگویم تمام مستندات مربوط به آن‌ها وجود دارد. همچنین به افرادی که به متهمان می‌گویند تا در جلسه دادگاه حاضر نشوند نیز باید بگویم اسنادی که شما فکر می‌کنید وجود ندارند، در اختیار ما هستند.
بیشتر بخوانید: ضبط وثیقه داماد متواریِ نعمت زادههمچنین قاضی مسعودی مقام تصریح کرد: به آقای اشرف ریاحی که متواری است و در جلسات دادگاه حاضر نمی‌شود باید بگویم ضبط وثیقه او در حال انجام است و او پیش از این تمام مستندات را علیه خود و دیگر متهمان به دادگاه ارائه داده است. اگر هر شخصی تحت حمایت دیگری است، به او مراجعه کند. هیچکس تحت حمایت ما نیست و کسانی که سعی می‌کنند برای دادگاه مزاحمت ایجاد کنند هیچ تأثیری ندارند. ما هزاران سند داریم، آقایان به موکلین خود بگویید آن‌هایی که به شما می‌گویند در دادگاه حاضر نشوید، هم صدایشان و هم فیلمشان موجود است.

با این حال شعبه سوم دادگاه ویژگی رسیدگی به مفاسد اقتصادی در حال رسیدگی به پرونده پتروشیمی است و آخرین دفاع از متهمان در حال اخذ است، اما سوالی که وجود دارد این است که علی اشرف ریاحی همسر زینب نعمت زاده، دختر وزیر صنعت سابق هم اکنون به کجا متواری شده است؟

حال باید منتظر ماند و دید که آیا علی اشرف ریاحی در جلسات بعدی دادگاه خود را معرفی می‌کند و حاضر می‌شود یا همچنان متواری می‌ماند؟ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اشرف ریاحی نعمت زاده قاضی مسعودی مقام علی اشرف ریاحی دادگاه حاضر نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان

دو برادر و پسرعمویشان به جرم تجاوز به عنف به اعدام محکوم شدند.

پسران جوان که دو دختر را مورد تجاوز قرار داده بودند از سوی دادگاه مجرم شناخته و به اعدام محکوم شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، از میان چهار متهم بازداشت‌شده دو نفر به اعدام و یک نفر به حبس محکوم شد. دو دختر با نشان دادن فیلمی به دادگاه ثابت کردند مورد تجاوز قرار گرفتند.

شکایت از متهمان از سوی دختری جوان به نام آیناز به مأموران داده شد. او گفت: مدتی قبل در راه مدرسه با پسر جوانی به نام راستین آشنا شدم. او به من ابراز علاقه کرد و یک روز خواست برای تفریح بیرون برویم. من هم پذیرفتم و همراه دوست صمیمی‌ام درسا به ملاقات راستین رفتیم. آن روز راستین همراه برادرش بزرگش به نام متین که ۲۰سال دارد و پسرعمویش پدرام و یکی از دوستانش به نام آریا دنبالم آمده بود. ما با هم سوار ماشین شدیم و به سمت ورامین رفتیم. آنها به بهانه تفریح من و دوستم را به بیابان‌های حاشیه ورامین بردند و آزارمان دادند. من وقتی شب به خانه برگشتم سر و وضعی آشفته داشتم. به همین خاطر مادرم به ماجرا پی برد و تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم؛ اما دوستم درسا از ترس خانواده‌اش سکوت کرده و به کسی حرفی نزده است.

با توجه به شکایت مطرح‌شده مأموران متهمان را شناسایی و بازداشت کردند.

پرونده برای تحقیقات به شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و بررسی‌ها ادامه پیدا کرد. دختر شاکی گفت: متهمان در بیابان‌های ورامین من را به شدت کتک زده و مورد تجاوز قرار دادند. آنها به خواهش‌های من هم توجهی نکردند.

در ادامه درسا، دیگر دختر آزاردیده، به قضات گفت: این پسران به ما تجاوز و وضعیتی را درست کردند که من اصلاً نتوانستم به زندگی عادی برگردم و حتی به خودکشی فکر کردم. من آن شب نمی‌خواستم به خانه بروم و زندگی‌ام سیاه شده بود.

متهمان اتهام تجاوز به عنف را گردن نگرفتند و مدعی شدند با میل دختران نوجوان با آنها رابطه برقرار کردند.

آریا ۱۷ ساله که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود نیز اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد دختران نوجوان را آزار نداده است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی دو برادر و پسرعمویشان را به اعدام محکوم کردند. همچنین آریا که زیر ۱۸ سال سن دارد به ۵ سال زندان محکوم شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حکم اعدام برای کارگردان تئاتر به اتهام تجاوز به ۲ هنرجو حکم اعدام برای 2 مرد که به دختر دانشجو تجاوز کردند

دیگر خبرها

  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • (تصاویر) دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از مجاهدین خلق
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • دستگیری قاتل فراری پس از ۵ روز در بردسکن