Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسماعیل نادری معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهارداشت: واحد‌های تولیدی ماسک‌های سه لایه جراحی و بی‌بافت در استان اصفهان با مشکل کمبود ماده اولیه بویژه " ملت بلون " مواجه هستند و در حال پیگیری برای رفع آن در هفته جاری هستیم.

ملت بلون (Melt blown)، منسوج بی‌بافت است که بعنوان لایه اصلی فیلتر ماسک‌های پزشکی استفاده می‌شود و تولید آن از جدیدترین پیشرفت‌های فرایند‌های منسوجات بدون بافت بشمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا، میزان تولید ماسک‌های سه لایه جراحی و بی بافت در استان روزانه حدود ۱۶۰ هزار ماسک بود، اظهارداشت: پس از شیوع ویروس کرونا و با فعال شدن برخی از واحد‌های تولیدی جدید و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحد‌های فعال قبلی، میزان ظرفیت واقعی تولید ماسک در استان به روزانه ۲ میلیون رسید.

نادری، اولویت نخست در زمان حاضر را فراوانی ماسک خواند و ادامه داد: در روز‌های اخیر میزان تولید ماسک‌های سه لایه جراحی در استان نزدیک یک میلیون ماسک در روز بود و در تلاش هستیم تا با ساماندهی تولید این کالا و یکپارچگی تصمیم‌گیری و هماهنگی در تامین ماده اولیه، تولید و توزیع، مشکلات موجود برطرف و میزان تولید به بیش از ۲ میلیون ماسک در روز برسد.

او با اشاره به اینکه میزان نیاز واحد‌های تولیدی ماسک در استان اصفهان به مواد اولیه، بررسی و به وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارخانه‌های تولید کننده این مواد اعلام شد، اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های این هفته هرچه زودتر این مواد اولیه تامین شود.

او با بیان اینکه ماسک‌های سه لایه جراحی تولیدی اصفهان در مراکز درمانی اصفهان و برخی استان‌های دیگر و همچنین شبکه توزیع داخل استان، پخش می‌شود، تصریح کرد: قیمت‌های مصوب برای ماسک سه لایه جراحی صنعتی برای مصرف کننده یکهزار و ۳۰۰ تومان و ماسک سه لایه کارگاهی (SMS) یکهزار و ۵۰۰ تومان است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با تاکید بر اینکه قیمت ماسک سه لایه نباید از یکهزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده بیشتر باشد، افزود: ما روی قیمت‌ها نیز نظارت داریم، اما از مردم می‌خواهیم تا هرگونه گرانفروشی یا پایین بودن کیفیت ماسک‌های تولیدی را به شماره‌های ۱۲۴ (مدیریت بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت) یا ۱۹۰ (وزارت بهداشت) گزارش کنند.

نادری با بیان اینکه این حق مردم نیست که ماسک بی‌کیفیت و غیر استاندارد را با قیمت بالا خریداری کنند، تاکید کرد: سهمیه‌ای برای ماسک بین داروخانه‌ها در نظر گرفته شده بود که پاسخگوی مردم نبود نباید بهمین دلیل درحال برنامه‌ریزی هستیم تا ماسک‌های سه لایه متناسب با نیاز مردم به واحد‌های عرضه کننده از جمله داروخانه‌ها برسد و مردم بتوانند با خیال راحت ماسک تهیه کنند.

او با اشاره به تاکید وزارت بهداشت برای استفاده همه مردم از ماسک برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهارداشت: لازم است رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی کنند که به راحتی می‌توانند داخل خانه و با استفاده از پارچه‌های مناسب اقدام به دوخت و تهیه ماسک پارچه‌ای کنند.

بیشتر بخوانید

تولید روزانه ۵۰۰۰ هزار ماسک به همت یک شرکت دانش بنیان

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با تاکید بر اینکه ظرفیت بسیار خوبی در استان برای تولید ماسک پارچه‌ای وجود دارد، گفت: با توجه به افزایش تقاضای مردم برای تهیه ماسک، لازم است که آن‌ها با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت بیشتر از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند، زیرا به راحتی قابل تهیه و شست و شو است.

او، قیمت مصوب ماسک پارچه‌ای را سه هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: در بازار مدل‌های مختلفی از ماسک پارچه‌ای تهیه شده و موجود است.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی کشور سی ام تیر امسال اعلام کرد که حداکثر نرخ مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه کارگاهی در مراکز عرضه تعیین شده از جمله واحد‌های صنفی معادل یک هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

اسماعیل مهدی‌پور گفت: حداکثر نرخ مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه کارگاهی در مراکز عرضه تعیین شده از جمله واحد‌های صنفی زیر مجموعه اتحادیه‌های سوپرمارکت‌ها و مترو، معادل ۱۵ هزار ریال و حداکثر نرخ مصرف کننده ماسک سه لایه صنعتی عرضه شده در فروشگاه‌های زنجیره ای، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مبلغ ۱۳ هزار ریال تعیین شد.

او افزود: هر گونه فروش به قیمت‌های بالاتر تخلف گرانفروشی بوده و در صورت انعکاس شکایات در این خصوص به شماره تماس ۱۲۴ و یا درج در سامانه ir.۱۲۴ مراتب پیگیری خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن تولید ماسک قیمت ماسک سه لایه هزار و ۵۰۰ تومان ماسک پارچه ای ماسک سه لایه معدن و تجارت تولید ماسک مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!

ایتنا - به نظر می رسد استرالیایی‌ها از دست ثروتمندترین تاجر جهان بسیار عصبانی هستند، زیرا موری وات وزیر کشاورزی استرالیا اخیراً گفته است که ایلان ماسک طوری رفتار می کند که گویی "هیچ تعهدی" در قبال مردم ندارد.
به نظر می رسد استرالیایی‌ها از دست ثروتمندترین تاجر جهان بسیار عصبانی هستند، زیرا موری وات وزیر کشاورزی استرالیا اخیراً گفته است که ایلان ماسک طوری رفتار می‌کند که گویی "هیچ تعهدی" در قبال مردم ندارد.

به گزارش ایتنا، اظهارات وزیر پس از آن بیان شد که وب سایت ایکس متعلق به ماسک، دستورات اداره نظارت بر اینترنت استرالیا را نادیده گرفت که خواستار حذف محتوای مربوط به حادثه چاقوکشی کشیش سنت مری امانوئل در کلیسا شده بود.

موری وات به اسکای نیوز استرالیا گفت که مردم از میلیاردرهای خودشیفته جهان که با اشاره به ایلان ماسک تلاش می‌کنند قانون را دور بزنند، خسته شده‌اند.

کمیسر ایمنی الکترونیک استرالیا، جولی اینمن گرانت نیز تأیید کرد که غول رسانه‌های اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) و شرکت مادر فیس بوک، متا، هنوز ویدیوی چاقو زدن کشیش را حذف نکرده‌اند.

ایکس درخواستی از کمیسیون ایمنی الکترونیک دریافت کرد تا ویدیو را در سطح جهانی مسدود کند، یا با جریمه روزانه بیش از 700000 دلار مواجه شود.

ماسک در بیانیه‌ای درباره این حادثه اعلام کرد: «حملات اخیر در استرالیا حمله وحشتناکی به جامعه آزاد است» و متعهد شد که با اطلاعیه سرنگونی مبارزه کند.

    "کابوی خودشیفته"
پس از موج تشدید تنش‌ها، سناتور سارا هانسون یانگ از ایلان ماسک خواست تا در پارلمان استرالیا حاضر شود و مسئولیت آسیب‌هایی که پلتفرم او به جامعه استرالیا وارد می‌کند را بر عهده بگیرد.

او گفت: "اراذل و اوباش فناوری آنلاین به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی در غرب وحشی هستند."

وی افزود: "الون ماسک باید با مردم استرالیا مقابله کند. او باید به پارلمان بیاید و توضیح دهد که چرا شرکت او وجدان اجتماعی ندارد و کار درست را انجام نمی دهد. صادقانه بگویم، من فکر نمی کنم او شجاعت انجام این کار را داشته باشد." 

او ادامه داد: "الون ماسک یک گاوچران خودشیفته است که فکر می‌کند می‌تواند دولت استرالیا را نادیده بگیرد، زیرا برای مدت طولانی قوانین کمی داشتیم یا اصلاً قوانینی نداشتیم. ما از این افراد مالیات نمی‌گیریم. و آنها توانسته‌اند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. برای مدت طولانی.» «پرونده باید به پایان برسد.»

دیگر خبرها

  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند