Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@15:14:15 GMT

دستگیری شکارچیان متخلف در دامغان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۲۰۱۱

دستگیری شکارچیان متخلف در دامغان

رئیس حفاظت از محیط زیست دامغان گفت: طی کنترل و پایش محیط بانان در مناطق کوهستانی شهرستان دو گروه شکارچی غیر مجاز دستگیر و از آنها اسلحه شکاری و گوشت کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علی آذرپور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی محیط زیست دامغان با بیان اینکه با تلاش مأمورین یگان حفاظت محیط زیست دامغان دو گروه شکارچی متخلف دستگیر شدند، ابراز کرد: طی کنترل و پایش محیط‌بانان در مناطق کوهستانی رشم یک شکارچی که اقدام به حمل یک قبضه سلاح شکاری می‌کرد قبل از ارتکاب جرمدستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شهر امیریه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برابر گزارش‌های متعدد واصله مردمی مبنی بر اینکه یک گروه شکارچی غیرمجاز در منطقه سربند و لار کوه دیباج جانوران وحشی را شکار و اقدام به فروش گوشت می‌کنند، افزود: مأموران چندین مرحله این افراد را زیر نظر گرفته اما موفق به دستگیری آنها در شکارگاه نشدند و با تحقیق و جست جو، مخفیگاه این افراد را در شهر دیباج شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضائی شهر دامغان از این مکان بازدید به عمل آمد.

رئیس محیط زیست دامغان با بیان اینکه یک قبضه سلاح جنگی کالیبر ۳۰۸، مقداری از لاشه گراز وحشی، یک دست کله و پاچه و مقداری گوشت شکار قوچ وحشی و سه دستگاه دوربین شکاری و یک کوله پشتی کشف شد، ابراز کرد: برای این فرد متخلف درقانون محیط زیست بیش از ۲۵۰ میلیون ریال جریمه قید شده که البته پرونده این فرد خاطی در دستگاه قضائی در حال بررسی است.

آذرپور خواستار عدم اعتماد مردم به افرادی که مبادرت به شکار حیات وحش و فروش گوشت می‌کنند شد و گفت: برخی متخلفان متأسفانه گراز وحشی و حیوانات حرام گوشت را شکار و به جای گوشت حیوانات حلال گوشت می‌فروشند علاوه بر آن شکار و صید، خرید و فروش گوشت حیوانات وحشی حلال گوشت (کل و بز، قوچ و میش و …) علاوه بر جرم بودن، باعث از بین رفتن این گونه‌ها در طبیعت می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کردند و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده «توله شیر» را که به صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود.

شایان ذکر است، وی در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

کد خبر 846512 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم

دیگر خبرها

  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز