Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «علی آقازاده» در این نامه‌ای که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه به دست ایرنا رسید اظهار داشته است: با توجه به اینکه دی‌اکسیدگوگرد منتشر شده ناشی از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند عامل هشت روز از آلودگی سال گذشته کلانشهر اراک و شازند بوده نیاز است با توجه به مصوبه  سفر استانی  دولت به استان مرکزی، استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه شازند مانند نیروگاه اصفهان ممنوع اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از این نامه آورده است: تمهیدات دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر از جمله برنامه‌ بهینه‌سازی و فیلتراسیون تمام خطوط قدیمی  آلومینیوم سازی ایران ، اختصاص بیش از ۹۵ درصد سوخت مصرفی نیروگاه حرارتی شازند از سوخت گاز در تمام فواصل سال، توزیع کامل سوخت مایع در استان با استاندارد یورو چهار، ایجاد بیش از ۳۰ هزار هکتار فضای سبز، بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح در نقاط دارای گره ترافیکی، گازرسانی به تمام صنایع و کوره‌های آجرپزی در محدوده و حریم شهرستان اراک  موجب شده که شمار روزهای آلاینده ملانشهر اراک سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۵، ا از ۱۰۵ روز به ۵۳ روز کاهش یابد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از این نامه عنوان کرده است: بهار امسال نیز شهر اراک در میان کلانشهرهای آلوده کشور به لحاظ برخورداری از ۸۷ روز هوای پاک و سالم در رده دوم پاکترین شهر به لحاظ کیفیت هوا قرار گرفته است.

کلانشهر اراک با جمعیت بیش از ۶۲۰ هزار نفر جزو یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی استانداری مرکزی شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی استانداری مرکزی آلودگی هوا اراک استان مرکزی استانداری مرکزی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عملیات اجرایی مرحله سوم خط انتقال طرح کمربند جنوبی انتقال آب سدکمال صالح به اراک آغاز شد.

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طول این خط، ۵ کیلومتر است و با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار و در مدت سه ماه بهره‌برداری می‌شود.

اسدی افزود: اجرای طرح بر اساس قرار داد در هفت ماه است اما زودتر تحویل داده خواهد شد. با اجری این مرحله خط انتقال به چاه‌های امان آباد متصل شده و کیفیت آب افزایش می‌یابد.

او با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: صنایع استان هم باید برای استفاده از آب خلیج فارس و سرمایه گذاری در این زمینه آماده شوند.

اسدی مدیرعامل شرکت آب منطقه استان مرکزی هم با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد شهروندان اراک از منابع آب سد کمال صالح استفاده می‌کنند، گفت: افزایش تاب آوری ظرفیت آبی اراک و بالابردن کیفیت آب از اهداف اجرای این عملیات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی