Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:40:29 GMT

ریشه استعفای اصلاح‌طلبان در ناکامی‌های اخیر است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۲۲۲۵

ریشه استعفای اصلاح‌طلبان در ناکامی‌های اخیر است

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به استعفای حکیمی‌پور از شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: وقتی ناکامی‌هایی در اجرای برنامه یا اهداف پیش‌بینی شده پیش می‌آید از انگیزه‌ها برای فعالیت جمعی و مشارکت در کار جبهه‌ای کاسته می‌شود.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد منتشر کرده است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استعفای آقای حکیمی پور از ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درحالی که پیش از این نیز شاهد استعفای آقای دکتر عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بودیم حاشیه‌هایی را درباره آینده جریان اصلاحات به وجود آورده است.

وقتی ناکامی‌هایی در اجرای برنامه یا اهداف پیش‌بینی شده پیش می‌آید از انگیزه‌ها برای فعالیت جمعی و مشارکت در کار جبهه‌ای کاسته می‌شود و به عبارتی احزاب و افراد به درون خود می‌خزند. در چنین شرایطی مدتی زمان لازم است تا دوباره فعالیت‌ها جان بگیرد.

با شیوع کرونا و شرایطی که (بعد از انتخابات اسفند 98) به وجود آورد و طرح‌هایی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی مطرح شد که در واقع به فاصله‌گذاری سیاسی نیز منجر شد و در تشکیل مکانیزم‌های جمعی مانند کنگره‌های حزبی یا شورای مرکزی وقفه ایجاد شد. این عوامل موجب تضعیف روحیه کار جمعی شده است.

ضعف‌هایی نیز در گذشته در عملکرد سازوکارهای اصلاح‌طلبان بوده و مهمتر اینکه نتیجه عملکرد دولت روحانی و مجلس دهم نیز مورد قبول مردم نبوده است و در این مسیر شرایط زندگی برای مردم سخت و بحران‌های اقتصادی تشدید شده است.

استعفای آقای حکیمی‌پور و کناره‌گیری حزب ایشان از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز به نظر نمی‌رسد موضوع مهمی باشد. این اقدام نه به شورای هماهنگی و نه به شورای عالی آسیبی وارد نمی‌کند. حزب اراده ملت در واقع پیش از این نیز کم فروغ ظاهر شده بود و جز جلساتی که حضور دبیرکل الزامی بود در مابقی جلسات آقای حکیمی پور حضور نمی‌یافت و نماینده می‌فرستاد درحالی که پیشتر اینچنین نبود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصلاحات مشارکت صوفی انتخابات حکیمی پور استعفا اصلاح طلبان اصلاح طلبان حکیمی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!