Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیورگفت: سامانه «بازارگاه نهاده‌های کشاورزی» با اهداف مشخص، طراحی و اجرا شد اما بزرگترین مشکل این سامانه این است که با مشورت ذینفعان و دست اندرکاران این بخش، طراحی و اجرا نشد.

به گزارش ایسنا براساس اعلام روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا)، محمد مهدی نهاوندی با اعلام این مطلب افزود: بخشی از مشکلات به علت کمبود ارز است و روند تامین ارز متناسب با برنامه پیش بینی شده محقق نشده و طبیعتاً ابزاری مانند سامانه «بازارگاه» برای کنترل شرایط در وضع محدودیت طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به کاهش ۳۱ درصدی واردات نهاده‌های دامی نسبت به مدت مشابه پارسال افزود: در نهاده‌های «کنجاله»، «سویا» و «جو» بیشترین کاهش واردات را داشتیم، اما وضع واردات «ذرت» مناسب‌تر بوده است.

نهاوندی با اشاره به اینکه پارسال مشکل امسال را نداشتیم گفت: در ۶ ماه نخست پارسال، قیمت کنجاله و سویا کمتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شد.

وی با بیان اینکه سامانه «بازارگاه نهاده‌های کشاورزی» با اهداف مشخص، طراحی و اجرا شد، افزود: بزرگترین مشکل این سامانه این است که با مشورت ذینفعان و دست اندرکاران این بخش، طراحی و اجرا نشد.

نهاوندی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی طراحی سامانه «بازارگاه» اتوماسیون فرایند و کاهش زمان و هزینه چرخه توزیع کالا تا دامداری‌ها و مراکز تولید بوده است، اما اکنون این اتفاق در بازارگاه انجام نمی‌شود و زمان بر است.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: خارج از سامانه «بازارگاه» امکان توزیع کالا را نداریم بنابراین این فرآیند یک هفته‌ای تا ۱۵ روز، فرآیند زائدی است که زمان را تلف می‌کند.

نهاوندی ادامه داد: زمانی که کالا را در «بازارگاه» عرضه می‌کنید حدود یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا دارندگان حواله و مصرف کنندگان و واحدهای تولیدی مراجعه و به خرید کالا اقدام کنند و این طولانی شدن فرآیند در تضاد با اهداف تسریع در توزیع کالاهای اساسی است.

وی گفت: یکی از ایرادهای این سامانه این است که قابلیت مانیتورینگی که قبلاً به علت فعال بودن سامانه انبارها وجود داشت را تا حدودی مخدوش کرده است.

نهاوندی افزود: اکنون بیشتر افرادی که از طریق وزارت جهادکشاورزی در سامانه معرفی می‌شوند کُد انبار قابل شناسایی ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه بازارگاه نهاده های دامی طراحی و اجرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت:این ۶۰ هزار اصله نهال از ارقام میوه‌های هسته‌دار، بدون هسته و غیر مثمر و از نهالستان‌های معتبر(کشت و صنعت جوین و کمایستان) در باغات شهرستان و هم به عنوان ایجاد بادشکن و توسعه فضای سبز کاشته شد.

قاسمعلی نیک‌پسند کاشت درخت را در کمک به بهبود محیط‌زیست شهرستان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه قطع غیرمجاز درختان از مشکلات جدی در بسیاری از شهرستان‌ها است لذا از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده سودجویان مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اقلیم شهرستان، برای توسعه فضای سبز و کنترل فرسایش خاک، توسعه درختکاری را لازم دانست و خطاب به کشاورزان افزود: اگر هر هموطن در طول سال به این امر بپردازد، بدون تردید بسیاری از مسائل زیست‌محیطی و کشاورزی نیز رفع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای نجات طبیعت همه باید مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: بدون شک عملیات کاشت نهال به تنهایی کار یک اداره و سازمان نیست و همه ما باید برای نجات طبیعت اقدام به کاشت درخت و نهال کنیم.

نیک‌پسند با بیان اینکه بالغ‌بر ۶۰ هزار اصله نهال از ابتدای آذر سال ۱۴۰۲ تاکنون در شهرستان جوین غرس شده است، گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی های سال‌های اخیر، کاشت نهال و توسعه فضاهای سبز و جنگلی می‌تواند کنترل و کاهش گرد و غبارهای محلی و از بین رفتن پدیده ریزگردها را در پی داشته باشد.

وی همچنین از نقش مؤثر کاشت درخت در ذخیره‌سازی آب و جلوگیری از فرسایش خاک خبر داد و افزود: اگر قرار باشد امنیت غذایی محقق شود باید به دو رکن اساسی تولید یعنی آب و خاک توجه ویژه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از شهرستان جوین به عنوان قطب تولید انواع محصولات کشاورزی و در واقع مهد کشاورزی نوین یاد کرد افزود: بدون شک در این شهرستان با وسعت ۱۶۵۳ کیلومترمربع می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و ترویج به موقع برای تولیدات سازگار با محیط و اقلیم، این شهرستان را به جایگاه واقعی خود رساند.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • محکومیت یک کارگزار کود و نهاده‌های کشاورزی در امیدیه
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می‌شود
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد
  • جزئیات عملیات وعده صادق سپاه؛ سه موج حمله چگونه طراحی و اجرا شد؟
  • فهرست بازارگاه های دارای مجوز