Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمد کاظمی نسب روز یکشنبه در نشست کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره به اینکه سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به «جهش تولید» نامگذاری شد، افزود: مسوولان در راستای تحقق این شعار گام های بلندی برداشته اند و تا پایان سال جاری شاهد رونق اقتصادی و کاهش تعداد افراد جویای کار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ، واحد آماده‌سازی خاک ۲ شرکت تولیدی کاشی سرامیک ، شرکت فرآوری محصولات لبنی با ظرفیت جذب روزانه ۲۰۰ تن شیر ، ساخت بزرگترین مجتمع پرورش دام سبک و سنگین استان یزد در روستای اسدآباد ، شرکت تهیه و بسته‌بندی صنایع غذایی، بهره‌برداری از خط تولید مفتول کلاف در کارخانه فولاد سرمد و طرح فولادسازی در این واحد تولیدی را از جمله طرح‌های اقتصادی در دست اجرا بیان کرد.

افزون بر ۱۰ پروژه صنعتی ، دامداری و گردشگری آماده بهره برداری در ابرکوه

رییس کارگروه اشتغال ابرکوه ،به راه‌اندازی مجتمع گلخانه‌ای و ۲ واحد پرورش مرغ در مجموع با ظرفیت ۱۷۰ هزار قطعه نیز اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه گردشگری ، مجتمع خدمات رفاهی پرهام، فاز نخست دهکده گردشگری تیجرد، خانه قجری یا مصطفوی به بهره‌برداری می‌رسد.

کاظمی نسب به حفظ اشتغال موجود و کاهش آمار بیکاری و جذب سرمایه گذاران و تکمیل ظرفیت های اشتغال موجود و رفع موانع تولید و برنامه ریزی برای رونق و جهش تولید را از اهم برنامه های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ذکر کرد.  

فرماندار ابرکوه همچنین با اشاره به اینکه تعدادی از صنوف و کارگاه های تولیدی و خدماتی در ایام کرونا به دلیل افزایش قیمت کالاها و مواد اولیه و کاهش فروش آسیب جدی دیده اند، گفت: دولت برای حمایت از مشاغل آسیب دیده در زمان شیوع بیماری کرونا تسهیلاتی را در نظر گرفته است .

کاظمی نسب افزود: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل نسبت به جذب اعتبار تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ، به صورت جدی موضوع را دنبال کنند.

رییس کارگروه اشتغال ابرکوه ،اظهار کرد: بانک ها نقش بسیار مهم و اثرگذاری در ارائه وام مورد نیاز به مردم را دارند و خواستار در اولویت قراردادن و تلاش حداکثری بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات شد.

استفاده از تمامی ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذار

وی با اشاره به تحریم ظالمانه دشمنان و بحران کرونا که مشکلات زیادی را بر جامعه و مردم تحمیل کرده است، افزود: بر خلاف این همه مسائل و مشکلات در جامعه باید از تمامی ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال استفاده کنیم تا از بیکاری جوانان کاسته شود. 

فرماندار ابرکوه با توجه به آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی ، خاطرنشان کرد: وضعیت اشتغال شهرستان از سال گذشته تاکنون بسیار مطلوب بود اما در عین حال مدیران دستگاه های اجرایی تلاش بیشتری برای ایجاد اشتغال کنند.

پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

همچنین رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه در این نشست ، گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارتخانه در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار موجود است .

ناصر زارع افزود: واحدهای کسب و کاری که در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی دارای لیست بیمه بوده و سال گذشته و هم اکنون فعال هستند و پس از شیوع کرونا تعدیل نیرو نداشته اند، برای پرداخت دستمزد نیروی کار و تامین بخشی از هزینه های عملیاتی خود، تسهیلات دریافت می کنند.

دبیر کارگروه اشتغال ابرکوه خاطرنشان کرد: مبلغ این تسهیلات برای واحدهای کسب و کار دارای لیست بیمه به ازای هر شغل ۱۲ میلیون تومان، برای رسته هایی که براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده اند به ازای هر شغل ۱۶ میلیون تومان و برای رانندگان مسافری درون و برون شهری ۶ میلیون تومان است.

وی اظهار کرد:کسب و کارهای بدون پرونده بیمه ای نزد سازمان تامین اجتماعی که دارای مجوز از دستگاه بخشی باشند و سال گذشته و جاری فعال هستند ، نیر می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند .

وی با بیان اینکه میزان وام در این واحدها برای اشخاص حقیقی خود اشتغالزایی ۶ میلیون تومان است ، اضافه کرد: در کسب وکارهایی که امکان اثبات رابطه کار فرما وکارگر وجود ندارند ای مبلغ به کارفرما و در کسب وکارهایی که امکان اثبات رابطه کارفرما و کارگرد وجود دارد به ازای هر شاغل در واحد هشت میلیون تومان پرداخت می شود.

۱۴ رسته شغلی مشمول دریافت تسهیلات هستند

۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

فعالیت هزار و ۱۸۰ واحد اقتصادی در ابرکوه

هم اکنون هزار و ۱۸۰ واحد اقتصادی صنعتی ، تولیدی ، خدماتی ، معدنی  و کارگاه های ساختمانی دارای یک تا ۳۰۰ کارگر در شهرستان ابرکوه فعال است که در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

افزون بر ۲ هزار واحد صنفی دیگر در ابرکوه به صورت خویش فرما در عرصه‌های مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار  افراد متوفی به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری دیروز( شنبه ) بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر چهارم مرداد ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۲۹۸ نفر  بستری شدند. 

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۲۵۱ هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین سه هزار و ۶۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه شرایط بهداشتی ۲۵ استان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارد، افزود: همانند روزهای گذشته مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط در تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنان  از مردم می خواهیم سه اصل پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی ۱.۵ تا دو متری و شست و شوی مداوم دست ها را رعایت کنید.

برچسب‌ها جهش تولید اشتغال زایی اشتغال فراگیر ابرکوه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید اشتغال زایی اشتغال فراگیر ابرکوه جهش تولید اشتغال زایی اشتغال فراگیر ابرکوه کارگروه اشتغال میلیون تومان آسیب دیده کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن غربا بعد از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی اداره بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه این سازمان تمام ظرفیت‌های خود را برای توانمند سازی و رونق اقتصادی خانوارهای تحت پوشش به کار بسته است، ابراز داشت: یکی از مهمترین اقدامات برای خودکفایی مددجویان توجه به مشاغل خانگی با ایجاد درآمد پایدار برای افراد تحت پوشش است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۱۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان بهزیستی شهرستان پرداخت شد، افزود: مددجویان بین ۱۸ تا ۶۰ سال فاقد شغل دولتی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه تسهیلات اشتغال چهار درصدی این مددجویان دریافت کردند، ابراز داشت: دریافت این تسهیلات مانع برای پرداخت مستمری مددجویان نیست.

غربا ضمن بیان اینکه ۸۱ مددجو از این تسهیلات بهره بردند، تصریح کرد: محل پرداخت این تسهیلات از منابع سه و چهار تبصره ۱۸ بوده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته صد درصد اعتبارات اشتغال بهزیستی شاهرود جذب شده است، افزود: این تسهیلات در حوزه‌های مختلف دامداری، کشاورزی و مشاغل خانگی به کار گرفته شدند.

کد خبر 6085462

دیگر خبرها

  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک