Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@10:28:07 GMT

آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۳۴۸۴

آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مراسم رونمایی از پوستر بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امروز یکشنبه پنجم مردادماه با حضور مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره، محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، امیرسرتیپ شاهین تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی و سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی، سرهنگ محمد سزاوار سرپرست سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و انسیه شاه‌حسینی مدیر بخش فیلمسازان بسیجی در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عظیمی میرآبادی در ابتدای این مراسم، گفت: وجود تصاویر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم در این برنامه از اتفاقات جالب و فرخنده ای است که باید آن را به فال نیک گرفت. امیدوارم شهدا فاصله‌های ما را کم کنند و همه یک دست واحد برای دفاع از دین و انقلاب شویم. مراسم امروز آغاز مجموعه برنامه هایی است که در شانزدهمین جشنواره بین المللی مقاومت رخ خواهد داد و با این نشست به استقبال آن خواهیم رفت. 

وی افزود: از همه نهادها و ارگان‌هایی که می‌توانند در سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند دعوت کرده‌ایم کنار ما باشند و از همراهی همه آن‌ها تشکر می‌کنیم.

عظیمی سپس درباره بخش های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت توضیح داد: «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها»، «فیلمسازان بسیجی»، «سینمای سامری» و... بخش‌های این دوره از جشنواره هستند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در پایان سخنان خود برای بهبودی و شفای بیماران کرونایی از جمله علیرضا عاقل زاده قائم مقام خود دعا کرد. 

محمدیاشار نادری مدیر عامل بنیاد روایت و نایب‌رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مقاومت، گفت: تببین مبانی انقلاب اسلامی، معارف دفاع مقدس و نظریه مقاومت سه مأموریت جشنواره فیلم مقاومت است. بسیج طول و عرض انقلاب اسلامی است و یکی از ارکانی است که در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نقش‌آفرینی می‌کند. وقتی هنر با تعهد بسیجی همراه می‌شود، انسان به تعالی روح می‌دهد.

نادری گفت: سال گذشته در چنین روزی و در همین سالن، آقای عظیمی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس معرفی شدند. قطعا توقع و انتظار از این انجمن بالاست، هر چند با نقطه مطلوب فاصله داریم اما اخباری که از آن به گوش می‌رسد، امیدبخش است. 

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما و مدیر بخش فیلمسازان بسیجی دیگر سخنران امروز بود. وی صحبت‌هایش را با خاطره سردار سلیمانی آغاز کرد و گفت: امروز همه میهمان حاج قاسم سلیمانی هستیم، کسی که هر وقت صحبت از مقاومت و بسیج می‌شود کافیست ایشان را به یاد آوریم. کیست که نداند بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس چه حماسه‌ها که نیافریدند؟ سردار سلیمانی مردی بود که از کشتزارهای سوخته با لبخند و امید بازمی‌گشت.

وی ادامه داد: کسانی که کارهای بزرگی می‌کنند، رویاهای بزرگی دارند، دنیای ما را رویاهای ما می سازد. حاج قاسم هم رویاهای بزرگ داشت. آدم‌های باامید دستیار خدا و پیامبران زمان خود هستند. آن‌ها اگر فیلم هم بسازند، دست مخاطب خود را می‌گیرند و آنها را به رستگاری می‌رسانند.

این کارگردان گفت: امسال خوشبختانه ۳۲ استان در برپایی جشنواره فیلم مقاومت دخیل هستند و برگزیدگان خود را پس از هفته دفاع مقدس به بخش ملی معرفی می‌کنند. 

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی در سخنانش یاد شهدای ارتش و یاد شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: خوشحالم که امروز در محفلی هستم که با یاد شهدا مزین شده است. یاد می کنم از سید شهدای مقاومت سردار سلیمانی. همچنین از شهدای مجموعه نیروهای مسلح به ویژه شهید صیاد شیرازی که به همدلی نیروها کمک کرد.

وی همچنین از شهدای سایت راداری سوباشی در پنجم مرداد سال ۶۷ یاد کرد. 
تقی‌خانی ادامه داد: روحیه بسیجی یعنی جهاد، ازخودگذشتگی و مقاومت و این روحیه و تفکر میان همه نیروهای مسلح وجود دارد.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: حوزه مقاومت خط مشی خود را از امام و رهبری گرفته و به لطف خدا به شکل شایسته ادامه خواهد داد. امروز به نمایندگی از ارتش جمهوری اسلامی ایران، همراهی و همدلی با جشنواره فیلم مقاومت را اعلام می‌کنم. 

جهانبخش سلطانی بازیگر سینما که در بسیاری از فیلم های خاطره انگیز سینمای دفاع مقدس مقابل دوربین رفته با ذکر خاطره‌ای از بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: سالها پیش تئاتری کار می‌کردم که بازیگرانش بچه‌های بسیج دانشجویی بودند اما هفت هشت ماه طول کشید و نتوانستیم روی صحنه برویم، چون بازیگرها به جبهه می‌رفتند و اغلب شهید می‌شدند. یک روز حاج حسین خرازی به دانشگاه آمد، او با بعضی از بچه ها رفاقت داشت و دوست داشت آنها در نمایش بازی کنند. اما شهادت بچه ها اجرای نمایش را به تاخیر می انداخت. بعدها توانستیم نمایش را با دانشجویان و بسیجیان کار کنیم و این خاطره همیشه در ذهنم مانده است. 

سلطانی افزود: یک سال و نیم در کردستان در جبهه‌ نبرد بودم و در حوزه هنر هم ۱۳ فیلم کار کردم. سینمای دفاع مقدس، ژانر ملی ماست و یک واقعیت انکارناپذیر است.
در پایان این مراسم پوستر بخش فیلمسازان بسیجی که توسط محمدرضا رسولی طراحی شده  رونمایی شد. 

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت شانزدهمین جشنواره بین المللی بخش فیلمسازان بسیجی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس

به‌منظور گرامیداشت و قدردانی از تمامی رزمندگان، جانبازان و شهدای جنگ تحمیلی ایران و عراق مراسم‌ها و یادبودهای متعددی درسراسر کشور به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌گردد. بنابراین، در چنین روزهایی شاهد انواع طرح بنر دفاع مقدس مانند پوستر دفاع مقدس و دکور دفاع مقدس در سطح خیابان‌های شهر و مراسم‌های مختلف هستیم که هرکدام به‌نحوی، به این موضوع پرداخته‌اند. در طراحی و ایجاد انواع طرح‌های گرافیکی مربوط به هفته دفاع مقدس و یادواره شهدا، انواع طرح‌های لایه باز و فایل‌های گرافیکی قابل سفارش هستند که به‌صورت حرفه‌ای آماده می‌شوند و با طراحی مناسبی که دارند، برای مراسمات و یادبود شهدا گزینه خوبی خواهند بود که در ادامه به معرفی بهترین‌های آن‌ها برای دانلود و سفارش می‌پردازیم.

ویژگی بهترین طرح‌های بنر برای پس زمینه دفاع مقدس

وقتی به هفته دفاع مقدس نزدیک می‌شویم، تقاضای دانلود و سفارش بنر و پوستر خام دفاع مقدس برای بکگراند و طراحی دکور مراسم دفاع مقدس نیز افزایش می‌یابد که در طرح‌ها و رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی به‌صورت فایل و طرح لایه باز دفاع مقدس به فروش می‌رسند.

در طراحی بنرهای مناسبتی به‌ویژه مراسمات مربوط به بنر هفته دفاع مقدس و یادواره شهدا از یک طراحی خوب و باکیفیت انتظار داریم که ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

رنگ‌بندی مناسب

در طراحی بنر دفاع مقدس، یکی از نکات حیاتی و اساسی، رنگ‌بندی است. شهدا نماد دفاع از سرزمینمان هستند؛ بنابراین، استفاده از رنگ قرمز به‌عنوان یکی از رنگ‌های اصلی و حیاتی این لوگو بسیار مهم است. علاوه‌بر‌این، رنگ سبز و رنگ سفید نیز به‌عنوان رنگ‌های دیگری در این لوگوها و بنرها به‌‌کار می‌روند.

حروف و فونت زیبا و مناسب

در طراحی بنر لایه باز دفاع مقدس، یکی از نکات حیاتی دیگر استفاده از فونت‌های مناسب است. فونت نستعلیق به‌عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نوشتار روی این بنرها شناخته می‌شود. نرم‌افزارهایی که برای طراحی این نوع لوگوها استفاده می‌شود، برنامه‌های به‌روز و پیشرفته‌ای هستند که جلوه خط را به زیبایی نشان می‌دهند.

سادگی و تاثیرگذاری

بنر دفاع مقدس که شکل‌های پیچیده دارند، معمولا توانایی جلب ‌توجه افراد را ندارند. درحقیقت، سادگی اولین چیزی است که به ذهن افراد خطور می‌کند و آن‌ها را به ‌خود جلب می‌کند. بنابراین، طراحان لوگو و دکور هفته دفاع مقدس باید این نکته را درنظر داشته باشند و بهترین طراحی را با توجه به نظر مشتری انجام دهند. اما درعین سادگی، باید به تاثیرگذاری بنر خام دفاع مقدس نیز توجه کرد؛ چراکه طراحی‌های پیچیده نمی‌توانند به‌ خوبی توجه افراد را به خود جلب کنند. بنابراین، توازن بین سادگی و تأثیرگذاری در طراحی بهترین طرح‌های گرافیکی بسیار مهم هستند.

اندازه و سایز استاندارد پوستر دفاع مقدس

در طراحی بنر دفاع مقدس، اندازه و سایز لوگوها نیز یکی از نکات بسیار حیاتی است. استفاده از اندازه و سایز استانداردهای مشخص‌شده برای بنر خام دفاع مقدس بسیار اهمیت دارد و باید به آن دقت شود. برخی از لوگوها و بنرها براساس استانداردهای لازم تولید نمی‌شوند، که درنتیجه زمانی‌که آن‌ها را در اندازه بزرگ نصب می‌کنید، تصویر به‌‌ خوبی نشان داده نمی‌شود. بنابراین، استفاده از بهترین نرم‌‌افزارها و سیستم‌های طراحی ضروری است که کیفیت لازم را برای تولید لوگوها، بنرها و پوسترها فراهم کنند.

 

دانلود نمونه طرح قابل ویرایش پوستر هفته دفاع مقدس – طرح دات آی آر

 

نمونه طراحی‌های بنر پس زمینه دفاع مقدس

در طراحی گرافیکی طرح لایه باز دفاع مقدس که امکان ویرایش و ادیت آن‌ها هر زمان که خواستید وجود دارد، از لوگوها، نمادهای مذهبی، رنگ‌ها و طرح‌های تاثیرگذار و مناسبی استفاده می‌شود که بسته به نیاز خود، در هر مکان و محیطی که بخواهید می‌توانید نصب کنید یا در فضای اینترنت استفاده نمایید.

ازجمله محبوب‌ترین طرح‌های گرافیکی که برای بنر دفاع مقدس و پوستر لایه باز هفته دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم، شامل:

عکس شهدا در قسمت‌هایی از بنر قرار می‌گیرد و می‌توانید مکان برگزاری همایش را نیز در قسمت پایینی بنر هفته دفاع مقدس اضافه کنید. برای این مدل طراحی گرافیکی، به نرم‌افزارهای ادیت و فتوشاپ نیاز داریم.

در بنر دفاع مقدس می‌توان از نمادهایی مثل سنگر، پلاک، کلاه شهیدان و... استفاده کرد و عکس هر شهید را در گوشه‌هایی از تصویر با طراحی خاص قرار داد.

استفاده از رنگ قهوه‌ای که نشانه خاک و دفاع از وطن است، در پوستر خام دفاع مقدس و دکور هفته دفاع مقدس بسیار استفاده می‌گردد.

در طراحی برخی بنرها می‌توان از رنگ‌های سبز و قرمز و سفید استفاده کرد که نمادی از پرچم کشور هستند. همچنین، خط نستعلیق در این بنرها می‌تواند بر زیبایی و تاثیرگذاری آن‌ها بیفزایند.

برای مراسم یادبود شهدا، می‌توان اسم شهید مورد نظر را با طراحی خاص قاب گرفت. استفاده از رنگ آبی در این مدل از بنر لایه باز دفاع مقدس، نشانه‌ای از آسمانی بودن شهداست.

برای پوسترهایی که در مراکز اداری و دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده از متن‌های تاثیرگذار با خط نستعلیق و رنگ‌های قرمز و مشکی بسیار مناسب هستند.

 

طرح لایه باز گرامیداشت هفته دفاع مقدس جهت چاپ پلاکارد – tarh.ir

 

دانلود بهترین طرح‌های گرافیکی بنر دفاع مقدس

طرح‌های لایه‌ باز هفته دفاع مقدس شامل موارد مختلفی هستند. این موارد شامل طرح بنر بزرگداشت شهدای دفاع مقدس و طرح بنر گرامیداشت هفته دفاع مقدس می‌شوند. این طرح‌ها در ابعاد مختلفی مانند طرح بنر هفته دفاع مقدس ، طرح پوستر دفاع مقدس، طرح پلاکارد دفاع مقدس، طرح بیلبورد دفاع مقدس، طرح لمپوست دفاع مقدس، طرح استند و بنر ایستاده دفاع مقدس طراحی می‌شوند؛ بسته به سلیقه و نیاز خود یا سازمان مورد نظر، هرکدام را که انتخاب کنید، می‌توانید به‌راحتی ثبت سفارش و دانلود نمایید.

طرح بنر دفاع مقدس در سطح شهر جهت تبریک هفته دفاع مقدس به‌صورت پوستر، پلاکارد، بیلبورد، لمپوست، استند و بنر ایستاده نیز استفاده می‌گردد. همچنین، سازمان‌ها و اداره‌های محتلف جهت تبریک هفته دفاع مقدس از پوستر، استند و پلاکاردهای مربوطه برای ورودی ساختمان استفاده می‌کنند که جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بسیار مناسب هستند.

اگر به‌دنبال سفارش بنر خام هفته دفاع مقدس جهت طراحی دکور دفاع مقدس به‌شکل حرفه‌ای هستید، انواع طرح‌های دفاع مقدس توسط طراحان طرح دات آی آر به‌صورت کاملا لایه ‌باز طراحی و در دسترس متقاضیان قرار گرفته است. طرح لایه ‌باز و بنر دفاع مقدس با کیفیت بالا طراحی شده و شامل تصاویر شهدا، رزمندگان و المان‌های مربوط به جنگ و تایپوگرافی دفاع مقدس هستند که نمونه‌های آن‌ها را می‌توانید در این سایت به نشانی tarh.ir مشاهده فرمایید.

 

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ