Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی : اقتصادی، بهره وری بالا، اشتغال پایدار در کشاورزی به برنامه مدون و علمی و فاصله گرفتن از تفکرات سنتی نیاز دارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،استاندار آذربایجانغربی با اشاره به اینکه کشاورزی استان علیرغم بهره مندی از ظرفیت های ویژه آب و خاک، مرز و نیروی انسانی تحصیل کرده، بهره وری لازم را ندارد گفت: برای رهایی از شرایط فعلی و پرهیز از هدر رفت منابع مهم آب و خاک باید از دانش روز و کارشناسان نخبه استفاده کرد تا بتوان از چرخه کم بهره فالی فاصله گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی شهریاری در نشست با اعضای شورای راهبردی کشاورزی استان ضمن انتقاد از نبود برنامه جامع و منسجم برای برون رفت از شرایط کم بهره در کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی به عنوان پایه توسعه استان باید مشکلات ساختاری خود در اصلاح الگوی کشت به منظور افزایش بهره وری را به طور جد پیگیر باشد.

وی با اشاره به بیان مشکلات این حوزه از سوی نمایندگان تشکل های کشاورزی گفت: بخش اعظمی از مشکلات متاثر از مشکلات اقتصادی کشوری است. دولت بخاطر کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی شرایط مطلوبی را پشت سر نمی گذارد.اگر این شرایط نبود به طور قطع مشکلات صادرات و برگشت ارز و نیز فروش محصولات نیز مطرح نمی شد.

استاندار آذربایجان غربی کشاورزی سنتی را آفت این بخش عنوان کرد و افزود: از شورای راهبردی این انتظار می رود تا بطور مشخص و با برنامه برای توسعه کشاورزی اقدام نماید. با کلی گویی و صرفا بیان مشکلات دردی از کشاورز دوا نمی شود. کشاورزی به علم روز نیاز دارد.

شهریاری تصریح کرد: شیوه های غلط آبیاری یکی از آفت های کشاورزی سنتی است که کشاورزان با باوری غلط هنوز معتقد هستند آبیاری غرقابی بهترین روش است.

وی بهره وری پایین در محصولات باغی و زراعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر از دانش روز استفاده می شد بجای هر سال ۶ میلیون تن انواع محصولات، بیش از ۱۰ میلیون تن برداشت می شد.

مقام عالی استان استفاده از توان شرکت های دانش بنیان برای افزایش بهره وری را مورد مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر چه امروز بخاطر تحریم ها شرایط سختی را سپری می کنیم اما باور داریم در سختی ها می توان شکوفایی را ساخت و گرنه در شرایط عادی هیج اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

شهریاری خاطرنشان کرد: از هر برنامه توسعه ای بخش کشاورزی حمایت می کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی آذربایجان غربی شورای راهبردی کشاورزی آذربایجان غربی بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان با تأکید بر آگاهی دقیق از مشکلات جامعه ایثارگری و حل به موقع آن گفت: خانواده شهدا و ایثارگران پرچمداران دفاع از نظام هستند و توجه به مطالبات آنان ضروری است.

علی رزازی، با بیان اینکه جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران باید خروجی مشخصی در جهت پاسداشت جایگاه ایثار و شهادت داشته باشد، افزود: باید همه اهتمام بر حل مشکلات این جامعه متمرکز شود.

رزازی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مقام و منزلت شهید مبنی بر اینکه خون مطهر شهید حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد، گفت: اگر امروز شاهد امنیت و پیشرفت کشور هستیم مدیون و مرهون خون مطهر شهدایی است که در راه وطن و انقلاب جانفشانی کردند و باید حرمت این خونها حفظ شود.

وی، اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را قانونی برای خدمت به این جامعه دانست و با اشاره به جایگاه برجسته ایثارگران افزود: خانواده شهدا و ایثارگران به جهت درک شرایط، نقش مهمتری در شناسایی و حل مشکلات این بخش از جامعه برعهده دارند.

رزازی، با بیان اینکه استاندار آذربایجان‌غربی همواره بر رفع مشکلات جامعه ایثارگری تأکید دارد، اظهارکرد: در آذربایجان‌غربی از نخستین روز استقرار دولت مردمی مطالبات مردم در اولویت قرارگرفته و استاندار در سفرهای متعدد همراه معاونان خود و مدیران دستگاههای اجرایی به شنیدن صحبت های مردم و مشکلاتشان پرداخته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برنامه دیدار با خانواده شهدا باید با جدیت ادامه یابد و در کنار این دیدارها گرهی از مشکلات خانواده های شهدا نیز گشوده شود.

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب