Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@12:09:16 GMT

تجمع اعتراضی مقابل مجلس

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۵۴۰۲

تجمع اعتراضی مقابل مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

تجمع‌کنندگان در مقابل وزارت بهداشت که شامل نیروهای پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، آزمایشگاهی، روانشناس، پزشک، تغذیه و... می‌شوند، خواستار حذف شرکت‌های واسطه پیمانکاری و تبدیل وضعیت استخدامی خود به صورت پیمانی و رسمی هستند.

آنها در مورد تجمع امروز گفتند: باید گفت که نیروهای شرکتی تنها خواسته‌های صنفی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما صنفی بودن خواسته‌های خود را در بنرها یادآوری می‌کنیم، پس صرفا خواسته سیاسی و غیرصنفی نداریم و تنها خواهان رفع تبعیض میان نیروهای رسمی و... با نیروهای شرکتی هستیم. تبدیل وضعیت استخدامی از این جهت برای نیروهای شرکتی اهمیت دارد که آنها با حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و کمتر از آن در مراکز بهداشتی و درمانی کار می‌کنند و از تمام مزایای شغلی نیروهای رسمی و... بی‌بهره‌اند. این در شرایطی است که بار مقابله با کرونا در مراکز درمانی و بهداشتی بر شانه نیروهای شرکتی است.

معترضان افزودند: نیروهای شرکتی شاغل در حوزه‌های بهداشت و درمان در چند ماه اخیر آنچنان درگیر رسیدگی به مریض‌های بدحال مبتلا به کرونا بودند که وقتی برای پیگیری مطالبات خود نداشتند. درحالی‌که در این مدت مسئولان وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس و... مدام وعده رسیدگی به خواسته‌هایمان را می‌دانند. این در شرایطی است که کادر شرکتی مراکز بهداشتی و درمانی در برخورد با بار مراجعه بیماران، دچار فرسودگی جسمی و روحی شده‌اند.

آنها با بیان اینکه دستمزدهای مختلفی به شاغلان شرکتی پرداخت می‌شود، گفتند: نیروی خدماتی شرکتی در مشهد داریم که در سال ۹۹، ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. نیروی خدماتی دیگری هم در ماه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. این در حالی است که نیروهای شرکتی با مدرک فوق لیسانس و... مشغول به کار هستند. در همین حال طول مدت قراردادهای نیروهای شرکتی متفاوت است، برای نمونه عده‌ای قرارداد ۳ ماهه و عده‌ای قرارداد ۱ ساله دارند.

معترضان افزودند: نیروهای شرکتی بعضا ۱۳ تا ۱۴ سال سابقه کار دارند اما از کارانه، اضافه کار و دیگر مزایای شغلی بی‌بهره هستند. در نتیجه یک نیروی شرکتی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیروی حقوقی طرح درمان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و نیروی رسمی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. لازم است که در جهت یکسان‌سازی حقوق‌ها در مشاغل همسان، یکسان‌سازی قراردادهای کار و یکسان‌سازی مزایای رفاهی نیروها حرکت کنیم و تبعیض میان نیروی شرکتی و غیرشرکتی را از نظام اداری حذف کنند.

نیروهای شرکتی معترض با بیان اینکه پس از تجمع امروز مقابل مجلس، مقابل سازمان برنامه و بودجه جمع می‌شویم، گفتند: سازمان برنامه و بودجه باید اراده لازم برای تامین منابع بودجه‌ای تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در شرکت‌های پیمانکاری را پیدا کند؛ چراکه نیروهای شرکتی حوزه بهداشت و درمان بیش از ۳۰ هزار نفر هستند و این تعداد به منابع کافی برای یکسان‌سازی حقوق و مزایای خود با نیروهای طرح و رسمی نیازمند هستند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تجمع اعتراضی پرستار نیروهای شرکتی یکسان سازی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی

جمعی از بانوان تهرانی در تجمعی خودجوش ضمن حمایت از اجرای طرح مقابله با بدحجابی خواستار حمایت جدی مجلس و قوه قضائیه از اجرای این طرح شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عصر امروز جمعی از بانوان تهرانی در حمایت از اجرای طرح مقابله با بدحجابی و بدپوششی در میدان ولیعصر و میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

حاضران در این تجمع در شعار‌هایی خطاب به مسؤولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه قضائی خواستار برخورد با پدیده بدحجابی و بی حجابی شدند.

معصومی یکی از حاضران در این تجمع به خبرنگار مهر گفت: اکثر بانوانی که امروز برای تجمع آمده‌اند خانواده شهدا و از نیرو‌های انقلابی هستند که خواستار اجرای حکم الهی و مقابله با بی حجابی و حرام سیاسی که حضرت آقا فرمودند هستند.

وی ادامه داد: حاضران در این تجمع از مسؤولان قوه قضائیه، دولت، وزارت کشور و شهرداری تقاضا دارند که چالش تحمیلی بی حجابی را جمع کنند، زیرا این مسئله تبدیل به مسئله امنیتی شده و امنیت اخلاقی شهر ما به خطر افتاده است.

این فرزند شهید افزود: چنین وضع ظاهری در حوزه پوشش و بی حجابی زیبنده شهری که ۲۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است نیست و همه این خانواده شهدا خواستار این هستند که این وضعیت سامان یابد.

وی ادامه داد: مسئله بعدی که خواست این افراد هست، حمایت از اجرای طرح نور فراجاست است که قوه قضائیه و مجلس و نماینده‌ها باید از این طرح حمایت کنند و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم که از روز شنبه برای اجرای این طرح ورود کرده تشکر می‌کنیم.

وی گفت: ترک فعل دستگاه‌های ۲۶ گانه باعث شده است که حتی امرین به معروف که یک فریضه الهی را اجرا می‌کردند دیگر جرأت اجرای این فریضه را نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی
  • طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی | ویدئو
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی