Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@04:34:54 GMT

کاهش ۱۵ درصدی تلفات غرق شدگی در کشور

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۶۲۹۸

کاهش ۱۵ درصدی تلفات غرق شدگی در کشور

پزشکی قانونی اعلام کرد: ​با وجود کاهش ۱۵ درصدی تلفات غرق‌شدگی در کشور طی سه ماهه نخست امسال که بطور قطع محدود شدن سفرها در پی شیوع کرونا یکی از علت‌های آن است، متاسفانه در ماه خرداد با افزایش ۱۳.۶ درصدی این آمار مواجه بودیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، رشد آمار غرق شدگی در خرداد ماه به رغم کاهش قابل توجه آن در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، نشان دهنده افزایش سفرها به مناطق تفریحی و شهرهای ساحلی و شنا در رودخانه‌ها، دریاچه‌های طبیعی و مصنوعی و دریا با آغاز فصل گرم سال است که علاوه بر افزایش تلفات غرق شدگی، در شرایط شیوع کرونا اقدامی خطرآفرین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ ۳۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در سه ماهه نخست سال

در بهار امسال ۳۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۳۶۷ نفر بود، ۱۵ درصد کمتر شده است.

از کل تلفات غرق شدگی سه ماهه نخست امسال ۲۵۵ نفر مرد و ۵۷ نفر زن بودند، در این مدت استان‌های فارس با ۳۴، خوزستان و مازندران هر کدام با ۲۸ و گیلان با ۲۲ فوتی بیشترین آمار مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

رودخانه همچنان بیشترین تلفات غرق شدگی را دارند
بر اساس آمارهای سه ماهه نخست امسال، بیشترین آمار تلفات غرق شدگی مربوط به رودخانه‌ها است. در این مدت ۱۲۵ نفر در رودخانه‌ها جان باخته اند. آمار غرق شدگی در دریا نیز در این مدت ۲۹ نفر (۲۳ نفر خارج طرح و شش نفر در محدوده طرح) گزارش شده است.
مطابق آمارها بعد از رودخانه‌ها بیشترین تلفات غرق شدگی به ترتیب مربوط به کانال‌ها، دریاچه‌های مصنوعی و سدها هر کدام با ۳۳، استخر کشاورزی با ۳۲، دریا با ۲۹، استخر شنا با ۱۸، دریاچه طبیعی با ۱۴، حوض و حوضچه با شش و چاه با چهار فوتی بوده است. ۱۸ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان باخته اند.

رشد تلفات در خرداد ماه

پزشکی قانونی در این گزارش تصریح کرده است: در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار تلفات غرق شدگی با رشد ۱۳.۶ درصدی مواجه بود. در این ماه ۱۵۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که ۱۹ نفر بیشتر از خرداد ماه سال گذشته است.

سازمان پزشکی قانونی ضمن هشدار در خصوص رعایت نکات ایمنی برای شنا کردن در رودخانه‌ها، کانال‌ها، دریاچه‌های طبیعی و مصنوعی و دریا، به هموطنان توصیه می‌کند با توجه به اوج‌گیری مجدد کرونا در کشور از انجام هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند تا با رعایت همگانی پروتکل‌های بهداشتی، از میزان مبتلایان و نیز تلفات ناشی از بیماری کاسته شده و سریع‌تر به شرایط کنترل و مهار بیماری دست یابیم.

کد خبر 435691

منبع: ایمنا

کلیدواژه: غرق شدگی پزشکی قانونی سازمان پزشکی قانونی کشور شهروند غرق شدن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تلفات غرق شدگی پزشکی قانونی سه ماهه نخست غرق شدگی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، گفت: تاکنون بر اثر تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز در استان گلستان ۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند که کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها را نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید مهدی مهیایی ظهر امروز در جلسه ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی 1403 با اشاره به کاهش تصادفات در استان، اظهار داشت: نقاط حادثه‌خیز استان گلستان تا پایان سال جاری به صفر خواهد رسید.

وی افزود: استان گلستان دومین استان از لحاظ نقاط حادثه‌خیز در کشور بوده که حدود 95 نقطه حادثه خیز در سطح استان داشتیم و این امر منجر شده بود آمار تصادفات و فوتی‌ها در سنوات گذشته بالا باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: در سال 1402 با همکاری وزارت راه و جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اول رئیس جمهور برگزار شد، توانستیم 95 نقطه را به نصف کاهش دهیم، اهتمام استان برنامه بر این است تا پایان سال جاری دیگر نقاط باقیمانده را به صفر برسانیم.

مهیایی افزود: اقدامات خوبی که انجام شده از مجموع 16 هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارایی در دولت سیزدهم بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان آن در حوزه راه‌ها هزینه شده و این موضوع نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به موضوع ایمنی راه ها است.

وی عنوان کرد: براساس آخرین آمار مقایسه‌ای در خصوص فوتی‌ها، سال گذشته در چنین روزی 14 فوتی تصادفات جاده‌ای در استان داشتیم، در روز متناظر امسال با وجود تصادف شب گذشته این آمار 7 فوتی بوده است که کاهش 50 درصدی فوتی‌ها در سطح جاده‌های استان داشتیم.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • آمار تلفات ناشی از تصادفات نوروزی استان تهران
  • جسد کودک ۴ ساله در رودخانه شاوور در شوش کشف شد
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در بوشهر
  • از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران
  • مخبر: کاهش ۲۸ درصدی تلفات جاده‌ای یک دستاورد است
  • مخبر: کاهش ۲۸ درصدی تلفات جاده ای خوشحال کننده است