Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@21:58:03 GMT

خبرخوش برای متقاضیان مسکن مهر

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۶۴۲۹

خبرخوش برای متقاضیان مسکن مهر

خبرگزاری تسنیم: خلیل محبت‌خواه یادآور شد:‌ در هشتاد و یکمین جلسه شورای مسکن استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، زمان اختتامیه مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان تهران شامل 100.211 واحد هفته دولت سال جاری خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این تلاش‌ها برای پایان بخشی به مسکن مهر استان تهران تا پایان اسفند 1399 ادامه خواهد داشت، افزود‌: در این جلسه مدیران عامل شهرهای جدید پردیس و پرند به ارائه گزارش پرداختند و مشکلات و موانع اجرایی‌شان را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه با مجوز نرخ تعدیل قیمت مسکن مهر در پرند و پردیس در چارچوب برنامه زمان‌بندی پایان پروژه تا مورخه 29 اسفند 99 و منوط به مصوبه مجمع شهرهای جدید و همچنین عدم پرداخت افزایش قیمت توسط متقاضیان مسکن مهر شهرهای جدید موافقت شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: مسکن مهر معافیت متقاضیان مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها؛ چندین سال از آغاز پروژه بزرگ مسکن ملی در شهرها و مناطق مختلف کشور گذشته است، برخی از ثبت نام کنندگان خانه و زمین خود را دریافت کرده‌اند و برخی مانند اهالی شهرستان آذرشهر همچنان پس از گذشت چندین ماه حتی خبری هم از زمین آماده شده نیست.

آذر ماه سال گذشته بود که خبر گروه بندی متقاضیان مرحله اول طرح نهضت ملی مسکن آذرشهر منتشر شد. در خبری که در وزارت راه و شهرسازی منتشر شد، آمده بود؛ «طرح نهضت ملی مسکن آذرشهر قبلاً با اختصاص زمین‌های موجود راه و شهرسازی در شهرک بهاران شروع شده بود که از چندی قبل با طی مراحل اداری و قانونی، با اختصاص زمین از محل لوله‌سازی آذرشهر سرعت گرفت.

با انجام گروه‌بندی و قرعه کشی که در روزهای آتی با حضور سرگروه‌ها و دستگاه‌های اداری ناظر انجام خواهد شد، ادامه طرح در زمین‌های اختصاصی لوله‌سازی عملیاتی خواهد شد.

اختصاص زمین برای سایر متقاضیان نیز در دستور کار قرار گرفته پیگیری و در حال طی مراحل اداری و قانونی است.

قابل ذکر است که با توجه به تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر صورت گرفته برای اختصاص زمین مناسب، زمین‌های تحویلی به متقاضیان محترم طرح نهضتی ملی مسکن شهر آذرشهر به لحاظ موقعیت در بهترین نقطه واقع شده و به لحاظ ریالی از ارزش منطقه‌ای خوبی برخوردار است.»

اکنون پنج ماه از زمان انتشار این اتفاق مهم سپری شده و خبری از مسکن ملی آذرشهر نیست؛ نه تنها زمینی با موقعیت مناسب بلکه زمینی تحویل داده نشده است.

به سراغ متقاضیان مسکن ملی این شهرستان رفته و وضعیت را جویا می‌شویم؛

آرزوی خانه‌دار شدن را با خود به گور می‌بریم

یکی از متقاضیان به خبرنگار مهر می‌گوید: چند سال از ایجاد پروژه مسکن ملی سپری شده اما همچنان خبری از زمین‌های این پروژه در آذرشهر نیست.

او ادامه می‌دهد: اگر ما دارا بودیم و تمکن مالی داشتیم، هیچگاه در مسکن ملی ثبت‌نام نمی‌کردیم، گرانی است و وضعیت مسکن اسفناک پس ما هم مجبور هستیم از طریق مسکن ملی صاحب خانه شویم.

او می‌افزاید: با این روند تحویل زمین‌ها و گرانی مصالح فکر می‌کنم آرزوی خانه‌دار شدن را با خود به گور ببریم.

هنوز خبری از ساخت مسکن نیست

متقاضی دیگری نیز می‌گوید: سه فرزند دارم و در این شرایط گرانی مستأجر هستم، هزینه مسکن ملی را با سختی بسیاری جور کردم اما هنوز خبری نیست، محل‌هایی که قرار است مسکن ملی آذرشهر ساخته شود، مشخص شده و قول آن را هم داده‌اند اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

او خاطرنشان می‌کند: آذرشهر ۳۰۰۰ متقاضی واجد شرایط مسکن ملی دارد که در دو ماه اخیر فقط برای ۳۰۰ نفر زمین داده‌اند؛ پس ماها که بلاتکلیف مانده‌ایم چه کنیم؟

برای پیگیری بیشتر موضوع سراغ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی می‌رویم تا دلایل عقب ماندگی این پروژه در آذرشهر را بررسی کنیم؛

روند واگذاری مسکن ملی در آذرشهر به هیچ وجه قابل قبول نیست

احمد موسوی در این خصوص به خبرنگار مهر می‌گوید: آذرشهر از شهرهای مهم استان است، در سنوات گذشته به دلیل محدودیت زمین واجد شرایط برای احداث مناسب مسکن ملی با مشکل جدی مواجه بودیم، بنابراین اولین بحث تأمین زمین بود.

او ادامه می‌دهد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده دو پروژه در حال پیگیری است؛ سایت پنج هکتاری لوله سازی که تمام شده و در حال آماده سازی است و ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر را در برمی‌گیرد و یک سایت ۱۵۲ هکتاری شهرک مسکونی آذرشهر که به شورای عالی شهرداری انتقال داده شده و ظرف چند ماه آینده مصوبه ابلاغ و کار آماده سازی منطقه آغاز می‌شود.

موسوی متذکر می‌شود: از مجموع سه هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی در این شهرستان، فقط برای ۳۰۰ متقاضی زمین واگذار شده و این روند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

او خاطرنشان می‌کند: طراحی سایت پنج هکتاری لوله سازی پایان یافته و عملیات اجرایی واحدهای مسکونی در این سایت توسط گروه‌های ساخت بزودی آغاز می‌شود.

او می‌افزاید: شهرک مسکونی ۱۵۲ هکتاری برای واگذاری به متقاضیان مسکن ملی در مرحله تأیید نهایی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است و امیدواریم با مشارکت مردم شاهد جهش تولید مسکن در شهرستان آذرشهر باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی یادآور می‌شود: امیدواریم تا پایان فصل بهار تمامی متقاضیان مسکن ملی در این شهرستان تعیین تکلیف شده و زمین مناسب برای احداث مسکن ملی در اختیار آنها قرار بگیرد.

طرح مسکن ملی از جمله طرح‌های مهم بوده تا در این شرایط بد اقتصادی و گرانی مسکن، همه افراد بتوانند از مسکن مناسبی برخوردار شوند، اما بلاتکلیفی و عدم پیگیری مناسب این پروژه به‌ویژه در شهرستان‌های کوچک سبب عقب‌ماندگی این طرح و نارضایتی متقاضیان شده است که امیدواریم با بررسی بیشتر مسئولین مشکلات برطرف شود.

کد خبر 6084960

دیگر خبرها

  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتید