Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر کوتاه بود و تلخ؛ مجید عقیلی هنرمند گرافیست و نقاش اصفهانی صبح امروز (یکشنبه ۵ مرداد) بر اثر سکته قلبی در شهر زادگاهش اصفهان دیده از جهان فروبست. محسن سلیمانی هنرمند گرافیست و از اعضای انجمن گرافیک ایران که پیش از این به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز مشغول فعالیت بود در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن تسلیت بابت درگذشت هنرمند به‌نام عرصه گرافیک کشور زنده‌نام عقیلی گفت: در عرصه گرافیک کمتر می توان هنرمندی را پیدا کرد که در تمام وجوه از حوزه مدیریت تا پیشه و حرفه هنرمندی و استادی در حد ایده‌آل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقیلی نه تنها هنرمندی نامی در هنر گرافیک کشور و جهان بود که  طی بیش از دو دهه در کسوت استادی، شاگردان فراوانی را در اصفهان و تهران تربیت کرده است.

سلیمانی که دوستی صمیمی با عقیلی داشت ضمن ستایش از اخلاق خوش و خلق متین زنده‌یاد عقیلی خاطرنشان کرد: در حوزه بحث‌های مدیریتی به‌ویژه در انجمن گرافیک، او جزء نخستین دبیران انجمن گرافیک کشور شناخته می‌شود و آن چه امروز انجمن به‌عنوان سابقه فعالیت خود در کوله بارش دارد حاصل فعالیت هنرمندان بزرگی چون مجید عقیلی چه در وجهه کار هنری و عملی و چه در جایگاه یک مدیر با نگاه مدیریتی یکه و ناب است.

دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایان یادآور شد: با توجه به شرایط ویژه کشور در سایه ویروس کرونا مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند در شهر زادگاهش اصفهان برگزار و تاریخ آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 زنده‌یاد مجید عقیلی ۲۵ شهریور سال ۱۳۴۲ در اصفهان متولد شد و نشان درجه یک هنری در رشته گرافیک را از شورای ارزشیابی نویسندگان، هنرمندان و شاعران کشور در سال ۱۳۹۳ اخذ کرد. وی تحصیلات خود در رشته نقاشی را از هنرستان هنرهای زیبا اصفهان آغاز کرد و دوران کارشناسی را در دانشگاه هنر تهران گذراند.

این هنرمند اولین نمایشگاه انفرادی خود را با عنوان طراحی جلد در سال ۱۳۸۱ در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار کرد. در سال ۱۳۸۷ نمایشگاهی با عنوان «نشانه‌های مجید عقیلی» در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد که در واقع منتخبی از آثار این هنرمند بود. عقیلی تاکنون بیش از ده‌ها نمایشگاه گروهی داشته است.

طراحی پوستر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در سال ۱۳۶۹، طراحی پوستر جشنواره مطبوعات اصفهان در سال ۱۳۶۹، طراحی، نقاشی و مشارکت در تولید هشت فیلم کوتاه انیمیشن برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گرافیست مجله مرزداران و مسؤول واحد چاپ ژاندارمری، مدرس رشته گرافیک،‌ اولین مدیر واحد تجسمی حوزه هنری اصفهان، عضویت در خانه هنرمندان اصفهان و مدرس گرافیک دانشگاه هنر اصفهان تنها بخشی از تجارب و فعالیت‌های حرفه‌ای این هنرمند فقید است.

زنده‌نام مجید عقیلی برادر کوچک‌تر محمدحسن عقیلی طراح، گرافیست و مدرس دانشگاه بود که آبان سال گذشته (۱۳۹۸) به دلیل عارضه مغزی درگذشت و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها گرافیست هنرهای تجسمی درگذشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرافیست هنرهای تجسمی درگذشت گرافیست هنرهای تجسمی درگذشت مجید عقیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان

مدیر هنر‌های تجسمی حوزه هنری استان اصفهان گفت: سلسله نمایشگاه ریشه‌ها که مختص استادان هنرمند پیشکسوت اصفهان است تاکنون به آثار ۴ استاد پرداخته است و اکنون با ارائه بیش از ۱۳۰ اثر از آثار آبرنگ و آب مرکب استاد مصطفی شعرباف با عنوان «ریشه‌ها ۵» افتتاح می‌شود.


مجتبی مجلسی افزود: در این نمایشگاه آثار استاد شعرباف با موضوع طبیعت و چهره‌ها در مجموعه گالری‌های (بوستان، گلستان، تماشا، نقطه، تجربه و هنرمند) تا ۲۳ اردیبهشت ماه به نمایش در آمده و عموم مردم می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز به غیر از روز‌های تعطیل از این آثار دیدن کنند.


استاد مصطفی شعرباف از ۱۵ سالگی نقاشی را آغاز کرد و پس از اخذ مدرک دیپلم، آذرماه سال ۱۳۶۰ به عنوان رزمنده وارد سپاه پاسداران و لشکر امام حسین (ع) شد.


وی قالب کارش کشیدن چهره شهدا بوده و معتقد است آفرینش این دست آثار، کاری دلی و خدایی است که تأثیر هنر روی مخاطب را چند برابر می‌کند و روح و روانش را جلا می‌دهد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • هنرمندی که در ونیز حضور ندارد/ کودکان و مادران غزه در قاب هنرمند
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • روز جهانی طراح و گرافیک چه روزی است؟ + تاریخچه World Graphics Day
  • مستند «راز میرزا» رونمایی می‌شود