Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: بنده به هیچ عنوان دنبال عزل و نصب نبوده و نخواهم بود بلکه باید با همکاری یکدیگر و با همدلی تمامی مسؤلین پیگیر مشکلات مردم بخصوص مردم محروم باشیم.

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، صبح امروز دکتر محمد رشیدی نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با همراهی رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه، قبادی معاون فرماندار، مدیران عامل شرکت‌های آبفا، برق، گاز و مدیران راهداری، جهادکشاورزی، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش و بخشدار ماهیدشت جهت بررسی مشکلات این منطقه به بخش ماهیدشت سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رشیدی در بدو ورود به این بخش در مراسم افتتاح یادمان شهدای بخش ماهیدشت که با حضور سردار باباخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد حضور پیدا کرد و سپس جهت بررسی مشکلات آب، گاز و برق روستاهای سراب کاشانه، دوچقا درویش و... راهی این مناطق شد.

شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید و درخصوص برنامه های شرکت گاز جهت بهره مندی خانوارهای روستایی فاقد گاز بخش ماهیدشت گفت: از ۱۲۱ روستای بخش ماهیدشت ۸۴ روستای بالا ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌ مند هستند.

وی افزود: در بخش ماهیدشت همچنان توانستیم ۱۰ روستای کمتر از ۲۰ خانوار را نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند کنیم و بر این اساس در مجموع ۹۵ روستای این بخش گاز رسانی شده‌اند.

شهبازی خاطرنشان کرد: در مجموع ۹۳ درصد از روستاهای بخش ماهیدشت از نعمت گاز برخوردار هستند.

کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفای استان در حاشیه این بازدید مشکلات قطعی آب در این روستاها را مشکل فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: در این روستاها هیچ گونه مشکلی از سوی شرکت آب وجود ندارد بلکه برخی از روستاهای بالادستی اقدام به قطعی آب می‌کنند که باید در این خصوص خودم مردم روستا همکاری داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به تأکیدات دکتر محمد رشیدی جهت بهره مندی این روستاها از نعمت آب، فعلا تا حل مشکلات در روستاهای بالادستی از یک فقره چاه که بلااستفاده بوده استفاده خواهیم کرد و ان شاء الله ظرف یکماه آینده این چاه را تجهیز و به شبکه آبی این روستا متصل خواهیم کرد.

برنامه دیگر محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، شرکت در جلسه بررسی مشکلات بخش ماهیدشت بود که این جلسه با حضور مسؤلین امر در سالن اجتماعات بخشداری ماهیدشت برگزار شد.

رشیدی در این نشست اظهار داشت: در این بخش مشکلات زیادی وجود دارد اما اقداماتی نیز صورت گرفته که قابل تقدیر است اما کافی نیست.

وی افزود: بحث آب مشکل اصلی مردم این بخش است که بیشتر مشکل آن مربوط به موضوعات اجتماعی و فرهنگی است، لذا تصمیم گرفته شد از چاهی که بلا استفاده بوده توسط آبفا در اختیار مردم قرار داده شود.

رشیدی بیان کرد: مشکل پل روستای علی آباد از سوی عزیزان راهداری بزودی رفع خواهد شد و مشکلات برق نیز باید از سوی شرکت توزیع برق رفع شود که البته از زحمات مهندس مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع برق تشکر می‌کنم، در سرفیروزآباد مشکل برق بسیار بود که با حضور ایشان حل شد.

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه باتری‌های دکل مخابرات معیوب است و باید رفع شود گفت: مشکل روشنایی روستاها بزودی حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاید برخی از کارها کوچک باشد اما همین ها باعث دلخوشی مردم است تصریح کرد: در بحث گاز بسیار خوب عمل شده و بنا بر گفته مدیرعامل شرکت گاز، بالای ۹۳ درصد در این منطقه تأمین گاز شده است البته این حق مردم است و آن میزان مشکلات موجود نیز باید رفع شود.

رشیدی ادامه داد: مشکلات جاده در این منطقه بسیار است و از اداره کل راهداری می‌خواهیم که هرچه سریعتر این مشکلات رفع گردد و بنده نیز از وزارت راه و شهرسازی پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه هفته جاری در جلسه فرمانداری مصوبات سفر سرفیروزآباد را پیگیری می‌کنیم و یکماه دیگر مصوبات ماهیدشت پیگیری خواهد شد و مدیران موظفند در طی این یکماه راهکارهای لازم جهت رفع مشکلاتی که امروز در ماهیدشت بیان شد را ارائه کنند.

این نماینده مجلس در پایان ضمن تجلیل از اصحاب رسانه خواستار حضور اصحاب رسانه در تمامی جلسات استانی جهت پیگیری مشکلات شد و گفت: بنده به هیچ عنوان دنبال عزل و نصب نبوده و نخواهم بود بلکه باید با همکاری یکدیگر و با همدلی تمامی مسؤلین پیگیر مشکلات مردم بخصوص مردم محروم باشیم.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کرمانشاه آموزش و پرورش گاز خبرگزاری فارس محمد رشیدی ماهیدشت گازرسانی مسئله آب کرمانشاه در مجلس مدیرعامل شرکت نماینده مردم بخش ماهیدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران عمرانی و شهرداری کرمانشاه برای حل مشکلات مردم به خط شدند

استاندار کرمانشاه به‌صورت میدانی و کارشناسی با همراهی مدیران تخصصی، پیگیری دغدغه‌های شهروندان کرمانشاهی در مناطق ۸ گانه شهرداری کرمانشاه را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه بررسی مشکلات منطقه ۵ کرمانشاه را (از بلوار هوانیروز) کلید زد و سپس مسیر میدان نیایش و شهرک‌های دانش، نساجی و ظفر و در نهایت پارک شرقی را از نزدیک و در گفت‌وگو با شهروندان منطقه بازدید و بررسی کرد.

همچنین با حضور استاندار و به دست یکی از کارگران شریف شهرداری منطقه پنج، سه پارک شهرک نساجی، نصر و جهاد به مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع و حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد؛ صحرایی پس از بازدیدی حدود ۳ ساعته با همراهی همه مدیران عمرانی استانداری، فرماندار، شهردار و همه معاونان شهرداری کرمانشاه، راهی شهرداری منطقه ۵ شد و در نشستی ۲ ساعته مشکلات این منطقه و مطالبات مردمی را به بحث کارشناسی گذاشت.

ضعف آسفالت منطقه، ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن، مشکلات فضای سبز، نظافت و جمع‌آوری زباله، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، سد معابر و… از جمله موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد؛ استاندار کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه نباید هم مجری آسفالت معابر و هم ناظر آن باشد و لازم است نظارت بر عهده یک نهاد بیرونی باشد.

صحرایی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن هم از مدیران شهرداری پرسید که «چه تعداد برخورد با تخلفات ساخت و ساز داشته‌اید و چند درصد آن‌ها عملیاتی شده است؟ آیا این تخلفات، اصلاح شده یا شهرداری با دریافت جریمه، فقط پول تخلفات را دریافت کرده و قلع بنایی صورت نگرفته است؟»

وی تاکید کرد: بدیهی است که شهرداری باید فوراً به وظیفه خود در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز عمل کند و نباید معطل موضوعاتی مانند اصلاح ضوابط ساخت و ساز شود که در اختیار شهرداری نیست و ممکن است ماه‌ها در مرکز طول بکشد.

به گفته استاندار کرمانشاه شهرداری در گام نخست می‌تواند متقاضی ساخت و ساز را برای دریافت انشعابات موقت معرفی کند اما مراقبت و نظارت در این مدت برای جلوگیری از تخلف و ساخت و ساز ضروری است نه اینکه سازنده به امان خدا رها شود تا به جای یک ساختمان سه یا چهار طبقه، ۷ و ۸ طبقه بسازد سپس شهرداری راهی جز توسل به کمیسیون ماده صد برای دریافت جریمه نداشته باشد.

شهردار کرمانشاه و معاونان عمرانی، خدمات شهری و شهرسازی شهرداری و شهردار منطقه ۵ در این نشست گزارشی از مشکلات، تخلفات و محدودیت‌های خدمات رسانی در منطقه ارائه کردند؛ همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار کرمانشاه و مدیران کل دفتر فنی، دفتر شهری و شوراها، مدیریت بحران استانداری مهم‌ترین مشکلات منطقه پنج شهرداری و راهکارهای موجود را بیان کردند.

در این جلسه مقرر شد که با محوریت معاونت عمرانی استانداری و شهرداری کرمانشاه و حضور سایر ادارات ذی‌ربط، تا نیمه اردیبهشت یک روال ساده و روشن برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز و در عین حال تسریع در ساخت و سازهای قانونی و خدمت رسانی در ابعاد مختلف تهیه و برای اجرا توسط شهرداری تصویب شود.

همچنین مصوب شد که نظرات شهرداری شهرستان‌ها هم در این زمینه گرفته شود تا یک طرح استانی شفاف، ضد تخلف و در حمایت از قانون، مطالبه و ایمنی شهر و شهروندان تهیه شود؛ رفتن به سمت پروانه دو مرحله‌ای یکی از پیشنهادات مطرح شده در جلسه بود که مقرر شد در کمیته مشترک استانداری بررسی و نهایی شود.

کد خبر 746383

دیگر خبرها

  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • آغاز حضور میدانی و عملیاتی مسئولین استانی و شهری برای رفع مشکلات شهر
  • اجرای بخش مهمی از مصوبات طرح عمرانی منطقه پنج پیش از شروع تابستان
  • مدیران عمرانی و شهرداری کرمانشاه برای حل مشکلات مردم به خط شدند
  • رفع مشکلات کارگران در باغملک