Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : مضانعلی سنگدوینی با اشاره به کمبود آب در استان اظهار داشت: شاید خیلی از مدیران بالادستی تصور هم نکنند که در شمال کشور ما با کمبود آب روبه‌رو هستیم. برای برطرف کردن این مشکل ما نیازمند تهیه طرح جامع مدیریت آب هستیم که وزارت نیرو باید برای تهیه و اجرای آن اهتمام جدی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متأسفانه مردم ۷۴ روستای استان گلستان بدون آب هستند و ۱۵۰ روستای دیگر نیز درگیر تنش آبی است.

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب شرب شهرها و روستاهای استان از منابع آب زیرزمینی تهیه می‌شود، افزود: امروز نه فقط در روستاها بلکه مردم در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول، بندرگز، گمیشان، آزادشهر و مراوه تپه دچار مشکلات تأمین آب هستند.

وی بیان داشت: در شهر گرگان ما با کمبود ۴۵۰ لیتر در ثانیه روبه‌رو هستیم که در فصل تابستان مردم را گرفتار می‌کند.

سنگدوینی اظهار داشت: وزارت نیرو باید برای سد شصت‌کلاته فکری کند چون این سد می‌تواند آب شرب گرگان و بخشی از روستاهای غرب گرگان را تأمین کند. سد نرماب که الان چند سالی است ناتمام باقی مانده هم می‌تواند در صورت تکمیل شدن، آب شرب شرق استان را تأمین کند. قرارگاه خاتم‌الانبیا در این پروژه مطالباتی دارد که دولت باید پرداخت کند تا آبگیری آن امسال انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موضوع نوسانات ولتاژ برق و فرسودگی آن اشاره کرد و گفت: نیروگاه علی‌آبادکتول در استان فعال است و اگر سیکل ترکیبی آن اجرایی شود دیگر شاهد قطعی برق در روستاها و شهرهای استان نخواهیم بود.

وی با اشاره به پویش الف ب ایران بیان داشت: در این پویش حدود ۲۵ استان پروژه دارند اما حتی یک ریال برای استان گلستان پروژه تعریف نشده است و این عین بی‌عدالتی است. از طرفی شرکت انتقال برق گلستان و مازندران یکی است و با اینکه این شرکت ۶۷۷ میلیارد تومان در مازندران سرمایه‌گذاری انجام داده اما یک ریال سرمایه‌گذاری در گلستان ندارد که وزارت نیرو باید به این موضوع رسیدگی کند.

48

کد خبر 1414629

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین باران در شیرآباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، براساس اعلام هواشناسی گلستان، در شیر آباد خان ببین ۱۰۴ میلیمتر باران ثبت شده است.

نوده ملک گرگان با ۹۳ میلیمتر، مازیاران رامیان با ۸۹ میلیمتر و افراتخته علی آبادکتول و النگدره گرگان با ۸۵ میلیمتر بعد از شیرآباد بیشترین میزان باران دیروز و امروز را دریافت کرده اند.

ایستگاه‌های توماچلر گمیشان و آق تقه مراوه تپه با ثبت ۶ میلیمتر کمترین میزان بارش‌های این دو روز را دریافت کرده اند.

فعالیت سامانه بارشی موثر از بامداد دیروز در گلستان فعال شده بود که بارش برف در قلل مرتفع، بارش باران و سیلاب از پیامد‌های این سامانه بود.

فعالیت این سامانه بارشی تا عصر امروز ادامه دارد.

بارش باران شدید محور گنبدکاووس- کلاله محدوده پل بایلر را مسدود کرده است.

آبگرفتگی خطوط ریلی در بندرترکمن سبب شده مسافران تهران – گرگان در ایستگاه بندرگز پیاده شوند و با اتوبوس رهسپار گرگان شوند.

بارش برف هم چنین در توسکستان گرگان – شاهرود را سفید پوش کرد و رانندگان برای رفت و آمد در این مسیر در محدوده گردنه چالچیان باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان