Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید علیوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در سال ۱۳۹۵ حدود ۱.۴۶ اسب بخار بر هکتار بود و در اسفند سال گذشته به ۱.۷۲ اسب بخار بر هکتار رسید.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی آذربایجان‌غربی با رسیدن به این سطح از مکانیزاسیون از بابت نیروی محرکه در سطح کشور وضعیت مناسبی دارد، بیان کرد: با تسهیلات اعطایی در طی سال ۱۳۹۸، بهره‌برداران نسبت به خرید ۵۱۰ دستگاه تراکتور، ۱۳ دستگاه کمباین و ۷۸۷ دستگاه ادوات کشاورزی اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون ۴۶ هزار و ۳۹۵ دستگاه تراکتور در استان از انواع مختلف در اختیار بخش کشاورزی است و در کنار آن هزار و ۶۸ دستگاه کمباین و ۱۶۲ هزار دستگاه ادوات دنباله‌بند نیز در این استان فعالیت می‌کند.

وی گفت: در سال جاری نیز حدود هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون به استان اختصاص یافته است که تاکنون ۴۵ درصد آن جذب شده‌است.

علیوند با بیان اینکه استفاده از ادوات دنباله‌بند بخش کشاورزی در اجرای عملیات مکانیزه مورد نیاز محصولات زراعی و باغی تأثیر شگرفی دارد، ادامه داد: ۱۳۱ هزار دستگاه از این ادوات در زراعت و باغبانی و بقیه در مرغداری‌ها و در بخش دام و طیور هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری موجب مصرف بهینه انرژی، بذر و سایر نهاده ها می‌شود، گفت: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.
از مجموع ۱۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود ۶ میلیون تن در آذربایجان‌غربی و در سطح ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تولید می‌شود؛ عمده‌ترین تولیدات این استان شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.

برچسب‌ها مكانيزاسيون آذربایجان غربی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مكانيزاسيون آذربایجان غربی اراضی کشاورزی مكانيزاسيون آذربایجان غربی اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  این دستگاه  با هدف دریافت پلاکت خون و نگهداری و هدیه  به بیماران سرطانی، بیماران  پیوند عضو و مغز استخوان، عمل باز قلب و مبتلایان به ایدز کارکرد دارد.

این دستگاه برای ارائه خدمات به مردم  شمال آذربایجان غربی در پایگاه انتقال خون خوی  را اه اندازی شد.

برای خرید و نصب این دستگاه بیش از ۶۰  میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

همزمان با رونمایی از این دستگاه فرماندار و جمعی از مسئولان حوزه سلامت شهرستان خوی مقداری از خون خود را به مناسبت هفته سلامت برای نیازمندان به خون اهدا کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • افزوده شدن ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی