Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سپهدار یاری مسئول شیلات جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: پانصد هزار قطعه بچه ماهی در بزرگترین استخر خاکی شهرستان اقلید با مساحت ۴ هکتار رهاسازی شد.

او افزود: وزن اولیه بچه ماهی قزل آلای رها شده در استخر ۵ گرم است که در پایان دوره پرورش به طور متوسط به ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاری اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا چهارماه آینده ۱۵۰ تن ماهی از این استخر تولید و روانه بازار‌های مصرف شود.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با بیان اینکه پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی یکی از راهکار‌های تولید آبزیان با حداقل مصرف منابع است، گفت: با این کار، نیازی به تامین آب اضافی نیست و از منابع و تأسیسات موجود می‌توان به بهترین شکل استفاده کرد و علاوه بر تولید پروتئین مرغوب موجب افزایش درآمد، ایجاد اشتغال و افزایش سطح سلامت جامعه شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تولید ماهی قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۵۰ تن ماهی سردآبی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی استان یزد تولید و به بازار مصرف عرضه شد.    محمد علی حاتمی زاده ادامه داد: یکی از کسب و کار‌های تولیدی که خیلی سریع به سود دهی می‌رسد پرورش ماهیان سردآبی به خصوص ماهی قزل آلا در شرایط آب و هوایی این منطقه است که تولید آن در تمام شهرستان‌های استان با استفاده از منابع ذخیره آبی انجام می‌شود.    وی اظهار داشت: افزایش قیمت نهاده‌های شیلاتی، خاموشی چاه‌های کشاورزی و نوسانات قیمت زیرساخت‌های احداث واحد‌های جدید از جمله مشکلات موجود برسر راه تولید آبزیان در استان یزد است.    رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات بانکی کم بهره و حمایت از تولیدکنندگان خرد با تشکیل اتحادیه پرورش دهندگان آبزیان از برنامه‌های جهادکشاورزی است.

دیگر خبرها

  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • بند خاکی قازنقایه جزو بزرگترین بند های خاکی گلستان است
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر
  • افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی
  • توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف در قشم
  • جهش تولید با تولید قزل آلا در مزارع خاکی گیلان