Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۲۳۳۳ مورد جدید کرونا، مجموع افراد مبتلا در کشورمان را ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به ۲۱۶ مورد جدید فوتی در شبانه روز گذشته، گفت: تاکنون ۱۵ هزار و۷۰۰ نفر از افراد مبتلا، جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری گفت: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۲۳۳۳ ابتلا و ثبت ۲۱۶ فوتی جدید کرونا در کشور

پُر شدن یک سوم تخت‌های بیمارستانی تهران به دلیل کرونا

ناشنوایی هم به علائم کرونا اضافه شد؟!

***

احتمال ریاست محمدرضا خاتمی بر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان

فارس نوشت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان پس از آنکه در دوم اسفند سال 98 لیست انتخاباتی ارائه نکرد و اصلاح‌طلبان تمام کرسی‌های مجلس در تهران را به رقیب سنتی خود باختند جلسات این شورا برگزار نشد. سیدعبدالواحد موسوی لاری 5 اردیبهشت ماه 99 طی نامه‌ای استعفای خود را به رئیس این شورا یعنی محمدرضا عارف اعلام کرد...بهزاد نبوی و عبدالله نوری از جمله چهره‌های اصلاح‌طلب هستند که هم‌اکنون برای ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گمانه‌زنی می‌شوند، اما پیگیری‌ها ... حکایت از این دارد که احزاب رادیکال شورای عالی اصلاح‌طلبان به دنبال به ریاست رساندن محمدرضا خاتمی برادر رئیس دوره اصلاحات و دبیرکل حزب منحله مشارکت در این شورا هستند.

***

لواسان آغاز کار ما است

آیت الله رئیسی،رئیس قوه قضائیه در نشست شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال با بیان اینکه مردم منطقه لواسان دغدغه درست و به حقی دارند، گفت: دغدغه این است که این منطقه خوش آب و هوا متعلق به همه مردم است و باید منافع آن برای همه مردم باشد و اختصاصی کردن منطقه بوسیله یک عده خاص، آن هم با تخلف از قوانین و مقررات و زیر پا گذاشتن نظامات معماری و شهرسازی مجاز نیست.

رئیسی گفت: این لواسان امروز، لواسانی نیست که مردم بومی و ساکنان بپسندند و حال سوال این است چرا با همه اقدامات انجام شده، مردم گله‌مند هستند و باید دید که وضع مطلوب با آنچه که باید باشد چه فاصله‌ای دارد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در برخورد با زمین خواری در منطقه لواسانات گفت: چند حکمی که در منطقه لواسان در زمینه مقابله با تعدی به اراضی ملی و منابع طبیعی صادر شده است، به معنای آغاز قضیه است و ما موضوع لواسان را رها نمی‌کنیم و در پیگیری این موضوع، بنیانی را بنا می‌نهیم که مسئولین بعد از ما نیز موضوع تخلفات مرتبط با اراضی را در لواسان پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: لواسان را رها نخواهیم کرد/ همه مشکلات راهکار دارد

***

مراسم معارفه بذرپاش صبح فردا برگزار می‌شود
 
محمد حسین فرهنگی،سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دیوان محاسبات ساعت ۹ صبح فردا (دوشنبه) با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح برخی ابهامات در مورد سوابق و مستندات مهرداد بذرپاش و احتمال بررسی مجدد آن در مجلس گفت: از نظر آیین نامه داخلی مجلس راهی برای بررسی مجدد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار شفاف سازی در خصوص ابهامات مطرح شده در رابطه با سوابق رئیس دیوان محاسبات شد. در بخشی از این نامه آمده است: «همانطور که مستحضرید اخیرا پیرامون سوابق رئیس جدید دیوان محاسبات، شبهات و سوالاتی برای جامعه ایجاد شده است؛ که در این راستا از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به عنوان متصدی امر بررسی و تایید جناب آقای بذرپاش، انتظار می‌رود برای رفع شبهات و اقناع افکار عمومی مدارک مربوط به قانونی بودن سوابق ایشان را شفاف نماید و در صورت سلب اعتبار از مدارک ارائه شده، مطالبه داریم ضمن عذرخواهی نمایندگان از مردم شریف ایران، رئیس دیوان محاسبات بدون هیچ ملاحظه سیاسی و حزبی برکنار و نیز اگر تخلف در ارائه مدارک محرز شد، علاوه برآن جهت محاکمه به قوه قضاییه معرفی گردد».

شرق نوشت: حاشیه‌ها بر سر سوابق مهرداد بذرپاش ادامه دارد، درحالی‌که سه نهاد بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، امیرکبیر و تهران با انتشار بیانیه یا اعتراض در اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به این انتصاب اعتراض کرده و حتی خواستار کناره‌گیری رئیس فعلی دیوان محاسبات از سمت خود به‌واسطه استناد به سابقه فعالیتش در بسیج ذیل سوابق شغلی‌اش شده‌اند، برخی کاربران ارزشی و حامیان جوان اصولگرایان هم در شبکه‌های مجازی به جمع معترضان این انتصاب پیوسته‌اند. 

حجت‌الاسلام سید محمدرضامیرتاج‌الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشریح روند انتخاب دو گزینه این کمیسیون برای ریاست دیوان محاسبات، تأکید کرد که «مهرداد بذرپاش بیش از ۲۰ سال سابقه کاری دارد و مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف را به عنوان سوابق ۲۰ ساله احتساب نکرده‌ است.»

در بخشی از اطلاعیه وی آمده است: « در خصوص حواشی ایجاد شده درباره سابقه کار آقای دکتر بذرپاش، به استحضار عموم می‌رسانم که ایشان بر اساس مدارک ارائه شده، کار و فعالیت‌های مدیریتی خود را از ابتدای سال ۷۹ به عنوان معاون آموزشی پژوهشکده‌ی شهید رضایی (دانشگاه شریف) شروع کرده‌اند و در مجموع بیش از ۲۰ سال سابقه دارند. ایشان همزمان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف هم بوده‌اند ولی آن را به عنوان سوابق ۲۰ ساله احتساب نکرده‌اند. اگر چه از نظر ما مدیریت در نهادهای انقلابی و غیردولتی از جمله بسیج هم از سوابق مدیریتی بلکه از ارزشمندترینِ آنهاست. همین جا به شبهه ارائه شده از سوی دیدبان شفافیت و عدالت اشاره می‌کنم که مراد قانونگذار از ۲۰ سال سابقه کار، احراز توانمندی مدیریتی برای مسئولیت خطیر دیوان محاسبات است نه سابقه‌ی سنواتی که برای حکم کارگزینی محاسبه می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

 برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات در روز دوشنبه

***

اصلاح طلبان ممکن است به کُما بروند 
مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری، درباره برنامه انتخاباتی احزاب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ قدرت تصمیم‌گیری و یا معرفی کاندیدا را ندارند و یا دست کم این‌گونه به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: اصلاحات الان ظرفیت اجتماعی خود را کاملا از دست داده و به فکر یک فضای تنفس است تا بتواند حیات سیاسی خود را در یابد، زیرا به شدت احساس خطر کرده و حتی ممکن است به کمای سیاسی بروند؛ لذا آن‌ها وضعیتی ندارند که بتوانند در انتخابات حرفی برای گفتن داشته باشند و حتی انتخابات ۱۴۰۰ ممکن است این‌ها را عقب‌تر ببرد؛ این موضوعی است که آنها به شدت از آن نگرانند.

متقی‌فر افزود: اصلاحات حقیقتا خطاهای استراتژیک بسیاری داشته که مردم را همواره از آرمان‌های خود مایوس کرده و حرف‌هایی را که گفته‌اند هیچ کدامشان اجرایی نشد.

سخنگوی جبهه پایداری گفت: امروز اصلاحات در یک ورشکستگی کامل به سر می‌برد و برای جلوگیری از این وضعیت در صدد هستند تا اقدامی انجام دهند که بتوانند زنده بمانند؛ بنابراین شما نباید این وضعیت را با جریان انقلابی مقایسه کنید، زیرا جریان انقلابی باقدرت جلو می‌رود، هر چند فراز و فرودهایی هم دارد.

***

رونمایی از چند کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با شفقنا به تحلیل و بررسی اوضاع سیاسی کشور، انتخابات ۱۴۰۰ و موضوعات مرتبط با اقتصاد پرداخت.

امیرآبادی فراهانی درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده می گوید: آقایان مطرح در طیف اصولگرا امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نیکزاد و مخبر ستاد اجرایی فرمان امام هستند البته نمی‌دانم آیا آقای قالیباف در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد یا خیرو فکر نمی‌کنم فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در انتخابات ۱۴۰۰ حضور یابد، همچنین از طیف اصلاح طلبان هم آقایان آذری جهرمی، سورنا ستاری و اردکانیان هستند و احتمالا جهانگیری هم شرکت کند.

***

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از «ویترین» خارج می‌شود؟

فرهيختگان نوشت: داستان نظارت بر رفتار نمایندگان از سوی مجلس شورای اسلامی از آن قصه‌های پرغصه‌ای است که سال‌هاست چالش‌های زیادی درخصوص آن وجود دارد و با وجود نقص قابل‌توجهی که دیگر قابل کتمان هم نیست همچنان رسیدگی به آن در پیچ‌وخم‌های مجلس باقی مانده است... اصل ماجرا البته به سال ۸۹ و تذکر رهبری برای تشکیل سامانه‌ای خودنظارتی در مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر رفتار نمایندگان برمی‌گردد، توصیه‌ای که تحقق آن حدود یک سال‌ونیم به طول انجامید و در اردیبهشت‌ماه ۹۱ به تصویب رسید. مصوبه‌ای ناقص و کم‌اثر که عملا بود و نبودش تغییری در اصل ماجرا ایجاد نکرد، چنان که از سال ۱۳۹۱ تاکنون کسی خروجی قابل‌توجه و قابل‌ذکری از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شاهد نبوده‌ است. ماجرای نظارت اما در این سال‌ها با وجود تذکرات فراوان افراد و نهادهای مختلف دست‌کم گرفته می‌شد تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس که تعداد زیادی از نمایندگان به دلیل تخلف‌های مختلف اداری، اقتصادی و اخلاقی از جانب شورای نگهبان ردصلاحیت شدند، حتی دو نفر از آنها که چندی قبل از پایان مجلس با حکم قضایی دستگیر و سپس با سفارش رئیس مجلس و تودیع وثیقه آزاد شده بودند پس از پایان دوره نمایندگی محاکمه و راهی زندان شدند و بعدتر در ماجرای پرونده غلامرضا تاجگردون منتخب حوزه نمایندگی گچساران و باشت هم چالش بزرگی پدید آمد و در اعتبارنامه وی توسط نمایندگان فضایی ایجاد کرد تا این سوال در افکار عمومی مطرح شود که بالاخره چه نهادی و در چه زمانی قرار است به‌صورت دقیق و قاطع بر رفتار نمایندگان مجلس نظارت داشته باشد و درصورت تخلف با آنها برخورد کند؟

***

عملكرد اقتصادی دولت‌ها شبيه هست؛ نه متفاوت

محمد خوش‌چهره، اقتصاددان و نماینده سابق مجلس مصاحبه اي با روزنامه آرمان ملي داشته که در ادامه بخش هایی از آمده است:

*بعد از جنگ 4دولت با تابلوهاي سياسي و شعارهاي مختلف داشتيم از سازندگي گرفته تا اصلاحات، عدالت و مهرورزي و تدبير و اميد که کارکردهاي اين دولت‌ها به‌خصوص در حوزه اقتصاد به‌رغم برخي افتراقات اما شباهت‌هاي کليدي و بنيادي به يکديگر داشته و دارند. مثلا يکي از اين شباهت‌ها وابسته کردن اقتصاد کشور به خام فروشي نفت بوده است... دومين اشتباه واردات بي‌‌‌رويه و قاچاق کالا است که از هر دوره‌اي به دوره بعد سير افزايشي داشته است... فساد سومين رويکرد مشابه دولت‌ها است. هرچه در دولت‌هاي مختلف جلو آمديم فساد بالاتر رفته که البته من فساد مالي را مطرح مي‌کنم و فساد اداري و سياسي را کنار مي‌گذارم. اگر همين رويه را دنبال کنيد مي‌بينيد که باز اين فساد ارتباط مستقيمي با وابستگي به خام فروشي نفت دارد. البته فساد در حوزه‌هاي پولي؛ ارزي که سيستم بانکي و دولت دارد و البته زمين‌خواري که از مقوله‌‌هاي وحشتناک فساد است... وقتي اين 3 حوزه را نگاه مي‌کنيم هر دولتي که آمده مثل دولت قبلي اين رويه را افزايش داده است. ريشه اين افزايش نيز تحليل‌هاي جامع‌تر خود را دارد ولي يکي از آنها به خام فروشي نفت باز مي‌گردد. 

*من معتقدم اتفاقا ما افراد خوب دو جناح را نقد مي‌کنيم. يعني افراطيون، مساله‌دارها و کساني که بعدا در جريانات اصلاح طلب و اصولگرا به‌عنوان فاسد درآمدند در حد معاون رئيس‌جمهور دولت قبلي يا در اين دولت وابستگان درجه دو و سه مطرح شدند بايد يک هوشياري به ما بدهد که افراد را از هم تفکيک کنيم. 

* دولت‌ها بايد بر ريشه موانع توليد کشاورزي و کارگاهي متمرکز مي‌شدند نه اينکه پول توزيع کنند. توزيع پول مسکن است و درد دردمند يا فقير را حل نمي‌کند. دولت‌هاي ‌نهم و دهم و يازدهم و دوازدهم بر روي فقر مردم سوار شدند و نيامدند مشکلات را ريشه‌يابي کنند اما در عوض پول توزيع کردند و از اين امر هم ابراز خوشحالي مي‌کنند.

***

داماد فراری وزیر سابق کجا پنهان شده است؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدتی است که شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی در حال رسیدگى به پرونده فساد پتروشیمی است، پرونده‌ای با ۱۵ متهم که ۵ تن از آن‌ها به نام‌های مرجان شیخ الاسلامی، محمدحسین شیرعلی، مهدی شریفی نیک نفس، سید امین قریشی سربستانی و اشرف ریاحی متواری هستند، اما در  این میان نام یک نفر از متهمان بیش از دیگران به چشم می‌خورد و دلیل آن هم ارتباط خویشاوندی است که وی با وزیر سابق صنعت دارد.

علی اشرف ریاحی داماد وزیر صنعت سابق که تا جلسات پیشین در دادگاه حضور داشت، دفاعیات خود را هم انجام داد و به یکباره پیش از آغاز دهمین جلسه رسیدگی به پرونده فرار کرد و قاضی مسعودی مقام خبر از متواری شدن او داد.

بیشتر بخوانید:

اتهام اشرف ریاحی چیست؟

***

ظهور دوباره سلاطین قير

شرق نوشت:‌ كلیات طرح قیر رایگان اواخر هفته گذشته ازسوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی یازدهم به تصویب رسید؛ طرحی كه طبق آن قرار است دو میلیون تن قیر رایگان برای انجام پروژه‌های راه روستایی و سایر مصارف شهرها و روستاها در اختیار پیمانکاران وزارت راه‌و‌شهرسازی و شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها قرار گیرد. به بیان دیگر قرار است وزارت نفت حواله قیر رایگان بدهد و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی به‌جای اینکه پول برای خرید قیر بگیرند، حواله قیر رایگان بگیرند. این طرح مخالفان جدی دارد؛ زیرا در گذشته به سبب آن، فسادهای گسترده‌ای در كشور شكل گرفته و حتی منجر به بازداشت تعدادی از پرسنل وزارت راه شده بود.

مخالفت بر سر این طرح تا جایی است كه مدیركل دفتر پیشگیری از قاچاق فراورده‌های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در گفت‌وگو با «شرق» هشدار می‌دهد كه آغاز دوباره این اقدام منجر به شكل‌گیری سلطان‌های قیر بعدی خواهد شد...اختلاف رقم حدود دو‌میلیون ‌تنی بین ارقام صادراتی نشان می‌دهد که سالانه دو میلیون تن قیر تهاتری به‌جای مصرف در پروژه‌های عمرانی به‌صورت غیرقانونی به کشورهای همسایه صادر می‌شدند.

***

استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در روزنامه آرمان ملي نوشت: اساسا از دوره‌هاي قبل با توجه به تجربه‌هايي که جريان اصلاحات و اصلاح‌طلبان کسب کردند مي‌توان دريافت که بايد در انتخابات‌هاي پيش‌رو با رويکرد و شناسنامه اصيل اصلاح‌طلبانه وارد شوند و نمي‌توان از کانديداي نيابتي يا اجاره‌اي که منتسب هم به جريان اصلاحات باشند استفاده کرد، درواقع مردم ديگر حضور پاي صندوق‌هاي راي با اين شرايط را نمي‌پذيرند. اصلاح‌طلبان به عنوان جرياني ريشه‌دار و موثر در انقلاب به منزله پيدايش، حفظ و ادامه انقلاب همواره در همه رويدادهاي سياسي حضور داشته و شرکت کرده و مطالبات مردم را پيگيري کردند و با همين آرمان‌گرايي فارغ از اينکه چه نتيجه‌اي حاصل مي‌شود قطعا در انتخابات 1400 نيز شرکت مي‌کنند اما اين حضور در انتخابات اين‌بار بايد با هويت کامل اصلاح‌طلبي شکل بگيرد، اين مسير براي اصلاح‌طلبان برگشت‌ناپذير خواهد بود و ديگر نمي‌توانيم از افرادي که مستقل هستند، حمايت کنيم چراکه اين روش کاملا متناقض با راهبردي است که در شوراي عالي در آذرماه 1398 به تصويب رسيده است، مگر آنکه شوراي عالي راهبرد خود را تغيير بدهد که چنين اتفاقي بعيد است و ممکن نيست اصلاح‌طلبان بخواهند از نامزدي در انتخابات حمايت کنند که رويکرد اين جريان را ندارد چراکه مجبور به پرداخت هزينه اين حمايت است، طي سال‌هايي که دولت روحاني بر سر کار بود هم همين مشکل پيش آمد... 

منبع: الف

کلیدواژه: نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر بخوانید اصلاح طلبان شورای عالی قیر رایگان دولت ها ۲۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت احمدی نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش /دولتمردان سابق آمدند +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح روز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت و صبح امروز جمعه مراسم تشییع پیکر او در بهشت زهرا(س) برگزار شد. در این مراسم برخی از دولتمردان سابق احمدی‌نژاد مانند محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد و محمدمهدی زاهدی وزیر علوم او حضور داشتند.

دانش جعفری نیز در تصاویر ثبت شده دیده می شود.

گفتنی است که محمود احمدی نژاد تاکنون به درگذشت معاون اول خود واکنشی نداشته و در مراسم تشییع پیکر او غایب بود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897130

دیگر خبرها

  • غیبت احمدی نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش /دولتمردان سابق آمدند +عکس
  • (تصاویر) غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع و خاکسپاری پرویز داوودی
  • واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد
  • عکسی از مهدی هاشمی و منتقد سرسخت پدرش در یک مراسم /وزیر احمدی نژاد هم آمد
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • (تصویر) چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟
  • چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟ /گریه های او در یک مراسم +تصاویر