Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا در این جشنواره که به مدت ۹ روز ادامه دارد با توجه به شیوع کرونا، آیین‌هایی مانند مراسم افتتاحیه، اختتامیه و دیگر مراسم های عمومی برگزار نخواهد شد و بسیاری از سینماگران نیز تنها به صورت آنلاین در رویدادهای مختلف جشنواره حضور خواهند داشت.

فعالیت های جشنواره بین المللی فیلم شانگهای به عنوان یکی از ۱۵ رویداد رقابتی الف سینمای جهان که قرار بود در پایان ماه مه /اوایل خرداد/ برگزار شود ولی به خاطر شیوع کرونا به تاخیر افتاد به شکل آنلاین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از جشنواره و در بخش پانوراما، دو فیلم ایرانی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی و «پیرمردها نمی میرند» به کارگردانی رضا جمالی روی پرده می‌روند.

متری شیش و نیم تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین‌المللی از جمله بهترین کارگردانی و بازیگری (نوید محمدزاده)  از جشنواره فیلم توکیو و تقدیر ویژه بهترین فیلم بین‌المللی از جشنواره فیلم زوریخ شده و در جشنواره‌ های فیلم ونیز، استکهلم، شیکاگو، مینسک و جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک نیز حضور داشته است.

فیلم سینمایی پیرمردها نمی میرند هم پیش از این در چند رویداد بین المللی از جمله جشنواره فیلم توکیو و جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا به نمایش درآمده و موفق به دریافت جایزه روح آسیا از جشنواره توکیو شده است.

طبق اعلام جشنواره، فیلم «من اینجا هستم» تنها نماینده ایران در بخش اصلی این جشنواره است که در کنار فیلم هایی از کشورهای ژاپن، ایتالیا، یونان، پرتغال، آرژانتین و چین به نمایش گذاشته می شود.

فیلم های «نجیبه» اولین ساخته بلند مصطفی گندمکار به همراه «گورکن» ساخته کاظم ملایی در بخش استعدادهای جدید آسیایی این جشنواره پذیرفته شده اند و فیلم کوتاه «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق اسدی هم نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی کوتاه است.

بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای سال گذشته با نمایش بیش از ۱۰ فیلم ایرانی برگزار شد که در پایان این جشنواره فیلم «قصر شیرین» ساخته «سید رضا میرکریمی» جام طلایی و دو جایزه دیگر را از آن خود کرد.

در این جشنواره علاوه بر "قصر شیرین"، فیلم کوتاه «تشریح» ساخته سیاوش شهابی در بخش مسابقه فیلم کوتاه و فیلم «همانگونه که می‌میرم» ساخته مصطفی سیاری نیز در بخش استعدادهای جدید آسیا به رقابت با سایر فیلم‌ها پرداختند.

جشنواره شانگهای در مقایسه با سایر جشنواره‌هایی مانند کن و برلین که به تأیید اتحادیه تهیه کنندگان سینما رسیده‌اند، از سابقه بسیار کمتری برخوردار است اما این جشنواره بعد از تأسیس به سرعت توسط اتحادیه تهیه کنندگان سینما به عنوان یکی از جشنواره‌های رقابتی فیلم بلند تأیید شد.

جشنواره فیلم شانگهای که در سال ۱۹۹۳ پایه‌ریزی شد، معتبرترین جشنواره بین المللی فیلم چین محسوب می‌شود.

برچسب‌ها قصرشیرین چین سینما شانگهای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین چین سینما شانگهای قصرشیرین چین سینما شانگهای جشنواره فیلم فیلم شانگهای جشنواره بین بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین المللی کیش سومین فرودگاه پرتردد در ایام نوروز سال ۱۴۰۳

ایسنا/هرمزگان سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: فرودگاه بین المللی کیش به عنوان سومین فرودگاه پرتردد کشور پس از فرودگاه های مهرآباد و مشهد موفق به جابجایی شمار زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی شده است.

عزت اله محمدی در کفت و گو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اظهار کرد: بر اساس آمارهای بدست آمده از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین سال جاری، فرودگاه بین المللی کیش به عنوان سومین فرودگاه پرتردد کشور پس از فرودگاه های مهرآباد و مشهد موفق به جابجایی شمار زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی شده است.

وی با بیان این که پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در حوزه صنعت گردشگری با بهره گیری از تجهیزات هوشمند و ابزارهای مدرن از ظرفیت های ارزشمندی در زمینه افزایش پذیرش مسافر هوایی برخوردار می‌باشد، افزود: این فرودگاه در پیک نخست سفرهای نوروزی و ظرف مدت ۱۲ روز گذشته نسبت به پذیرش و اعزام تعداد ۱۴۴ هزار و ۸۶۰ نفر مسافر و گردشگر و ارائه خدمات فرودگاهی به گردشگران اقدام نموده است.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش خاطر نشان کرد: در طول زمان یاد شده با نشست و برخاست تعداد یک هزار و ۱۵۲ پرواز، فروگاه بین المللی جزیره کیش پس از فرودگاه های مهرآباد و مشهد، به عنوان سومین فرودگاه پر تردد در سطح کشور نقش موثری در ارائه خدمات شایسته به میهمانان نوروزی داشته است.

وی تصریح کرد: جلب رضایت گردشگران نوروزی از ماموریت های اصلی کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش می باشد و خوشبختانه با تلاش شبانه روزی در این زمینه گام های موثری برداشته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در سال جاری
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود
  • ◄ فرودگاه کیش سومین فرودگاه پرتردد در ایام نوروز سال ۱۴۰۳
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • اعلام آخرین ملهت ثبت نام در بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال
  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • فرودگاه بین المللی کیش سومین فرودگاه پرتردد در ایام نوروز سال ۱۴۰۳
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی