Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این گربه خاکستری با چشم‌های مورب سبز در  میان بازدیدکنندگان ایا صوفیه بسیار محبوب است، از جمله فیلمی از  باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در  سفری به استانبول در سال ۲۰۰۹ در حال نوازش کردن این گربه گرفته شده است.

اکنون مقامات ترکیه تصریح کرده‌اند که گلی می‌تواند در به زندگی در ایا صوفیه ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت گلی و نیز همه گربه‌های دیگر در آن منطقه در همان جایی که هستند، باقی می‌مانند.

کالین گفت: «این گربه بسیار مشهور شده است و گربه‌های دیگری هم در آنجا هستند که هنوز مشهور نشده‌اند. این گربه در آنجا خواهند ماند و مسجدهای ما به روی همه گربه‌ها باز می‌مانند.»

گلی به خصوص از هنگامی مشهور شد که اوموت بهچسی، یک راهنمای گردشگری چهار سال پیش یک حساب اینستاگرامی برای او باز کرد که اکنون بیش از ۴۸۰۰۰ پیرو دارد.

ایا صوفیه برای ۹۰۰ سال یک کلیسای مسیحی بیزانسی بود، که در قرن پانزدهم میلادی به تصرف ترک‌های عثمانی درآمد و  به مسجد تبدیل شد. مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن در سال ۱۹۳۴ با دستوری آن را به موزه تبدیل کرد.

اخیرا دادگاهی در ترکیه تبدیل ایا صوفیا  را به موزه غیرقانونی خواند و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بلافاصله اعلام کرد که این بنا دوباره به مسجد بدل می‌شود و نخستین نماز جمعه این هفته در آن برگزار شد.

کد خبر 534595 برچسب‌ها ترکیه ترکیه - رجب طیب اردوغان حیوانات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه ترکیه رجب طیب اردوغان حیوانات ایا صوفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

به گزارش جماران؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری با همتای آلمانی خود با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه گفت: ما دیگر تجارت سنگین گذشته را با اسرائیل نداریم، آن دوره تمام شده است.

وی افزود: این موضوع را مدتی پیش وزیر خارجه کشورمان بیان کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه بر تلاشهایمان برای ارسال کافی و بدون توقف کمکهای انسانی به ملت فلسطین خواهیم افزود.

اردوغان همچنین اظهار داشت: نتانیاهو تنها برای افزایش عمر سیاسی خود، حتی امنیت شهروندان خود و همه منطقه را به خطر انداخته است.

 

دیگر خبرها

  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • اردوغان وارد عراق شد