Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@20:26:48 GMT

قسامه تکلیف پرونده قتل را مشخص کرد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۹۵۰۹

قسامه تکلیف پرونده قتل را مشخص کرد

مرد جوانی که متهم است دوستش را به خاطر اختلاف مالی با شلیک گلوله به قتل رسانده، باید منتظر تصمیم اولیای‌دم برای اجرای مراسم قسامه بماند.   به گزارش شرق، مردی یک سال قبل با مأموران پلیس تماس گرفت و گفت یکی از اقوامش با شلیک گلوله به قتل رسیده است. این مرد گفت: همراه پسرعمه‌ام رامین بیرون بودیم، او به من گفت با یکی از دوستانش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من و رامین به همراه فرزند خردسال رامین بیرون رفتیم.   در اتوبان آزادگان منتظر دوست رامین بودیم، وقتی مردی با پژو ۲۰۷ آمد، یکباره با اسلحه به سمت ما حمله کرد و با رامین درگیر شد. من شوکه شده بودم، اصلا فکر نمی‌کردم مسئله درگیری باشد. او یکباره به رامین شلیک کرد و بعد متواری شد. به‌محض رخ دادن این اتفاق، من با پلیس و اورژانس تماس گرفتم و داشتیم رامین را به بیمارستان می‌بردیم که در راه جانش را از دست داد.
مأموران بعد از گفته‌های این مرد، پلاک خودروی پژو را به دست آوردند و مالک آن را شناسایی کردند. مرد جوان که حامد نام دارد، بازداشت شد. او به قتل اعتراف کرد، اما مدعی شد شلیک غیرعمدی بود و قصدی برای قتل نداشت.
متهم گفت: من و رامین با هم اختلاف مالی داشتیم. چند بار با رامین صحبت کرده و از او خواسته بودم پول را بدهد و مشکل را حل بکند، اما رامین قبول نمی‌کرد. تا اینکه روز حادثه قرار شد در اتوبان آزادگان همدیگر را ببینیم. من هم قبول کردم. وقتی به اتوبان رسیدم، رامین یک‌دفعه با سنگ به سمت من حمله کرد. او با سنگ‌پرانی شیشه ماشینم را شکست و بعد هم اسلحه کشید. من تعجب کردم چطور جلوی فرزندش چنین رفتاری می‌کند.
متهم در ادامه گفت: بعد از اینکه این اتفاق افتاد، من با رامین درگیر شدم و خواستم اسلحه را از او بگیرم که گلوله‌ای شلیک شد و به پهلوی او برخورد کرد. بعد از گفته‌های متهم و با صدور قرار بازداشت، او راهی زندان شد و کیفرخواست نیز علیه متهم صادر شد. متهم در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. در جلسه رسیدگی، اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. وقتی نوبت به متهم رسید، او اتهام قتل عمدی را رد کرد و گفت: اسلحه متعلق به من نبود، متعلق به خود رامین بود.   او روی من اسلحه کشید و خواست من را بکشد. من قصد داشتم سلاح را از او بگیرم. می‌خواستم کاری کنم که شلیک نکند و در کش‌وقوسی که با هم داشتیم و من سعی می‌کردم لوله اسلحه به سمت پایین باشد تا کسی آسیب نبیند، یک‌باره گلوله شلیک و رامین زخمی شد. در این هنگام پسردایی رامین گفت: من در آن صحنه بودم؛ سلاح متعلق به حامد بود.   من در دست رامین هیچ سلاحی ندیدم. حامد بود که به سمت ما حمله کرد. او با سلاح آمد و می‌خواست رامین را بزند. من از کارهایشان شوکه شده بودم، سعی کردم به رامین کمک کنم، اما کل حادثه در چند ثانیه اتفاق افتاد و تیر شلیک شد. بعد هم من دنبال حامد نرفتم و سعی کردم پسرعمه‌ام را نجات دهم. اگر او قصدی برای قتل نداشت، می‌ماند و به من کمک می‌کرد تا شاید بتوانیم رامین را نجات دهیم. او دید که بچه رامین در ماشین است.
بعد از گفته‌های شاهد پرونده و با توجه به مدارکی که در پرونده بود، دادگاه قتل را از موارد لوث تشخیص داد و تصمیم گرفت مراسم قسامه برگزار شود   بر‌اساس تصمیم دادگاه، خانواده رامین باید ۵۰ نفر از اقوام نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند که حاضر باشند قسم بخورند اطمینان دارند حامد به عمد با شلیک گلوله به رامین، او را به قتل رسانده است. در صورتی که خانواده رامین نتوانند ۵۰ نفر را به دادگاه معرفی کنند، قسم بر عهده متهم خواهد بود و این‌بار او باید قسم بخورد که به عمد شلیک نکرده و قصدی برای کشتن مقتول نداشته است. دادگاه برای برگزاری مراسم قسامه به خانواده رامین مدتی فرصت داده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قسامه قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج

سید علی مرعشی گفت: از ۸۳ هزار زائری که در سامانه ثبت نام کرده اند سلامت جسمی ۷۳ هزار زائر تائید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده ۴ هزار و ۴۰۰ زائر در دست بررسی و ظرف یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: تا این لحظه فقط بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده برای ۵ هزار زائر باقی مانده، به عبارتی بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

مرعشی در ادامه بیان کرد: پرونده هزار و ۱۳۰ زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی ۲۸۲ زائر تائید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز سه شنبه ۲۸ فروردین و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای بررسی پرونده ۴۰۰ زائر در حال برگزاری است.

مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: داروها خریداری و بسته بندی شده است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
  • کاوه تکلیف وزن ۵۷ کیلوگرم را مشخص کرد
  • برادرکُشی با اسلحه شکاری!
  • برادر کشی با شلیک گلوله
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود