Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دررابطه با طرح توزیع قیر رایگان گفت: اگر این طرح رانت ایجاد می‌کند باید یک سامانه نظارتی را تعریف کنند که به ازای آن مشخص شود چه کسی چقدر حواله گرفته و کجا هزینه کرده است.

«محسن علیزاده»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با طرح توزیع قیر رایگان و نظر برخی مبنی بر این طرح منجر به افزایش رانت در این حوزه می‌شود، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند و این شبهه ایجاد می‌شود که رانت به وجود می‌آید پاسخ دهند که این رانت برای چه کسانی ایجاد می‌شود؟! رانت غیر از این است که توسط خود نمایندگان ایجاد می شود؟! چرا یک عده از دوستان از خودشان مراقبت نمی‌کنند و به خودشان اطمینان ندارند و در این موضوع ایراد وارد می‌کنند؟!

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: رانت توسط نمایندگان ایجاد می‌شود، باید خودشان از خودشان مراقبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده به عنوان یک نماینده شهرستانی با تمام وجود از طرح قیر رایگان دفاع می‌کنم چراکه معتقدم، تنها راه توسعه راه‌های روستایی قیر رایگان است. 6 ماه است از زمان انتخابات نمایندگان گذشته و هنوز نتوانستم، مدیران کل را برای احداث یک ساعت راه آسفالته راضی کنم اما این موضوع امید را در دل مردم زنده می‌کند.

علیزاده در رابطه با راه جلوگیری از به وجود آمدن رانت در بستر طرح قیر رایگان تصریح کرد: اگر این طرح رانت ایجاد می‌کند باید یک سامانه نظارتی را تعریف کنند که به ازای آن مشخص شود چه کسی چقدر حواله گرفته و کجا هزینه کرده است، در واقع  مجلس به عنوان دستگاه ناظر باید نظارت خود را برای قیر رایگان قوی کند اما توزیع قیر رایگان، قطع به یقین می‌تواند به توسعه راه‌های روستایی کمک کند. بنابراین معتقدم این طرح بسیار خوب و پسندیده است و امثال من و نمایندگانی که در شهرستان هستند به جد با این طرح موافق هستند و از آن حمایت می‌کنند؛ اما اگر نگران ایجاد رانت هستیم باید سامانه هوشمندی را راه‌اندازی کنیم تا مردم بدانند که عملکرد ما چه بوده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین اگر این سامانه راه‌اندازی شود و یا نظارت دقیق وجود داشته باشد مطمئنا کسی نمی‌تواند حواله را بگیرد و در جای دیگر هزینه کند یا اینکه نمی‌تواند با گرفتن یک حواله رأی خودش را تغییر دهد. لذا به عنوان یک دستگاه ناظر اول باید نظارت دقیق را از خودمان شروع کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، قطعا قیر رایگان به توسعه راه‌های روستایی کمک می‌کند.

علیزاده در پاسخ به اینکه آیا تشکیل سامانه هوشمند برای نظارت بر توزیع قیر رایگان را پیشنهاد دادید؟ اظهار کرد: بله، این پیشنهاد مطرح شده و هنوز اتفاق نیافتاده است البته سامانه باید توسط دولت شکل بگیرد. در حقیقت منظور از راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع قیر این است که برای نمونه بنده به عنوان نماینده بدانم راه‌های روستایی حوزه انتخابیه چند کیلومتر است و به اندازه نیاز حواله بگیرم و یا اصلا حواله را به من ندهند به دستگاه‌های مجری در استان بدهند که کار را انجام دهند. راه‌اندازی این سامانه کار سختی نیست کمااینکه مرکز پژوهش‌های مجلس هم می‌تواند این کار انجام دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه بهتر نیست طرح این سامانه را در جزئیات بیاورید؟ یادآور شد: شما رسانه‌ها زحمت بکشید پیشنهاد بنده را مطرح کنید تا اینکه بازتاب پیدا کند و به عنوان یک طرح همین را عملیاتی کنیم.۲/۵ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی توزیع قیر رایگان راه های روستایی ایجاد می شود راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند در این کلانشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتور‌های هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه امروزه عزم جدی جهت مدیریت بار با اتخاذ راهکار‌های متعدد مانند هوشمندسازی شبکه، کنتور‌های هوشمند و همینطور طرح‌های تشویقی در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همدلی مشترکین اقدامات موثری در راستای استفاده بهینه از انرژی گرانبهای برق صورت خواهد گرفت.

 وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

سلاحی با بیان اینکه تا کنون 20171 کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است گفت: تا کنون 65 درصد تعداد اشتراک‌های ادارات و 90 درصد بار این اشتراک‌ها با نصب 1476 کنتور هوشمند، 100 درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب 14825 کنتور هوشمند، 11 درصد تعداد اشتراک‌های تجاری و 25 درصد بار این اشتراک‌ها با نصب 4053 کنتور هوشمند و 12600 کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه سامانه هوشمندسازی شبکه برق با استقرار سیستم قرات از راه دور با اولویت کنتور‌های دیماندی (مشترکین صنعتی- کشاورزی- ادارات- مشترکین تجاری) در دستور کار قرار دارد گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

سلاحی گفت: ایجاد زیر ساخت‌های فنی و مهندسی، استفاده از طرح‌های انگیزشی و تشویقی و اصلاح نظام تعرفه‌ای همگی در راستای اصلاح الگوی مصرف و سوق دادن انرژی برق بعنوان یک سرمایه ملی به بخش مولد جامعه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: انرژی گرانبهای برق به عنوان سرمایه ملی، نه یک انتخاب بلکه یک الزام اخلاقی و اجتماعی است، که خوشبختانه به راحتی و بدون آسیب به رفاه خانواده با رعایت نکات ساده مانند استفاده از دمای آسایش 24 الی 26 درجه سانتگیراد برای وسایل سرمایشی، استفاده حداکثری از نور طبیعی، عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی و ... می‌توان نقش مهمی در صرفه جویی حداقل 20 درصدی در مصرف برق ایفا کرد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • فیلم| ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی از امروز
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود