Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به گسترش روز افزون بیماران مبتلا به ویروس کرونا و پیش‌بینی کارشناسان به ادامه این شرایط، عملا برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد خود می‌تواند به یکی از کانون‌های شیوع بیماری کرونا در بین مراجعین و غرفه‌داران تبدیل شود لذا در حال بررسی برگزاری نمایشگاه بابهره مندی از فضای وب و مجازی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در این شرایط در صورت برگزار نشدن نمایشگاه کتاب، ضرر و زیان ناشران بیش از پیش خواهد شد لذا طبق نظر اکثر کارشناسان و مسئولین، بهترین گزینه برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت آنلاین است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به مزایای نمایشگاه کتاب به صورت آنلاین، ادامه داد: کمک به افزایش فروش ناشران، جلوگیری از تجمع افراد و شیوع کرونا، کاهش ترافیک شهری، ترویج فرهنگ خرید آنلاین، ایجاد بستری قابل اطمینان جهت خرید کتاب، حذف هزینه‌های مربوط به برگزاری نمایشگاه و دسترسی آسان و سریع به کتاب‌های تمام ناشران ایران از مزایای برگزاری نمایشگاه درفضای مجازی است.

تحفه گر بیان کرد: همچنین امکان اطلاع رسانی و انتشار آخرین اخبار و اطلاعات دنیای نشر، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیز آسان تر و برای مخاطب بیشتر مهیاست.

او تصریح کرد: نمایشگاه آنلاین کتاب در جهت بهره‌گیری از تجربیات چند ساله در تعامل با چند هزار فروشگاه و نیز نسخه اولیه وب سایت نمایشگاه آماده شده تا به عنوان اولین بازارگاه آنلاین کتاب ایران، پل ارتباطی مابین ناشران و کتاب دوستان باشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر، فاز اول عملیات اجرایی برنامه‌نویسی وب سایت نمایشگاه کتاب به اتمام رسیده و به صورت آزمایشی اطلاعات حدود ۲۰ ناشر برتر ایران نیز در آن بارگذاری شده و آماده تکمیل اطلاعات و انجام مراحل آزمایشی است.

تحفه‌گر با اشاره به روش‌های دسترسی به نمایشگاه آنلاین نمایشگاه کتاب مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر درحال آماده کردن نمایشگاه برای امکان استفاده مخاطبین از طریق وب سایت، اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن iOS هستیم.

او افزود:  برای هر ناشر پروفایل یا به تعبیری یک غرفه فروشگاهی کاملا مستقل، در داخل وب سایت ایجاد شود تا هر ناشر بتواند در آن اطلاعات کامل کتاب‌های خود را درج نماید.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اطلاعات سفارشات ثبت شده در سایت از طریق پیامک و پروفایل شخصی به اطلاع ناشران می‌رسد، سپس ناشران کتاب‌های خریداری شده را از طریق کتابفروشی‌های مشخص در هر شهرستان، پست یا پیک درون شهری، برای خریدار ارسال می‌کنند.

تحفه‌گر بیان کرد: هر ناشر دارای آدرس فروشگاه اختصاصی در سایت است که از طریق آن می‌تواند غرفه خود در سایت نمایشگاه را مشاهده و مدیریت کند، همچنین ناشران می‌توانند از این آدرس به عنوان نمایشگاه و فروشگاه آنلاین اختصاصی خود، به صورت دائم استفاده نموده و آن را به مخاطبین خود معرفی نمایند.

او تصریح کرد: امکان درج اطلاعات اولیه انتشارات شامل نام، لوگو، آدرس، سال تاسیس، تعداد کتاب‌ها و سایر توضیحات، امکان درج نا محدود کتاب، امکان تعریف کد تخفیف، امکان مشاهده سفارشات ثبت شده از سمت مشتریان و امکان مشاهده آمار بازدید فروشگاه و هر کتاب به همراه نمودار و نیز موارد دیگر از جمله امکانات نمایشگاه مجازی کتاب است که درآن پیش بینی شده است.

انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب ویروس کرونا فروشگاه اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزاری نمایشگاه نمایشگاه کتاب وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش از ظهر جلسه هماهنگی های مدیران شهرداری منطقه برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

نصرالله آبادیان شهردار منطقه با بیان این که نمایشگاه کتاب بر اساس سنوات گذشته، امسال هم در مصلی برگزار خواهد شد گفت: با توجه به این مساله لازم است تمامی همکاران نهایت همکاری و مساعدت خود را با سایر نهادها برای برگزاری بهتر نمایشگاه، داشته باشند.

او گفت: به هر محل برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی(ره) برای برگزاری نمایشگاه نیاز به آماده سازی دارد و شهرداری منطقه هفت به نمایندگی از شهرداری تهران بخشی از وظایف مربوط به آماده سازی در این زمینه را بر عهده دارد و باید در زمان مقرر مصلی به صورت آراسته و آماده در اختیار برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب قرار گیرد.

وی با اشاره به حجم ترافیک در معابر اطراف مصلی در زمان برگزاری گفت: لازم است هماهنگی های لازم بین شهرداری و سایر نهادها برای تامین ناوگان حمل و نقل شهری برای مخاطبان این نمایشگاه و نیز تامین پارکینگ برای خودروها فراهم شود.

شهردار این منطقه با اشاره به برگزاری نمایشگاه در سال قبل گفت: نمایشگاه کتاب در سال قبل با توجه به محدودیت ها و فرصت کوتاه آماده سازی از مراسم عید فطر تا آغاز نمایشگاه به اذعان همه کارشناسان به خوبی برگزار شد و باید کاری کنیم که نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل بهتر برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • واردات کتاب در چند قدمی ارز مبادله‌ای/ مابه‌تفاوت نمی‌دهیم
  • پیش ثبت‌نام بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ آغاز شد
  • جزییات برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در اردیبهشت امسال | مصلی تهران میزان کتابخوان‌هاست
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد