Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری اردکان، بهروز شهابی زاد در شورای منطقه ای آموزش و پرورش شهرستان افزود: معلمان و کادر آموزش و پرورش در زمان شیوع کرونا شرایط سختی را تحمل کرده اند و هنوز مسایلی را پیش رو دارند که می توان گفت، این مشکلات همگانی است .

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش اردکان در شرایطی به سر می برد که علاوه براین مشکلات ، با کمبود فضای ساختمانی و فیزیکی آموزشی روبروست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش اردکان اظهار کرد: دغدغه نمایندگان قبلی و فعلی ، مسوولان  و خیران این است ، آنها دلسوزانه و با حمایت مدیران صنایع به ساخت مدارس در این شهرستان می پردازند .

شهابی زاد افزود: با پیگیری های مدیریت آموزش و پرورش ،همراهی و همدلی سایر مسوولان ،  کمک و همیاری خیران و صنایع در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۱ باب واحد آموزشی در دست اجراست .

وی با بیان اینکه اردکان یکی از شهرهای پیشگام استان و کشور در آموزش مجازی در دوران همه گیری کرونا بود، گفت:  باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا به جایگاه مطلوب در اجرای آموزش مجازی برسیم.
وی بر لزوم آموزش خانواده ها و بالا بردن آگاهی آنها از تهدیدها و فرصت های فضای مجازی تاکید کرد و آن را یک ضرورت برشمرد.

شهابی زاد در ادامه با بیان اینکه مدارس باید در زمینه نرم افزاری و برنامه ریزی مجهز باشد، گفت: می توان در این زمینه از کارشناسان اداره های مختلف و صنایع  بهره گرفت، در نظر داریم با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان ،برخی کلاس های درس در کانکس پیش بینی شود تا شرایط بهبود یابد .

همچنین معاون آموزش و پرورش اردکان در این نشست با بیان اینکه با افرایش جمعیت دانش آموزان روبرو  و با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم گفت:  سال گذشته خیران حمایت کردند و ساخت  ۱۱  مدرسه نظیر نصیری ،سیدی، مظلومی، گندله سازی، مروتی ، برخورداری ، غفوری و حسینی پور و نیز سالن آمفی تئأتر خودستان شروع شد .

رضا رضاپور اظهار کرد: با توجه به کمک های خیری و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قول مساعد داده شد که همکاری کنند و با راه اندازی برخی مدارس مشکلات آموزش و پرورش کاهش یابد.

وی با بیان اینکه زمین برای ساخت مدارس در شهرستان کم است از خیرین خواست ،علاوه بر ساخت فضای آموزشی در تامین زمین مورد نیاز مشارکت کنند، گفت: تا سال ۱۴۰۴ به ۲۴ مدرسه نیاز است .

اردکان با ۱۳۹ واحد آموزشی حدود ۲۰ هزار دانش آموز دارد که سال آینده هزار و ۲۰۰ تن به این تعداد

افزوده می شود.

مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری دیروز( یکشنبه) بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر پنجم مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  ۲ هزار و ۳۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۲۸۲ نفر ،آنها بستری شده اند.

معاون وزیر بهداشت گفت:  تاکنون ۲۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین سه هزار و ۶۹۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون ۲  میلیون و ۳۲۷ هزار و ۸۵۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ هم در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند، همچنین شرایط در استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار است.

لاری گفت: مهم‌ترین دغدغه این روزهای ما، ابتلای کادر درمان به ویروس کرونا و خستگی آنهاست. با رعایت اصول سه گانه شست‌وشوی دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک می‌توانیم به کادر درمان کمک کرده و زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

برچسب‌ها مدارس اردکان دانش‌آموزان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اردکان دانش آموزان مدارس اردکان دانش آموزان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان